احداث خط تولید زغال فشرده در شهر اندیمشک استان خوزستان

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۰۰ فروردین ۲۳

زغال فشرده چیست و چگونه تولید می شود؟

زغال قالبی یا زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است که مصارف بسیاری از جمله در پخت و پز، کشیدن قلیان و در گرمایش و صنعت دارد. در گذشته به این محصول زغال چینی گفته می شد چرا که مبدا واردات آن کشور چین بود ولی امروزه تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای تولید این نوع زغال ها در کشور وجود دارند که علاوه بر کار آفرینی، امکان صادرات زغال فشرده را برای کشورمان به وجود آورده است. زغال فشرده مزایای بسیاری نسبت به زغال های چوبی گذشته دارد که از جمله آن ها می توان به ارزش حرارتی بالاتر، دوام بیشتر و عدم تولید گاز های سمی اشاره کرد. همچنین این نوع زغال های مدرن از ضایعات چوبی مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شوند و در نتیجه برای تولید آن ها آسیبی به محیط زیست نمی رسد.

 

امتیازات تولید زغال فشرده

با وجود برتری های زغال فشرده، این محصول به سرعت در حال جایگزینی با زغال های سنتی است. از طرفی هم در داخل کشور تقاضای بالایی برای زغال وجود دارد هم صادرات آن در حال افزایش است. در نتیجه راه اندازی یک خط صنعتی برای تولید فشرده را می توان کسب و کاری پر رونق دانست که البته نیاز به سرمایه و نیروی کار فراوانی هم ندارد. همچنین با توجه به اقلیم کشورمان، مواد اولیه برای تولید زغال فشرده مانند پوست گردو و خاک اره فراهم و در دسترس است که وجود مواد اولیه را می توان یک مزیت برای هر تولید دانست.

 

 

احداث خط تولید زغال فشرده در شهر اندیمشک استان خوزستان

احداث خط تولید زغال فشرده در شهر اندیمشک استان خوزستان

 

اکنون می توانید خط تولید زغال فشرده خود را در شهر اندیمشک راه اندازی کنید؛ گروه مهر صنعت علاوه بر تامین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شما، محصولات تولید شده توسط شما را نیز خریداری می کند.

 

اندیمشک، شهری خوش آب و هوا در استان خوزستان

شهر اندیمشک در بخش شمالی استان خوزستان قرار گرفته و مرکز شهرستان اندیمشک است. این شهر به علت قرار گیری در دامنه کوه های زاگرس، دارای آب و هوایی نسبتا معتدل نسبت به سایر نقاط استان است. طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر برابر با ۱۳۵.۱۱۱ نفر بوده است. ساکنان اندیمشک عموما به زبان لری صحبت می کنند.

از میادین اصلی شهر

اقلیم و جغرافیا

اندیمشک در شمالی ترین بخش استان خوزستان قرار دارد و از شمال با خرم آباد، از جنوب با شوش، از شرق با دزفول و از سمت غرب با دهلران همسایه است. به علت قرارگیری در دامنه رشته کوه البرز ، اندیمشک دارای آب و هوایی بسیار مطبوع در فصل بهار است. بیشینه دمای هوا در گرم ترین روز های تابستان، ۵۰ درجه و در برخی روزهای زمستانی هوای این شهر به چند درجه زیر صفر نیز می رسد.

جاذبه های تاریخی و گردشگری اندیمشک

شهر باستانی لور

اندیمشک در کنار شهری باستانی به نام لور واقع شده که تاریخچه آن به دوران اشکانیان می رسد. شهر باستانی لور در دوره ساسانیان به اوج رشد خود رسید اما در حال حاضر تنها بقایایی از آن به جای مانده است. محوطه باستانی لور در سال ۱۳۸۵ به ثبت اثار ملی رسیده است.

قلعه رزه

این قلعه تاریخی در دوران صفویه ساخته شده و در آن زمان به عنوان اقامتگاهی موقت برای کاروان ها و تجاری که از سمت خرم آباد به اندیمشک تردد می کرده اند بوده است. این قلعه دارای ۱۴ اتاق می باشد.

قلعه حسینی

قلعه حسینی به لحاظ کاربرد و قدمت بسیار به قلعه رزه شباهت دارد. این بنا نیز در دوره صفویه بنا شده و در نزدیکی روستای قلعه رزه قرار دارد و در دوران قدیم مورد استفاده به عنوان اسکان موقت کاروان ها بوده است. قلعه حسینی در سال ۱۳۸۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.

قلعه حسینی

قلعه کوران

این قلعه نیز در دوره صفویه بنا شده و به عنوان یک دژ نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است. قلعه کوران که در شرق اندیمشک قرار دارد یکی از جاذبه های دیدنی اندیمشک است چرا که در حوالی این قلعه نیز طبیعت و چشم انداز بکری وجود دارد.

ره آورد(سوغات) اندیمشک

مهمترین سوغات اندیمشک مانند سایر شهر های استان شامل خرما و البسه محلی است. مفطح نیز یک غذای محلی بسیار معروف است که از برنج به همراه گوشت گوسفند پخته می شود.

خرما به عنوان مهم ترین ره آورد شهر اندیمشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.