تنباکوی اصل و تقلبی

تنباکوی اصل و تقلبی

این مقاله صرفا برای اطلاعات عمومی می باشد و سایت ما هیچ فعالیتی در زمینه تنباکو ندارد

تنباکو نوعی گیاه است که در کشورهای مختلفی کشت می شود. برگ این گیاه پس از خشک شدن، مورد استفاده در سیگار، قلیان، سیگار برگ استفاده می شود که انواع گوناگونی از قبیل تنباکوی اصل و تقلبی در بازار وجود دارد.

گیاه تنباکو

مواد اولیه در تنباکوی تقلبی و غیر اصل شامل خاک اره، پوشال و مدفوع گاو می باشد که این مواد بسیار آلوده و غیر بهداشتی بوده و برای بدن ضررهای فراوانی دارد. متاسفانه افراد سود جو و منفعت طلب فقط به فکر درآمد حاصل از این کار بوده و به مردمی که این مواد را مصرف می کنند اصلا توجهی ندارند.

برای استفاده از تنباکو در قلیان از زغال فشرده با کیفیت استفاده می شود که این زغال مرغوب توسط گروه مهر صنعت که سالهای زیادی در این زمینه تجربه دارد به بازار ارائه می شود. لازم به ذکر است که این شرکت در خصوص تولید دستگاه زغال فشرده، راه اندازی خط تولید زغال فشرده و تولید زغال فشرده فعالیت دارد.

تنباکو اصل

 

 

تنباکوی نخل

یک نوع تنباکو وجود دارد به نام تنباکوی نخل که در بازار و فروشگاه ها موجود هستند. زمانی که بسته این نوع تنباکو رو باز نمایید، مشاهده می کنید که ماده تنباکو داخل یک پلاستیک قراردارد که شفاف بوده و روی روکش آن علامت نخل را ندارد. این نوع تنباکوها اصل نبوده و تقلبی می باشند. راه شناخت اصل بودن تنباکو از روی روکش آن است و نوشته های متنی و  علامت های تنباکوی غیر اصل بشکل سایه دار هستند.

این نوع تنباکوی جدید و اصل در بسته هایی با علامت شش (ریه) بر روی روکش آنها و درون این بسته ها تنباکو بصورت شکلاتی بسته بندی شدند. به تاریخ تولید و انقضای آن هم باید دقت نمایید که تاریخ مصرف آن یک سال است.

باید توجه داشت که به دلیل زیاد بودن تقاضای این ماده، بسیاری از افراد سودجو اقدام به تولید تنباکوی تقلبی می نمایند. آنها تنباکو (توتون) تقلبی را با مارک خارجی و به شکل بسته بندی های شکیل و زیبا به وسیله دستگاه بسته بندی و به بازار عرضه می نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.