صادرات زغال فشرده

صادرات زغال فشرده

صادرات زغال فشرده

امروزه صادرات زغال فشرده مرغوب و با کیفیت بالا به کشورهای همسایه بسیار پر رونق بوده و بازار فروش خوبی دارد. زغال فشرده از محصولاتی است که باید فروش و صادرات آن به شکل با کیفیت و مرغوب انجام گیرد. ولی اگر افرادی قصد صادرات این محصول را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها داشته باشند  و آگاهی لازم را دراین زمینه ندارند باید گفت که بهتر است به افرادی که در کار فروش و صادرات این محصول هستند مراجعه کرده و از مشاوره  با ایشان اطلاعات لازم را به دست آورند.

گروه مهر صنعت در زمینه تولید زغال فشرده و راه اندازی خط تولید زغال فشرده سالهای متمادی فعالیت داشته و در امر مشاوره به دوستانی که علاقه به انجام این کار را دارند، داوطلب بوده و برای مساعدت به مشتریان عزیز در این زمینه از هیچ کاری دریغ نمی نماید.

 

چرا زغال فشرده صادرات می شود؟

تولید زغال از خاک اره و دیگر ضایعات چوبی ، با توجه به ارزان بودن مواد اولیه سازنده آن، بسیار سودآور است و وجود بازار خوب داخلی به خوبی پاسخگوی نیاز شما برای درآمدی مناسب از کارخانه زغال است.

اما اگر درصدد گسترش کسب و کار خود باشید و تمایل به به دست آوردن سودی بسیار بیشتر، صادرات زغال فشرده بهترین زمینه است.

با توجه به منابع گیاهی و چوبی در کشورمان که از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است، مواد اولیه یعنی همان خاک اره حاصل شده نیز بسیار با کیفیت است و به نسبت بسیاری از کشور ها، از مرغوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

مواد اولیه ارزان و در عین حال با کیفیت، سبب شده تا زغال تولیدی در کشورمان به خوبی در کشورهای دیگر بخصوص همسایگان به فروش برسد.

زمینه های فراهم شده در زمینه تولید ذغال فشرده در کشور ، به حدی است که میزان بسیار زیادی از زغال تولیدی در کشور به بسیاری از کشور های دیگر صادر می شود.

صادرات زغال فشرده، دریچه ای به رسیدن به سودی فراتر از ایده آل و فوق العاده در این صنعت است.

 

زغال فشرده به چه کشور هایی صادر می شود؟

بیشترین استفاده از زغال در جهان، به صرف پخت و پز و قلیان کشی ، و پس از آن به عنوان سوخت است . بنابراین ، می توان گفت بیشترین میزان استفاده از زغال فشرده، مربوط به کشور های عرب و کشورهای حوزه خلیج فارس است که در سنت خود قلیان کشی ، کباب پزی و طبخ با زغال زیاد است.

اما این بدان معنی نیست که زغال در دیگر کشورها استفاده ندارد، امروزه در بسیاری از کشور های غربی نظیر کشور های اروپایی و آمریکا نیز شاهد مصرف زغال برای قلیان و کباب هستیم. استفاده از زغال به عنوان سوخت نیز رواج زیادی در برخی کشورهای اروپایی دارد.

بنابراین ، باید گفت که استفاده از زغال در همه ی جهان بوده، که بیشتر این کشور ها زغال فشرده را از دیگر تولیدکنندگان وارد می کنند.

از جمله کشور هایی که ایران صادر کننده زغال فشرده به آن هاست، می توان به ترکیه، عراق ، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، عمان، عربستان، قطر ، امارات متحده عربی، بحرین، لبنان، آذربایجان، کویت ، ارمنستان و برخی کشور های اروپایی اشاره کرد.

 

مجوز صادرات زغال فشرده و شرایط صادرات زغال فشرده چیست؟

برای این که شروع به صادرات زغال فشرده تولید شده خود کنید، باید از قوانین صادرات و گمرکی نیز به خوبی آگاهی داشته باشد و طبق آن ها شروع به صادرات کنید.

