آباده

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در آباده

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ شهریور ۲۸

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در آباده دارید، ما می توانیم در مهرصنعت به شما کمک کنیم! از زمانی که بشر فهمید با سوزاندن درختان می تواند انرژی مورد نیاز برای انجام کارهایش را تولید کند، وسعت جنگل ها در سراسر کره زمین کاهش پیدا کرد. این کاهش به مرور زمان باعث ایجاد دردسرهایی برای انسان شد. حتی زندگی او را در کره زمین با مخاطراتی رو به رو کرد. وقتی این اتفاق افتاد، بشر این فکر به ذهنش رسید که با برخی مواد اولیه دور ریختنی و بی فایده سعی کند یک جایگزین مناسب برای زغال حاصل شده از سوزاندن درختان پیدا کند.

این گونه بود که زغال فشرده خلق شد. امروز با مواد مختلف مانند خاک اره، خرده های چوب، اضافه کردن مواد افزودنی به آن، زغال فشرده تولید می شود. خط تولید زغال فشرده در کشور، چند سالی است که در حال تولید این ماده با ارزش است. امروزه ما به جایی رسیده ایم که نه تنها می توانیم نیاز کشور را با این ماده پاسخ دهیم بلکه برخی شرکت های فعال در این زمینه سعی دارند تا محصولات خود را به دیگر کشورها نیز صادر کنند. بدین شکل می توان قدم های موفقی در جهت حفظ درختان و حفظ کره زمین برداشت.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در آباده

راه اندازی خط زغال فشرده در آباده، با به کار گیری موادی که به وفور در ایران موجود می باشد، خبر خوبی است برای افرادی که در راستای حفظ محیط زیست قدم بر می دارند. این خط تولید می تواند زغال فشرده ای با کیفیت و با ماندگاری بالا تولید کند. سپس به کلیه نقاط کشور که به این ماده نیازمند هستند، بفرستد.

جنگل هایی که ما در کشورمان داریم به دلیل قطع شدن برای تولید زغال معمولی، با کاهش وسعت رو به رو شده و این اتفاق  خوشایندی برای ما و برای کره زمین نیست. به همین جهت راه اندازی این خط تولید می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم کشورمان را به یک کشور مناسب و مساعد برای زندگی خودمان و آیندگان مان تبدیل کند.

لازمه های راه اندازی خط تولید زغال فشرده

برای راه اندازی خط تولید در شهر آباده وسایل و دستگاه های مختلفی نیاز است. از جمله این دستگاه ها می توان به آسیاب، سرند، پالت خفه کن، کوره، اکسترودر یا فشرده ساز و غیره نیاز اشاره کرد. قیمت دستگاه هایی که برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده به کار گرفته می شوند، مقرون به صرفه هستند. این روش تولید زغال می تواند به میزان قابل توجهی به محیط زیست نیز کمک کند.

صرفه ی اقتصادی راه اندازی خط تولید زغال فشرده

در تولید زغال فشرده در آباده، از باقی مانده های گیاه و یا جنگلی استفاده می شود و بعد از فشرده سازی زغال فشرده به دست می آید. با این روش می توان شرایط خوبی برای ایجاد اشتغال جوانان در شهر آباده فراهم کرد و قدم های خوب و موثری در جهت رشد و پیشرفت این شهر برداشت.

راه اندازی کارگاهی که در آن تولید زغال فشرده انجام شود، می تواند درآمدهای خوبی را نصیب موسسان کارگاه های تولید زغال فشرده کند. البته این به شرطی است که تمام اصول و قواعد تولید زغال فشرده رعایت شده باشد. پس یک زغال با کیفیت در اختیار خریداران و مشتریان قرار داده شود.

اگر عملکرد کشور ما در این حوزه خوب باشد می تواند به حجم قابل ملاحظه ای از تولید دست پیدا کند. می توانیم زغال فشرده را به کشورهایی که این ماده را مورد مصرف قرار می دهند صادر کرده و علاوه بر ورود ارز به کشور، درآمد کارگاه هایی که فعالیت اصلی آنها در زمینه خط تولید زغال فشرده است، افزایش پیدا کند.

معرفی شهر آباده

شهر آباده در استان فارس قرار دارد. جمعیتی که در این شهر زندگی می کند حدود ۶۰ هزار نفر است. اگر بخواهیم یک رتبه از نظر جمعیت شناسی در میان شهرهای استان فارس به آباده اختصاص دهیم، این شهر رتبه چهارم را به خود اختصاص می دهد. صنایع دستی زیادی در این شهر تولید می شود که یکی از آنها منبت کاری است.

شهر آباده را در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهر جهانی منبت کاری انتخاب کردند. از دیگر صنایعی که در این شهر، شهرت زیادی دارد، گیوه دوزی است. شهر آباده در ضلع شمالی استان فارس قرار گرفته و افرادی که بومی این شهر به شمار می روند اکثرا شیعه بوده و با لهجه آبادی سخن می گویند.

نکته ای که اسناد و شواهد در مورد تاریخ این شهر نشان می دهد آن است که عده ای در هزاره اول قبل از میلاد در اطراف این شهر، سکونت داشته اند. کردهای چادرنشینی که در دوره هخامنشی به این منطقه آمده اند اولین کسانی هستند که حد فاصل شهر آباده و اصفهان ساکن شده اند. وجود برخی آثار باستانی در این شهر نشان می دهد که آباده قدمت و تاریخچه طولانی و قدیمی دارد.

