قیمت خاک اره

خاک اره

قیمت خاک اره

معمولا خاک اره پسماند کارگاه ها و کارخانه های چوب بری و نجاری ها و … می باشد.  خاک اره در زمان های گذشته به عنوان ضایعات و مواد دور ریز از چرخه تولید خارج و در طبیعت رها می شده است که خوشبختانه امروزه به دلیل رواج و رونق صنعت تولید زغال فشرده به عنوان ماده اولیه اصلی از آن استفاده می شود و این کار کمک بزرگی به پاکیزگی محیط زیست و طبیعت می نماید.

قیمت این ماده موثر در تولید زغال فشرده بسیار مناسب و ارزان است و از این جهت می توان آن را یک فعالیت پر سود به حساب آورد. لازم به ذکر است که گروه مهر صنعت در جهت سهولت و رفاه حال مشتریان خاک اره مرغوب و با کیفیت را تهیه کرده و آماده عرضه و فروش آن به متقاضیان و مشتریان می باشد.

قیمت روز هر تن خاک اره

قیمت هر تن خاک اره با توجه به نوع آن و شرایط آن می تواند متفاوت باشد. اندازه و دانه بندی خاک اره یا پودر چوب و میزان رطوبت آن می تواند نقش مهم و غیر قابل انکاری در کیفیت آن داشته باشد که به طبع باعث افزایش قیمت آن‌ می گردد.

همچنین خاک اره چوب های مختلف به دلیل متفاوت بودن کیفیت چوب از نظر نوع چوب که سخت، نرم یا بازیافتی باشد در قیمت و کیفیت آن موثر است مثلا چوب های نراد روسی از انواع دیگر با کیفیت تر بوده و به طبع طرفداران بیشتری دارد.

حتی سرند کردن و گرفتن ناخالصی های آن  هم می تواند باعث افزایش کیفیت شود که خود بخود باعث افزایش قیمت آن می شود. خاک اره درختانی مثل صنوبر، گردو، چنار، لیمو، بلوط، سرو و … در مقایسه با درختان دیگر از کیفیت بهتری برخوردار هستند که این امر نیز باعث بالا رفتن قیمت می شود.

در کارگاه های نجاری که دائما با انواع چوب و برش آن ها سرو کار دارند پوشال و خاک اره با توجه به نوع برش تولید می شود که با توجه به نیاز بازار به این نوع ضایعات چوب می تواند محلی برای کسب در آمد برای این کارگاه ها باشند.

با توجه به گسترش نیاز به خاک اره  و پوشال چوب در صنایع مختلف مثل تولید کمپوست یا کود گیاهی، استفاده در مرغ داری ها، تولید زغال فشرده، چوب های صنعتی و … باعث بالا رفتن قیمت آن شده است.

در کل اینگونه می توان گفت که به دلیل تنوع و کیفیت متفاوت نمی توان یک رنج قیمت مشخص برای آن در نظر گرفت بلکه نیاز بازار و کیفیت خاک اره جزء مهمترین عناصر تعیین کننده سطح قیمت هستند. اما باید به این نکته توجه کرد که خرید و معامله آن به شکل کلی با تناژ بالا می تواند باعث پایین آمدن قیمت خرید شود.

برای اطلاع از قیمت های روز می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۱۵۶۸۰۵ تماس بگیرید.

خرید و قیمت خاک اره

خرید خاک اره

خاک اره به ذرات و ضایعات چوب گفته می شود که حاصل برش و صیقل دادن آن می باشد. مراکز زیادی هستند که به دلیل  استفاده از چوب برای ساخت سازه های مختلف خاک اره و ضایعات چوب در کارگاه آن ها تولید می شود. خیلی از این مراکز ضایعات و دور ریز چوب را به شکل فراوری نشده به متقاضیان واگذار می کنند.

