خط خشک کن

دستگاه خشک کن خط تولید زغال فشرده

دستگاه خشک کن خط تولید زغال فشرده

فرآیند رطوبت گیری و خشک کردن مواد اولیه ترکیب شده پیش از عملیات فشرده سازی و سپس تولید بریکت خام با بکارگیری از اکسترودر، انجام می پذیرد. این فرآیند باید به طور صحیح و درست انجام گیرد و میزان درصد مواد اولیه وارد شده در دستگاه خشک کن در مقایسه بامقدار اندازه ورودی باید از پیش مشخص شده باشد که در صورت غیر، دربخش عملیات فشرده سازی و تولید بریکت در اکسترودر اختلال و مشکل ایجاد می گردد.

باید توجه داشته باشید که خشک کردن مواد تاثیر مستقیمی در کیفیت زغال تولید شده شما دارد و از این رو ، باید حتما با بهترین روش ممکن و به میزان مورد نظر انجام شود.

بنابراین ، خشک کن از مهم ترین دستگاه های خط تولید زغال فشرده است ، که باید حتما در بهترین نوع تهیه شود.

گروه صنعتی مهر صنعت، با بهره گیری از دانش و علم روز دنیا و پرسنل و نیروهای مجرب در سیستم خشک کن، درصد تولید را افزایش داده و تمام مسائل و مشکلات موجود در درست خشک نشدن مواد اولیه را مرتفع کرده است زیرا هدف اصلی جلب خشنودی و رضایت کامل مشتریان می باشد.

انواع دستگاه خشک کن

 خشک کن دوار

 دستگاه خشک­ کن دوار تشکیل شده از پوسته ای به شکل استوانه که در جهت محور افقی می چرخد و با درجه شیب کم به سمت مرحله خروج مواد اولیه  می­ باشد.

مواد اولیه مخلوط شده دارای نم و رطوبت، از یک سمت پوسته وارد شده و از قسمت دیگر مواد خشک شده خارج می­ شود. موقعی که پوسته استوانه ای به صورت دوران و چرخشی حرکت می کند دستگاه پرده­ بالا بر، مواد ترکیبی جامد را به جهت بالا می برد و به داخل  جریان هوای گرم ارسال می گردد.

در مرحله بعد سطح روی این مواد به شکل صحیح و کامل در محیط هوای داغ قرار گرفته و فرآیند خشک نمودن مواد اولیه، به شکل بهتری انجام می گیرد. در بخش ورودی وجود چند پره مارپیچی، به حرکت دادن و جلو بردن مواد کمک می ­کند تا به مرحله پرده ­های اصلی برسد.

در محیط نمناک و مرطوب باید نم و رطوبت هوای خنک ورودی تا میزان زیادی، کاهش یابد که این عمل با استفاده از برج جذب و در مجاورت ماده شیمیایی کلراید کلسیم انجام می شود.

 خشک کن سینوسی

دستگاه خشک کن یکی  از مهم ترین دستگاه ها در حوزه تولید زغال فشرده  است که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و مرغوبیت محصول دارد که از انواع آن می توان سینوسی و  دوار را نام برد.

دستگاه خشک کن سینوسی ذغال فشرده ، نوع بسیار پیشرفته تری است که دارای اجزای بیشتری بوده و فرآیند خشک کردن خاک اره را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

 یکی از مشخصات بارز و مهم خشک کن سینوسی، سرعت زیاد آن است.

این دستگاه متشکل از قسمت هایی است که عبارتند از لوله های سینوسی، مشعل، سیکلون، مکنده و سرند.

خط خشک کن

خشک کن سینوسی چگونه کار می کند؟

خشک کن سینوسی خود شامل چندین دستگاه است و در واقع ، خشک کن ذغال فشرده ، خود یک خط است .

این خط چند جزء دارد که هر یک نقش خاص خود را داشته ، و در فرآیند خشک کردن خاک اره موثر هستند.

باید توجه داشت که کیفیت تمام دستگاه های خط خشک کن ، مهم است و باید هر یک با دقت و کیفیت ساخته شده باشند.

برای مثال ، لوله های سینوسی که از فولاد هستند باید دارای اتصالات و جوش محکم بوده ، و دارای کیفیت خوب و ابعاد مناسب باشند.

