خط تولید زغال فشرده در دزفول

خط تولید زغال فشرده در دزفول

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مرداد ۳۰

 

زغال یا زغال ماده ای سوختنی بوده که از دیرباز در زندگی انسان نقش گسترده ای داشته است. در قدیم بسیاری از غذاها با زغال طبخ می شد. و هم اکنون هم هنوز غذاهای کبابی را با زغال می پزند که سبکی منحصر به فرد در طبخ غذاست.  دیگر استفاده های زغال هم برای قلیان کشی، یا به عنوان سوخت بوده که در کشور ما هم بسیار زیاد است. یکی از انواع جدید زغال، زغال فشرده یا زغال صنعتی است. دزفول یکی از شهر های است که پتانسیل ایجاد خط تولید زغال فشرده را دارد.

خط تولید زغال فشرده در دزفول

راه اندازی خط تولید زغال فشرده این روزها بسیار باب شده است. و شما می توانید یکی از این افرادی باشید که در شهر خود این کسب و کار را شروع می کنید و یک فرصت اشتغال زایی به وجود می آورید. هزینه راه اندازی این کسب و کار مناسب بوده و سود فراوانی را عاید شما می کند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید!

درباره شهرستان دزفول بیشتر بدانیم…

از شهرهای استان خوزستان در جنوب غربی ایران بوده که در کنار رودخانه در واقع شده است. این شهر در دامنه های زاگرس مرکزی قرار دارد و سابقه تاریخی آن به دوره ساسانیان برمی گردد. آب و هوای آن گرم و مرطوب است.  این شهر مرکز شهرستان دزفول است. این شهر از شمال به شهرستانهای اندیمشک و الیگودرز (استان لرستان)، از خاور به بخشهای لالی از شهرستان (مسجد سلیمان) و گتوند (از شهرستان شوشتر) و از جنوب و باختر به شهرستان شوش محدود می گردد.

ذزفول از شمال به لرستان، از مشرق به شوشتر، از جنوب به اهواز و از مغرب به اندیمشک و ایلام محدود و ارتفاع آن از سطح دریا ١٢. متر است. فاصله ان تا تهران ٧٢١ کیلومتر است. رودخانه های مهم این شهرستان دز و کرخه است.شهر دزفول در دامنه های زاگرس میانی قرار دارد و پیشینه تاریخی آن به زمان ساسانیان برمی گردد. دارای زمستان و پاییزی مدیترانه ای بوده و از پایان زمستان تا آغازه های بهار دارای زیست بومی سرسبز و زیبا است.

         جاذبه های طبیعی

از جاذبه های طبیعی و زیبای دزفول میتوان به آبشار شوی یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران، دریاچه شهیون، تفریگاه ساحلی دز، پارک ملی دز و سالن کوه که شامل جاذبه های کم نظیر سیاه چاله،دشت لاله های واژگون و غارها و چشمه هاست اشاره کرد. از جاذبه های تاریخی دزفول می توان به پل قدیم، آسیاب های آبی ، مسجد جامع دزفول اشاره کرد. همچنین بازار قدیم دزفول،آرامگاه یعقوب لیث صفاری شهریار ایرانی، تپه های چغامیش،شهر باستانی جندی شاپور و دانشگاه جندی شاپور اولین دانشگاه جهان ساخته شده در زمان ساسانیان، شهر باستانی ایوان کرخه، مجموعه تاریخی شاه رکن الدین و خانه تیزنو اشاره کرد. صنایع دستی این استان نمدمالی، خراطی، کپوبافی، و گیوه دوزی است. از جمله سوغات دزفول کلوچه خرمایی، کلوچه شکری، کلوچه نمکی، لوزی شکری و نان شیر، معجون کنجد، ارده، شیره (سیلون)، نان کنجدی، قرص نعناع است.

مشخصات جغرافیایی شهر دزفول

بزرگراه دزفول – اندیمشک به درازای ۱۰ کیلومتر.
شهر دزفول مرکز شهرستان دزفول از نظر جغرافیایی در ۴۸ درجه و ۲۴ دقیقه درازای شرقی و ۳۲ درجه و ۲۲ دقیقه پهنای شمالی قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۴۰ است. دزفول دارای یک فرودگاه بوده که کاربرد آن بیشتر نظامی است این شهر به شبکه راه آهن سراسری وصل نیست و مردم برای مسافرت با قطار از ایستگاه راه آهن شهرستان اندیمشک استفاده می کنند. راه های زمینی دزفول عبارتند از:

    • راه آسفالته اصلی دزفول – شوشتر به درازای ۶۷ کیلومتر.
    • مسیر آسفالته دزفول – لالی به درازای ۸۵ کیلومتر.

احتمالاً نام دزفول یا «دژپل» از واژه «پل» مشتق شده بوده و «دز» هم به معنی قلعه بوده و منظور دژی بوده که عده ای نگهبان و مأمور برای حفاظت پل در آن زندگی می کردند. چنانچه پس از دوران انحطاط شوش و هم خرابی جندی شاپور، برخی مردم این دو شهر به اطراف این دژ پناه آوردند و خانه هایی ساختند و به تدریج شهر به وجود آمده است.

دزفول در اصل «اندامیش» نام داشته و تا اوایل قرن سیزدهم هم به همین نام بوده است. معمولا دژ به معنی قلعه بوده است. ولی در اینجا منظور یک دژ طبیعی بوده که در ۴۸ کیلومتری دزفول در کنار رود دز قرار گرفته است. و یکی ازمهمترین استحکامات کوهستانی ایران به شمار می آید.

برای راه اندازی، خرید و فروش عمده زغال فشرده و مشاوره رایگان

همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.