با توجه به گسترش استفاده از خاک اره چوب در فعالیت های مختلف و افزایش تقاضا برای آن بعضی از مراکز و کارگاه های تولید وسایل چوبی سعی می کنند که با فرآوری و بالا بردن کیفیت ضایعات ناشی از فعالیت های خود آن را با کیفیت و قیمت مناسب به فروش برسانند.‌

سرند و گرفتن ضایعات چوب، دسته بندی آن بر اساس نوع دانه و الیاف و کم و زیاد کردن میزان نم خاک اره و ضایعات چوب جزء کارهایی است که در فرآوری آن مورد توجه تولید کنندگان بوده و ‌می تواند نقش مهمی در قیمت خرید و فروش این محصول داشته باشد.

برای خرید آن باید به این نکته توجه شود که هر نوع خاک اره چوب ممکن است از کیفیت لازم برای استفاده در کارهای مختلف برخوردار نباشد.

مثلا  استفاده از ضایعات چوب درختان میوه در تولید زغال فشرده می تواند نقش مهمی در بالا رفتن کیفیت زغال داشته باشد چون هم باعث افزایش ماندگاری آن می شود و هم در هنگام سوختن می تواند از حرارت و گرمای بهتری برخوردار باشد.

اما خاک اره چوب های صنعتی مثل لترون، ام دی اف، اچ دی اف و … می تواند برای استفاده در فضاهای لیز و یخ زده در اثر سرما مناسب باشد. لذا برای خرید محصول مناسب اول باید به نوع استفاده و نیاز توجه شود سپس کیفیت و نوع فرآوری خاک اره در نظر گرفته شود تا بتوان یک خرید مناسب و بدون دغدغه را تجربه نمود.

فروش عمده خاک اره

فروش عمده خاک اره به دلیل نیاز روزافزون جامعه به این نوع محصول گسترش پیدا کرده است. در گذشته خاک اره و ضایعات چوب به عنوان پسماند در نظر گرفته می شد و یکی از مشغله های بزرگ انواع کارگاه های تولید محصولات چوبی این مسئله بود که چگونه خود را از شر این ضایعات رهایی دهند.

اما با گسترش استفاده از خاک اره در کارهای مختلف بخصوص توسعه تولید زغال فشرده و نیاز به مواد اولیه برای تولید این نوع زغال استفاده از خاک اره و ضایعات چوب به عنوان یک نوع کار و بیزینس سود آور تبدیل شده است.

افراد و شرکت های زیادی هستند که خاک اره و ضایعات چوب را از مراکز مختلف تهیه و خریداری کرده و نسبت به فرآوری و آماده سازی آن ها اقدام می کنند. این مراکز پس از آماده سازی و فرآوری ضایعات چوب آن را به شکل جزیی و کلی به مصرف کنندگان مختلف عرضه می نمایند.

فروش عمده آن می تواند برای مصرف کنندگان در عرصه های مختلف این مزیت را داشته باشد که بتوانند خاک اره با کیفیت و استاندارد را با قیمت مناسب تهیه نمایند گروه مهر صنعت یکی از مراکز تامین کننده خاک اره می باشد که می تواند به شکل جزیی و کلی با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد و مصرف کنندگان این اطمینان خاطر را داشته باشند که محصولی طبیعی و عاری از مواد شیمیایی و زیان آور را خریداری نموده اند.

قیمت خاک اره

خاک اره چیست و از خاک اره چه استفاده هایی میتوان کرد؟

همانطور که گفته شد خاک اره به ذرات ریز چوب گفته می شود که در اثر برش و استفاده از چوب در کارگاه های مختلف حاصل می گردد.

از گذشته به دلیل برش چوب با انواع اره این نوع پسماند چوب با نام خاک اره شناخته می شود. امروزه با گسترش صنایع و فن آوری های مختلف ، استفاده از آن هم در فعالیت های مختلف گسترش پیدا کرده است که از مهمترین آن ها می توان به تولید چوب های صنعتی  و تولید زغال فشرده اشاره کرد.

