راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر سبزوار

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۰۰ فروردین ۰۷

تولید زغال فشرده در شهر سبزوار

زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است که در خط تولید و با ضایعات چوبی ساخته می شود. این نوع زغال مزایای قابل توجهی از جمله دوام بیشتر، سوختن یک نواخت و عدم تولید گاز های سمی نسبت به زغال سنتی دارد. زغال های فشرده کاربرد گوناگونی دارند که از جمله آن ها می توان به استفاده برای پخت و پز، برای کشیدن قلیان و حتی در صنعت (ذوب فلزات) اشاره کرد. در حال حاضر ذغال فشرده یا زغال قالبی در حال جایگزینی با زغال های چوبی و سنتی است

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر سبزوار

با توجه به اینکه زغال فشرده محصولی پر مصرف است، راه اندازی خط تولید آن را می توان کسب و کاری پر سود دانست که نیاز به سرمایه، مهارت و نیروی کار زیادی ندارد. همچنین امکان صادرات زغال فشرده به کشور های همسایه نیز فراهم است پس می توان گفت که بازار گسترده ای برای آن وجود دارد. البته مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این زغال ها هم در کشورمان به فراوانی موجود است که تولید زغال فشرده را نیز آسان تر می سازد.

اکنون امکان آن فراهم است تا بتوانید در شهر سبزوار استان خراسان رضوی نیز خط تولید زغال فشرده خود را احداث کنید. گروه مهرصنعت علاوه بر تامین تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شما، محصولات تولید شده توسط شما را نیز خریداری می کند.

با شهر سبزوار در استان خراسان رضوی آشنا شویم

سبزوار سومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی از لحاظ جمعیت است که مرکز شهرستان سبزوار می باشد. این شهر با قدمت، مساحتی برابر با ۳۱ کیلومتر مربع دارد و مطابق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ خورشیدی جمعیت آن در حدود ۲۴۳۷۰۰ نفر است.

 

پیشینه شهر سبزوار

قدمت سبزوار به دوره اشکانیان می رسد و در آن زمان به علت قرارگیری در مسیر راه ابریشم بسیار مورد توجه بوده است. همچنین پس از آن و در زمان ساسانیان، سبزوار شهری بسیار آباد و با جمعیت قابل توجه شناخته شده است.

پس از اسلام و در دوران غزنویان، سبزوار مجددا مورد توجه قرار گرفت اما در طول حمله مغول ها به ایران این شهر آسیب بسیار دید ولی پس از آن و در دوره صفویه سبزوار مجددا آباد شد.

جمعیت و مردم

سبزوار به لحاظ جمعیت سومین شهر استان خراسان رضوی و سی و چهارمین شهر ایران است. مردم سبزوار به زبان فارسی و با نوعی گویش خراسانی مانند دری صحبت می کنند. این نوع گویش را می توان از قدیمی ترین و اصیل ترین نوع از زبان فارسی دانست.

اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری سبزوار

سبزوار را می توان از شهر های بسیار با قدمت و تاریخی ایران دانست. علاوه بر پیشینه تاریخی و باستانی بسیار، این شهر متشکل از بناهای بسیار با قدمتی می باشد و تعداد آثار ثبت ملی سبزوار به ۱۵۰ عدد می رسد.

مسجد جامع سبزوار

قدمت این مسجد تاریخی به سده هشتم شمسی و دوران سربداران می رسد که در سال ۱۳۵۵ به ثبت آثار ملی رسیده است. مساحت این مسجد در حدود چهار هزار متر مربع است و در آن کتیبه ای از سال ۱۲۹۲ هجری قمری وجود دارد.قسمت هایی در این مسجد منقش به کاشی هایی هفت رنگ است که معماری خاص سده هشتم را نشان می دهد.

حمام زعفرانیه

حمام زعفرانیه بنایی مربوط به اوایل دوره قاجار است که در سال ۱۳۸۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.

آب انبار سرسنگ

این آب انبار نیز از جاذبه های تاریخی سبزوار است که قدمت آن به دوره قاجاریه می رسد. آب انبار سرسنگ در میانه شهر قرار دارد و امکان بازدید عمومی از آن نیز وجود دارد.

مناره خسروگرد

قدمت این مناره به سال ۵۰۵ هجری قمری می رسد و در دوران سلجوقیان ساخته شده است. خسروگرد ارتفاعی معادل ۳۸ متر دارد که در فهرست بلندترین مناره های تاریخی ایران قرار گرفته است. کاربری این مناره برای راهنمایی کاروانان بوده است.

مناره زیبای خسروگرد

سوغات و صنایع دستی سبزوار

کلوچه زنجبیلی معروف ترین سوغات سبزوار است که از آرد گندم، شکر و روغن تهیه می شود. علاوه بر این، خشکبار سبزوار نیز کیفیت بسیار مطلوبی دارند. زیره سبز، آلوخشک، زرشک دانه دار و خربزه را نیز می توان از سایر ره آوردهای خوراکی سبزوار دانست.

قالی بافی نیز رایج ترین صنایع دستی سبزوار است که در آن از طرح های موسوم به مشهدی استفاده می شود. بجز قالی، تولید نمد و نمد کوبی هم از سایر صنایع دستی مهم سبزوار هستند.

قالی مشهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.