زغال فشرده نی ریز

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نی ریز

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۱۰

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نی ریز را دارید، ما می توانیم در مهرصنعت به شما کمک کنیم! روش تولید زغال از گذشته های دور تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. اگرچه هنوز هم برای تولید زغال از روش های سنتی بههره برداری می شود اما با پیشرف در صنعت و مکانیزه شدن، روش های صنعتی تولید زغال فشرده به وجود آمدند که بسیار با صرفه تر و راحت تر می باشند.

در روش های جدید، با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات جدید به ساخت زغال می پردازند. مواد استفاده شده در این روش متفاوت از روش سنتی تولید زغال است و به زغال تولید شده با این روش، زغال فشرده می گویند.

زغال فشرده به زغالی گفته می شود که مواد اولیه آن از چوب اره، پوست گردو، خاک زغال و پوست مرکبات تشکیل می شود. این مواد اولیه با استفاده از دستگاه های پیشرفته، به زغال هایی با کیفیت بالا تبدیل می شوند.

دستگاه های مورد استفاده در خط تولید زغال فشرده:

در تولید زغال فشرده به روش صنعتی، از دستگاه هایی پیشرفته همچون خشک کن،اکسترودر، پودرکن،کوره و… استفاده می شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و یکدیگر را کامل می کنند.

دستگاه پودر کن:

این دستگاه وظیفه ی پودر کردن و آسیاب مواد اولیه را دارد. تمامی مواد اولیه را درون این دستگاه می ریزند. با این کار مواد اولیه به صورت یکدست پودر می شوند. دستگاه پودر کن مواد اولیه را برای مراحل بعد آماده می کند.

دستگاه خشک کن:

مواد اولیه تولید شده در مرحله ی قبل، دارای رطوبت می باشند. به جهت جلوگیری از مشکل در مرحله ی بعد، در این مرحله باید رطوبت و نم مواد اولیه گرفته شود.

دستگاه خشک کن در این مرحله مواد اولیه پودر شده را تا درجه ای معین خشک می کند. حرارت مورد نیاز برای این دستگاه از طریق مشعل های گازوئیلی یا گازی تامین می شود.

مواد اولیه برای خشک شدن ابتدا از سرند عبور داده می شوند. سرند مانند یک صافی عمل می کند. در مرحله بعد، این مواد وارد لوله ی سینوسی می شوند. در ابتدای این لوله سیستمی قرار دارد که حجم مواد ورودی به لوله ها را تنظیم می کند. با حرکت مواد در این لوله ها، رطوبت آن ها از بین می رود. سپس مواد خشک شده وارد محفظه ی سیلیکون می شوند.

دستگاه اکسترودر:

یکی از مهم ترین دستگاه ها در خط تولید زغال می باشد. این دستگاه تمام مواد اولیه پودر شده و خشک شده را فشرده می کند و از آن ها بریکت می سازد.

کوره:

در مرحله ی نهایی برای پخت بریکت ها از کوره استفاده می کنند. پس از خروج مواد از کوره، زغال های فشرده آماده ی مصرف می باشند.

مجوز تولید زغال فشرده:

اگر بخواهید یک خط تولید زغال فشرده را راه اندازی کنید، تنها خرید تجهیزات کافی نیست. شما باید برای این کار قبل از هر کاری اقدام به دریافت مجوز کنید.

مجوز قانونی چیست؟ برای راه اندازی کارگاه و تاسیسات در حوزه تولید، نیاز به جواز تاسیس می باشد. این مجوز از سمت سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود. اکثر کسب  کار ها برای شروع کار نیاز به این جواز دارند. بعضی از کسب و کار ها به مجوز نیاز ندارند و تنها در مواردی خاص به این مجوز نیاز پیدا می شود.

تولید زغال یی از این کسب و کار ها است. در صورتی که به دنبال صادرات و یا دریافت تهسیلات باشید، نیاز دارید تا این مجوز را دریافت کنید.

بودجه ی مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نی ریز:

اگر می خواهید خط تولید زغال فشرده خودتان را راه اندازی کنید، باید هزینه موارد زیر را در نظر بگیرید.

