تفاوت قیمت دستگاه تولید زغال فشرده

دلیل تفاوت قیمت دستگاه های تولید زغال فشرده چیست؟

تولید زغال فشرده یا زغال چینی ، همانطور که از نام آن پیداست از کشور چین آغاز شد، اما با پیشرفت و تلاش طراحان و مهندسان کشور عزیزمان ، هم اکنون تولید این محصول تماما در کشور خودمان انجام می شود، به طوری که حتی تمامی دستگاه ها نیز در داخل کشور طراحی و ساخته می شوند. با رشد تولید زغال فشرده ، سازندگان زیادی نیز اقدام به ساخت دستگاه های خط تولید می کنند ، که با قیمت های متعددی به فروش می رسد. اما علت تفاوت قیمت دستگاه های خط تولید زغال فشرده چیست و چه نوع دستگاه هایی را باید تهیه کرد؟

 

مصلم است که در هر صنعتی ، کیفیت و کارایی از عوامل تعیین کننده قیمت محصول است . این امر در مورد خط تولید زغال فشرده نیز صدق می کند.

دستگاه های خط تولید، باید دارای ویژگی هایی باشند تا کارایی و راندمان کافی را داشته باشند؛ مصلما بسیاری از دستگاه ها قیمتی پایین تر داشته و در عوض نیز دارای نقص هایی هستند، که این امر در نهایت می تواند سبب افزایش هزینه های کارفرما نیز بشود ، چراکه پایین بودن کیفیت و عدم کارایی بالا خود سبب تولید کم و با اشکال شده و سود حاصله را پایین می آورد.

به طور کلی ، چند ویژگی می تواند در قیمت دستگاه تولید زغال فشرده موثر باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

 

ویژگی های کلیدی که در قیمت دستگاه تولید زغال فشرده موثر است :

 

کیفیت و دوام

مصلم است که خریدار هر دستگاه و محصولی به دنبال کیفیت و طول عمر برای دستگاه خریداری شده خود است.

بخصوص در مورد خط  تولید زغال فشرده ، که دستگاه ها عملکرد مکانیکی دارند. استفاده از متریال و آلیاژ های با کیفیت ، جوشکاری مناسب و با کیفیت بالا ، طراحی دقیق و عملکرد صحیح ، از مواردی هستند که در طول عمر و دوام دستگاه اثرگذارند.

بسیاری از دستگاه های ساخته شده ، با داشتن جوش های ضعیف ، آلیاژ و فلزات سازنده بی کیفیت و ضعیف و مونتاژ نامناسب و غیردقیق ، دارای قیمتی ارزان تر هستند، که مصلما دوام و طول عمر زیادی نداشته و نیاز به صرف هزینه های دیگر پیدا می کنند.

 

ایمنی

ایمنی دستگاه های یکی دیگر از مباحثی است که می تواند در قیمت خط تولید زغال فشرده تاثیر بگذارد.

کارگران و تکنسین هایی که با دستگاه ها کار می کنند ، باید در ایمنی و سلامت کامل باشند، و خطری از جانب دستگاه ها آن ها را تهدید نکند.

قطعات ایمنی که در دستگاه ها استفاده می شوند ، از آسیب رسیدن به کارکنان جلوگیری می کنند.

از جمله مواردی که در تولید زغال فشرده نیازمند ایمنی است ، فرآیند کربونیزاسیون دستگاه زغال ساز است ، که در حفظ سلامت کرگران نقشی مهم دارد.

بنابراین ، ایمنی دستگاه ها چه از نظر فرآیند مکانیکی تولید و چه از نظر بهداشت و آلایندگی، یکی از موارد مهم در تولید زغال فشرده است ، که در قیمت گذاری دستگاه ها نیز تاثیرگذار است .

برخی از سازندگان بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی و سلامت کارکنان ، اقدام به ساخت دستگاه هایی می کنند فاقد تجهیزات و مکانیسم های ایمنی است ، و در نتیجه قیمت پایین تری دارد.

بنابراین یکی دیگر از مواردی که سبب تفاوت قیمت دستگاه تولید زغال فشرده می شود ، ایمنی دستگاه هاست.