امروزه مثل گذشته تقریبا چیزی به عنوان ضایعات چوب وجود ندارد و همه اجزاء چوب مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر موارد گفته شده از ضایعات چوب در تولید انواع کمپوست و کودهای ارگانیک به شکل گسترده استفاده می شود.

همچنین به دلیل گسترش گشت گلخانه ای این محصول یکی از عناصر مهم برای تولید قارچ های گلخانه است که می تواند نقش مهمی در افزایش و کیفیت تولید داشته باشد. مرغداری های سنتی و قفس نگهداری حیوانات هم از فضاهایی هستند که استفاده از آن می تواند مفید باشد.

اما همانطور که گفته شده بالاترین حجم استفاده از آن در تولید زغال های فشرده و تولید چوب های صنعتی است که می تواند به دلیل پایین بودن قیمت ضایعات چوب در مقایسه با محصولات تولید شده از شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.

مهر صنعت یکی از مراکز تهیه و فرآوری خاک اره و ضایعات چوب است که به دلیل سابقه طولانی در این کار می تواند خاک اره و ضایعات چوب را با کیفیت مناسب به متقاضیان ارائه دهد.

کاربردهای مختلف

  • در پرورش قارچ مورد استفاده است.
  • در زمستان برای جلوگیری از لغزندگی زمین به خصوص جلوی پارکینگ می توان از خاک اره استفاده نمود.
  • خاک اره ترکیبی با کود، گیاهان را مرطوب و سالم نگه می دارد.
  • ساخت برف مصنوعی .
  •  این ماده خوش بو ، جذب کننده مایعات روغنی و رنگ ها است.
  •  تمیز کردن کف با استفاده از خاک اره مرطوب که جاذب دوده و گرد و غبار است.
  • نابود کردن علف هرز در باغ و باغچه.
  •  پر کردن حفره چوب و پارکت کف اتاق با مخلوط خاک اره و چسب چوب.
  •  ساخت مسیر زیبا در بین باغچه یا باغ با ریختن آن روی خاک باغچه و کوبیدن آن.
  • در ورزش بوکس در کیسه بوکس قرار می دهند.
  • در پرورش کرم ابریشم استفاده فراوانی دارد.
  • برای تهیه کمپوست (کود) استفاده فراوانی دارد.

انواع خاک اره

همانطور که گفته شد ماده خاک‌اره از اجزاء و ذرات ریز چوب تشکیل شده است و علت نامگذاری این است که این ماده از خرد شدن یا برش با اره تولید می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که انواع خاک اره از چوب های گوناگونی تولید می شود که یکی از آنها، چوب ام دی اف است که بسیار نامرغوب می باشد و هنگام خرید خیلی باید دقت نمود زیرا باعث تولید محصول بی کیفیت می شود.

از این رو خاک اره مرغوب و با کیفیت را باید از شرکت هایی چون گروه مهر صنعت تهیه نمود که سالهای متمادی فعالیت و تجربه در این زمینه را دارند و از نیروی متخصص و حرفه ای در کار خود استفاده می نمایند و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت را به مشتریان عزیز عرضه می نمایند.

خرید و فروش خاک اره

 

سخن پایانی

خاک اره جزء ضایعات چوب است که در هنگام برش و پرداخت چوب برای ساخت وسایل مختلف به وجود می آید در گذشته ضایعات چوب به عنوان پسماندهای جا گیر و اضافه شناخته می شد که باید هزینه ای از طرف کارگاه های صنایع چوب برای حمل و دور ریز آن ها پرداخت می گردید.

اما امروزه با توجه به توسعه فن آوری و استفاده از خرده های چوب برای تولید چوب های صنعتی یا تولید زغال فشرده، خاک اره و ضایعات چوب به عنوان عنصری ارزشمند و مفید محسوب می شوند که با داشتن ارزش افزوده می توانند از هدر رفت منابع طبیعی جلوگیری کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.