هزینه خرید دستگاه: با توجه به تغییرات مداوم قیمت ها، شما باید در زمان خرید هزینه دقیق را برآورد کنید. همچنین شما می توانید به جای دستگاه های نو، از دستگاه های دست دوم استفاده کنید.

هزینه سوله: شما برای کار به یک مکان مناسب نیاز دارید. هزینه سوله در شهر های مختلف متفائت است.

هزینه جک پالت:

جک پالت وسیله ای ضروری برای جابه جا کردن واگن ها است. بدون جک پالت امکان جابه جایی واگن های پر از بریکت وجود ندارد و غیر ممکن است.

هزینه مواد اولیه: شما برای این کار به مواد اولیه شامل خاک اره، خاک زغال، پوست گردو و… نیاز دارید. شما باید به نسبت میزان تولید روزانه خود میزان مواد اولیه خود را برای یک ماه محاسبه کنید.

هزینه ی سیلندر و ماردون یدکی: سیلندر یک وسیله ی استهلاکی است و ممکن است وسط کار عمر مفیدش تمام شود. شما باید چند سیلندر یدکی داشته باشید تا با از کار افتادن آن، خط تولید لنگ نماند. ماردون هم به همین صورت می باشد. ماردون استهلاکی است و ممکن است وسط کار تنگستن تمام شود. بهتر است تعدادی ماردون یدک نیز تهیه کنید تا خط تولید نخوابد.

دیگر هزینه ها نیز شامل هزینه ساخت کوره، هزینه خرید کابل برای دستگاه ها و هزینه ی خرید ابزار ضروری می باشد که باید در نظر گرفته شود.

ویژگی های زغال فشرده مرغوب:

یک زغال فشرده مرغوب:

  • در هنگام سوختن، ماده خطرناک یا گاز سمی تولید نمی کند.
  • رطوبت آن پایین است و به آسانی می سوزد.
  • مواد اولیه آن از خاک اره و زغال چوب است و به محیط زیست آسیب نمی زند.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نی ریز:

همانطور که اشاره کردیم، شما برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده نیاز به تامین مواد اولیه آن دارید. این مواد اولیه شامل پوست بادام، پوست گردو، خاک اره و… می باشد.

شما می توانید مواد اولیه را از صنایعی مانند مبلسازی یا چوب بری در شهر نی ریز تهیه کنید. همچنین با توجه به رشد درختان بادام در این ناحیه، می توانید از پوست بادام تولید شده به عنوان ماده اولیه بهره برداری کنید.

اگر شما قصد راه اندازی خط تولید زغال سنگ در شهرستان نی ریز را داری، توجه داشته باشید که علاوه بر خرید دستگاه و تهیه ی مواد اولیه شما باید دانش و اطلاع کافی از این صتعت را داشته باشید تا به سود مورد نظر برسید.

 

 

شهرستان نی ریز:

این شهرستان در شرق استان فارس قرار دارد. شهرستان نی ریز از قدیمی ترین شهرهای فارس می باشد. در زمان هخامنشیان این شهرستان به (نای زی) به معنی کارگاه فولاد سازی و اسلحه سازی معروف بوده است. نی ریز علاوه بر اینکه آثار تاریخی فراوانی دارد، تفرجگاه هایی مانند دریاچه بختگان، برکه احمد شاه، چشمه برنجزار، جزیره نرگس، امامزاده ها و اماکن متبرکه را در خود جای داده است و در بهار و تابستان میزبان بازدیدکنندگان است.

صنایع و معادن شهرستان نی ریز:

این شهرستان معادنی همچون سنگ چینی دارد. همچنین دارای کارخانجات سنگ بری، چاقو سازی، فولاد و… می باد.

محصولات کشاورزی:

در این استاد محصولاتی همچون زعفران، انار، پسته، انجیر، خربزه، آلو بخارا، هندوانه، جو، گندم و… به عمل می آید. این شهر دارای باغ های انار و بادام می باشد. در فصل بهار بادام های کوهی شکوفه می دهند و زیبایی خاص و چشم نوازی دارند.

 

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نی ریز همین حالا با ۰۹۱۲۷۲۰۰۹۳۵  تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.