 

راندمان و میزان تولید

مورد دیگر که موجب تفاوت قیمت دستگاه تولید زغال فشرده می شود ، بازدهی و میزان تولید دستگاه هاست.

هر تولیدکننده ای ترجیح می دهد تا در زمان مشخص بیشترین میزان تولید را داشته باشد.

ما در گروه صنعتی مهر این مژده را به تولیدکنندگان و کارآفرینان این صنعت می دهیم که توانسته ایم دستگاه هایی با ۳۰ تا ۳۵ درصد بازده بیشتر تولید کنیم ، تا میزان تولید و در نتیجه فروش و سود تولیدکنندگان بیشتر شود.

بسیاری از دستگاه ها با داشتن قیمت پایین تر ، دارای بازدهی کمتری هستند که مصلما سرعت و کیفیت تولید محصول پایین تری دارند ، و این خود در نهایت موجب سوددهی کمتر برای کارفرما می شود.

 

میزان مصرف انرژی

دستگاه های خط تولید معمولا دستگاه هایی پر مصرف هستند که نیازمند صرف انرژی زیادی برای کار کردن می باشند.

پایین آوردن میزان مصرف انرژی ، می تواند سبب کاهش هزینه ها شود که خود نوعی سود برای کارفرمایان است.

تکنولوژی استفاده شده در دستگاه ها و نوع طراحی آن ها ، می تواند مصرف انرژی آن ها را کاهش دهد . نوع تکنولوژی و میزان مصرف انرژی نیز یکی از مواردی است که سبب تفاوت در قیمت گذاری دستگاه ها می شود.

استفاده از دستگاه هایی با ساختار دولایه ، که لایه زیرین برای کربن سازی و تجزیه گاز ها ، و لایه بالایی برای خشک کردن استفاده می کنند ، سبب می شود تا گرمای حاصل از کربن سازی خود برای گرمایش خشک کن استفاده شود ، و این امر سبب می شود تا مصرف انرژی و سوخت تا حد زیادی کاهش یابد.

 

کیفیت تولید

کیفیت تولید دستگاه ها از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه خط تولید زغال فشرده است .

هر چه طراحی و تکنولوژی به کار رفته در دستگاه ها بالاتر و دقیق تر باشد، زغال هایی با کیفیت تر تولید می کند.

مرغوبیت و کیفیت بالای محصول نیز مصلما سبب خوشنامی و فروش بیشتر می شود و خود سبب سوددهی بیشتر است .

بنابراین ،  بهتر است از خرید دستگاه هایی که طراحی دقیق نداشته و محصولی با کیفیت پایین تولید می کنند ، بخاطر صرف هزینه ی کمتر ، خودداری کنید.

 

سر و صدای دستگاه

تولید آلودگی صوتی در کارگاه ، می تواند سبب پایین آمدن راندمان کار شود. هرچه دستگاه ها از تکنولوژی ساخت بالاتری برخوردار باشند ، کم صدا تر هستند.

میزان تولید سر و صدا ، عامل دیگری است که سبب ایجاد تفاوت قیمت در دستگاه های تولید زغال فشرده می شود.

 

سرعت تولید

سرعت تولید دستگاه نیز در قیمت آن موثر است.

البته بدیهی است که سرعت بالا در تولید زمانی ارزشمند است که کیفیت کالا نیز حفظ شود.

یک دستگاه خوب ، دارای سرعت تولید بالا در کنار کیفیت بالاست ، که دارای قیمتی بالا تر است .

البته این قیمت بالاتر با وجود راندمان کاری بالا جبران می شود و به سود تولید کننده خواهد بود.

 

 

یک پاسخ به “تفاوت قیمت دستگاه تولید زغال فشرده”

  1. بهمن گفت:

    با عرض درود و خدا قوت
    برای تهیه ی دستگاه چه میزان باید هزینه کرد و آیا با توجه به آلودگی ایجاد کننده ی این محصول اجازه ی کار از طرف نهادهای دست و پاگیری (گاها ازار دهنده و دست و پاگیر) چون صنعت و معدن و اداره ی محیط زیست ، در شهرکهای صنعتی داده خواهد شد یا باید هفت خان رستم را برای عملی کردن و کار در این زمینه طی کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.