آثار زیبا از آباده

از جمله آثار به جای مانده از گذشته می توان به قلعه باستانی ایزدخواست و یا قصر بهرام گور اشاره کرد. این شهر در نقطه ای که قرار گرفته که در آن سه شهر اصفهان، یزد و شیراز به هم وصل می شوند و به همین دلیل موقعیت ویژه و خاصی می توان برای آن عنوان کرد.

این شهر از قسمت غرب و شمال به اصفهان، از جنوب به اقلید و صفاشهر و از شرق نیز با استان یزد همسایه است. شهر آباده با تهران ۶۷۰ کیلومتر، با شمال شیراز ۲۷۰ کیلومتر، با اصفهان ۲۰۰ کیلومتر و با جنوب غرب یزد نیز ۱۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

مساحتی که این شهر به خود اختصاص داده، حدود ۶ هزار مترمربع است. این مساحت ۱۱ درصد از مساحت کل ایران می باشد.

وضعیت آب و هوای آباده

وضعیت اقلیمی این شهر را نیمه کوهستانی ذکر کرده اند. این منطقه یکی از مناطق مرتفع در کشور بوده و به دلیل نداشتن کوه های با ارتفاع زیاد و همچنین دور بودن از بادهایی که به آنها بادهای باران آور غربی گفته می شود، دارای اقلیم کوهستانی است.

به صورت میانگین، حدود ۱۲۰ میلی متر در سال بارندگی در این شهر اتفاق می افتد. به دلیل بارندگی ‌کم آباده یکی از شهرهای خشک کشور می باشد. به دلیل کوهستانی بودن، آباده سردسیر است و زمستان ها سرد و تابستان ها نیز خشک و خنک عنوان شده است.

وضعیت گیاهی و جانوری شهر آباده

با توجه به اقلیمی که در این منطقه حاکم است پوشش گیاهی که در این شهر مشاهده می شود از نوع استپ نیمه بیابانی است. در این نوع پوشش، انواع بوته های نواحی استپی به چشم می خورند. در قسمت های پایینی کوه نیز می توان گل های رنگارنگ و حتی گیاهان دارویی را مشاهده کرد.

متاسفانه به دلیل وضعیت طبیعی که در منطقه آباده حاکم است و همچنین به دلیل آنکه صید و شکار بی رویه در سال های گذشته در این شهر روی داده، پوشش جانوری به شدت مورد آسیب واقع شده است. اگر خوش شانس باشید می توانید در دشت های این شهر حیواناتی مانند خرگوش، روباه و یا کفتار را مشاهده کنید.

معادن موجود در شهر آباده

خاک غنی این شهر، بستری مناسب برای کشف انواع معدن به شمار می رود. یکی از معادن شهر آباده معدن بزرگ خاک نسوز استقلال است که یکی از بزرگ ترین معادن کشور به شمار می رود. در شهر آباده علاوه بر این معدن، معادن دیگری که می توانند مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های کاشی و سرامیک را تولید کنند، وجود دارد. از این معادن، خاک صنعتی استخراج شده و اغلب آنها در اطراف روستای شورجستان قرار گرفته اند.

در منطقه چاه بلاغ این شهر نیز چندین معدن سنگ ساختمانی کشف شده است. از این معادن سنگ های ساختمان که از جنس سنگ مرمریت هستند به دست می آیند. خوب است بدانید که سنگ مرمریت استخراج شده از معادن شهر آباده در کل کشور معروف بوده و حتی به عنوان یک برند مطرح از آن یاد می شود.

معادن دیگری همچون معادن باریت، شن و ماسه، منگنز و سنگ آهن هماتیت در این شهر وجود دارد. آثاری از وجود معدن طلا در محدوده این شهر نیز کشف شده است.

آباده

جذابیت های شهر آباده

یکی از مناطق زیبا و جذاب شهر آباده روستای چنار است. این روستا تاریخچه و قدمت طولانی دارد و برخی اسناد می گویند که قدمت این شهر به ۸۰۰ سال قبل می رسد. علت نامگذاری این روستا، به درخت چناری ارتباط دارد که در مسجد این شهر رشد کرده است. اغلب مردم این شهر، به کشاورزی و سبزی کاری مشغول هستند و درآمد خود را از این راه به دست می آورند. این روستا در آثار فرهنگی شهر آباده ثبت شده است.

بنای دیگری که آن نیز در نوع خود تماشایی و بسیار جذاب است، قلعه ایزدخواست است. این بنا اولین بنای طبقاتی جهان لقب گرفته و شباهت زیادی به ارگ بم در کرمان دارد. این قلعه بر بالای یک صخره بزرگ ساخته شده و در داخل آن می توان خانه های زیادی را مشاهده کرد. هر کدام از این خانه ها با یک راهروی باریک به هم ارتباط دارند.

یک خندق عمیق در اطراف این قلعه ساخته شده تا امنیت را برای ساکنین این قلعه به ارمغان آورد. آتشکده قلعه ایزدخواست، اولین آتشکده موجود در ایران بوده که بعد از آنکه اسلام به ایران ورود پیدا کرد به یک مسجد تبدیل شد. این قلعه از نظر قدمت عنوان اولین بنای خشتی جهان و از نظر وسعت دومین بنای خشتی جهان می باشد.

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در آباده همین حالا با ۰۹۱۲۷۲۰۰۹۳۵ تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.