لوله های سینوسی خشک کن زغال فشرده :

در خشک کن سینوسی ، لوله هایی تعبیه شده اند که در تصاویر نیز به وضوح دیده می شوند. این لوله ها به دلیل شباهت به نمودار سینوسی ، به لوله های سینوسی مشهورند.

لوله های سینوسی که از فولاد هستند، محل به گردش درآمدن حرارت و خاک اره هستند.

کوره جهنمی :

هوای گرم و حرارتی که سبب خشک شدن خاک اره می شود، توسط کوره جهنمی تامین می شود.

کوره جهنمی با استفاده از گاز حرارت را تامین می کند.

مکنده یا سانترفیوژ :

مکنده در خشک کن ذغال چینی ، خاک اره ای که وارد خط خشک کن می شود را به مکشی که انجام می دهد به گردش در می آورد.

بنابراین خاک اره ای که درون لوله هاست ، با گردش در هوای گرم کوره، خشک می شود.

مکنده یا سانتریفیوژ

سیکلون گریز از مرکز :

دستگاه دیگر در خط خشک کن ذغال ، سیکلون است که محفظه ای است که برای جمع شدن خاک اره خشک شده ، تهیه شده است.

سیکلون دارای یک خروجی در انتها است که وقتی فرآیند خشک کردن خاک اره انجام شد، می توان آن را باز کرده و خاک اره را خارج کرد.

خروجی سیکلون باید به گونه ای طراحی شده باشد که خاک اره با سرعت بیشتر ، و به راحتی خارج شود.

پس از باز کردن محفظه سیکلون و خارج شدن خاک اره ، مواد دیگر یعنی پوست گردو آسیاب شده و خاک زغال نیز با آن ترکیب می شوند و مواد ، آماده ی مرحله ی بعدی ، یعنی فشرده سازی می شوند.

سیکلون گریز از مرکز

اهمیت خشک کن چیست؟

اگر مواد اولیه ای که برای تهیه زغال فشرده استفاده می کنیم دارای رطوبت بیش از حد باشند، و یا بیش از حد خشک باشند، کیفیت تولید پایین می آید و محصول نهایی بی کیفیت و نامرغوب می شود.

حتی ممکن است برخی دیگر از مراحل دچار اختلال شوند.

برای مثال ، اگر خاک اره به خوبی خشک نشده باشد و رطوبت زیادی داشته باشد، در دستگاه اکسترودر به خوبی فشرده سازی نمی شود، برکیت ترک میخورد یا کج می شود.

حتی ممکن است خاک اره دور ماردون جمع شود و دستگاه شلیک کند، که تکرار این اتفاق منجر به آسیب به دستگاه می شود.

یا اگر این خاک اره به خوبی خشک نشده باشد و بریکت هنوز دارای رطوبت باشد ، با قرارگیری در کوره، ممکن است کوره خفه کند.

بنابراین می توان متوجه شد که فرآیند خشک کردن خاک اره که از اولین مراحل است، در تمامی مراحل بعدی تولید زغال تاثیر می گذارد.

اگر خشک کن به مقادیر بیش از حد مواد را خشک کند هم بریکت به مشکل می خورد ،  پوک  می شود، دارای ترک می شود و استحکام و چسبندگی کافی را ندارد.

در صورتی که فکر می کنید خشک کن ذغال شما به خوبی فرآیند خشک کردن مواد را انجام نمی دهد، با کارشناسان ما در مهر صنعت تماس بگیرید و مشکل خود را عنوان کنید.

 

چرا نباید از خاک اره خشک شده استفاده کنیم؟

بعضی از افراد سوال می کنند که اگر قرار است خاک اره را پیش از تولید ذغال خشک کنیم، چرا از ابتدا خاک اره خشک نخریم؟

تهیه خاک اره خشک به این دلیل که ممکن است خاک اره مانده و کهنه باشد ، اشتباه است.

استفاده از خاک اره کهنه و نامرغوب ، می تواند منجر به بی کیفیت شدن زغال شما و مشکل در فروش آن شود.

همچنین اگر خاک اره خشک خریداری کنید، ممکن است بیش از حد مناسب خشک باشد که خود موجب اشکالات دیگری در بریکت ذغال می شود.

بنابراین ، برای داشتن بهترین کیفیت در تولید زغال، خاک اره ای مرغوب و تازه تهیه کنید، و رطوبت آن را به وسیله ی خط خشک کن ذغال فشرده بزدایید.

 

خرید خشک کن ذغال فشرده

خط تولید زغال فشرده مهر صنعت ، دارای خشک کن سینوسی با کلیه دستگاه های مورد نیاز بوده ، و با لوله های سینوسی فولادی ، مکنده قدرتمند که می تواند برای دو خط کار کند، سیکلون با طراحی جدید ، و همچنین کوره جهنمی است.

برای خرید خشک کن سینوسی به صورت جداگانه نیز می توانید با مهر صنعت تماس حاصل فرمایید.

تمامی دستگاه های خط تولید ، از جمله خشک کن ذغال فشرده ، دارای یک سال گارانتی بوده ، و ۱۰ سال نیز خدمات و سرویس دارند.

 

تفاوت خشک کن دوار با سینوسی

دستگاه خشک کن دوار

مهمترین تفاوت خشک کن دوار با سینوسی این است که در خشک کن دوار، عملیات خشک کردن مواد به درستی انجام نمی گیرد (به خصوص در مناطق غیر گرمسیری) در نتیجه بریکت مرغوبی تولید نمی شود و کیفیت محصول بدست آمده پایین می آید ولی در خشک کن سینوسی مواد به صورت کامل و درست خشک می شوند و بریکت حاصله از مرغوبیت بالایی برخوردار خواهد بود.

هر دستگاه خشک­ کن دوار عبارت است از یک پوسته به شکل استوانه در حال چرخش در جهت محور افقی و با شیب کم به سمت بخش خروجی مواد اولیه ترکیبی می­ باشد. مواد ترکیب شده مرطوب از یک طرف پوسته  استوانه ای وارد و از سمت دیگر مواد خشک خارج می­ گردد، زمانی که استوانه به شکل چرخشی حرکت می کند پرده­ های بالا برنده، مواد مخلوط شده جامد را به سمت بالا برده و به درون محفظه هوای گرم وداغ در  جریان فرستاده می شود.

سپس سطح این مواد به صورت کامل در مجاورت هوای گرم و داغ قرار می گیرد و عملیات خشک شدن مواد با تاثیر گذاری بهتری انجام می پذیرد. در قسمت ورودی چندین پره مارپیچی وجود دارد که به جلو بردن مواد ترکیبی کمک می ­نماید تا به قسمت پرده ­های اصلی برسد.

در فضاهای نمناک و مرطوب لازم است که رطوبت هوای سرد و خنک وارد شده تا حد زیادی کم شود که این عملیات به وسیله برج جذب و درمعرض کلراید کلسیم انجام می گردد.

اجزای دستگاه خشک کن

دستگاه های خشک کن شامل: کانال تنظیم میزان هوای ورودی، دستگاه جمع­­ آوری غبار و فن­ ها، گرم کننده هوا با شعله بطور مستقیم یا غیرمستقیم و نیز سیستم نوار نقاله برای انتقال ذرات داخل شده و خارج شده که در برخی مواقع به یک دستگاه اتوماتیک چکشی نیاز می باشد تا موادی را که بر روی دستگاه بالا بر به شکل کیک قرار دارند را خرد کند.

اگر منتقل شدن گرما و حرارت به شکل مستقیم به مواد جامد صورت پذیرد به آن حرارت مستقیم و اگر این انتقال گرما و حرارت از لوله­ بخار به مواد جامد انجام شود به آن حرارت غیرمستقیم می گویند. وقتی که راستای جریان گاز و مواد جامد یکی باشند به آن فواری و اگر در جهت مخالف هم باشند به آن متقابل گویند.

دستگاه خشک کن سینوسی

 از مهم ترین دستگاه ها در زمینه تولید زغال فشرده دستگاه خشک کن است که نقش موثری در مرغوبیت کالا دارد که شامل دو نوع دوار و سینوسی تقسیم بندی می شود .

 از خصوصیات مهم دستگاه خشک کن سینوسی باید به سرعت زیاد آن اشاره نمود. دستگاه خشک کن سینوسی شامل بخش هایی از جمله مشعل، سرند، مکنده، سیکلون و لوله های سینوسی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.