بر اساس قوانین صادراتی جمهوری اسلامی ایران، منعی برای صادرات زغال فشرده وجود ندارد، و در طی سالهای گذشته، این نوع زغال (ذغال فشرده) تحت تعرفه گمرکی ۴۴۰۲ صادر شده است. و مجوز صادرات زغال فشرده به متقاضیان داده می شود.

توجه داشته باشید که برای  صادرات زغال فشرده ، کارگاه زغال شما نیازمند دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن می باشد و باید مجوز های مربوطه را اخذ کنید.

جدا از مجوز تولید زغال فشرده ، باید مجوز صادرات زغال فشرده را نیز از اداره گمرک و ادارات مربوطه اخذ کنید.

پس از اخذ اجازه های مربوطه برای صادرات، در مورد شرایط صادرات زغال فشرده باید مشتری مورد نظر خود را در کشور مقصد نیز پیدا کنید.

در صورتی که خود مشتری را ندارید می توانید با شرکت های بازرگانی صادراتی مشورت کنید.

 

صادرات زغال فشرده با مهر صنعت

اگر شما تولید کننده گرامی نیز تمایل به صادرات دستاورد خود دارید ، و استاندارد ها و مجوز های لازم را نیز اخذ کرده اید اما نمیدانید صادرات ذغال را از کجا شروع کنید و مشتری مورد نظر را ندارید، نگران این موضوع نباشید.

مهرصنعت با سالهای سال تجربه در زمینه تولید و صادرات زغال فشرده ، ضمن اخذ استانداردهای ایزو مربوطه از سازمان های بین المللی در زمینه تولید و صادرات، راهنما و مشاور شما در امر صادرات زغال فشرده است.

در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره برای صادرات ذغال دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید، تا هماهنگی های لازم برای جلسات مشاوره به عمل آید.

 

صادرات زغال چینی به ترکیه

ترکیه از قدیم روابط بین المللی قابل قبولی را با ایران و دیگر کشورهای همسایه خود دارا بوده به طوری که در گذشته بالاترین حجم صادرات و واردات ایران با کشور همسایه خود بوده است. زغال فشرده یکی از کالاهایی است که در لیست اقلام صادره به کشور ترکیه قرار دارد. کشور ترکیه با قبول کردن مقررات گمرکی کشورهای اروپایی (اتحادیه اروپا) در سال ۱۹۹۶ میلادی و عضو شدن در این اتحادیه در روابط تجاری خود موقعیت جدیدی را به وجود آورد و این مسئله باعث ارتقاء و پیشرفت قابل توجه این کشور در امور صادرات و واردات گردید.

ترکیه با کشورمان در شمال غربی دارای مرز زمینی مشترک است که این مسئله خود صادرات زغال فشرده به این کشور را آسان تر می کند.

صادرات زغال چینی

صادرات ذغال فشرده به عراق

لازم به ذکر است زغال فشرده در کشورهای حاشیه خلیج فارس یعنی کشورهای عربی بسیار مطلوب و پرطرفدار می باشد و برای کسانی که متقاضی تجارت با سرمایه کم و سود بالا می باشند، بسیار مورد مناسبی هست. کشور عراق یکی از متقاضیان اصلی این محصول بوده و سالانه مقادیر زیادی زغال فشرده به عراق صادر می شود.

با توجه به روابط دوستانه و صادرات بسیار با کشور عراق ، و همچنین وجود مرز مشترک زمینی ، عراق یکی از اسان ترین و بهترین مشتریان برای صادرات زغال فشرده است.

صادرات زغال چینی به عمان

زغال فشرده در هتلهای برتر و درجه یک کشورهای عربی مانند عمان  استفاده می گردد . ذغال فشرده ماده سیاه‌رنگ، شکننده  و سبک می باشد که بقایای مانده از چوب نیم‌سوز است که بیشتر ترکیبات آن به کربن تبدیل شده باشد.  ذغال چینی یا زغال فشرده، نوعی بریکت سوختنی است که با خاک زغال چوب و دیگر مواد  ساخته می شود بیشترین استفاده را در بین مردم دارد.

کشور عمان که در فرای دریای عمان از کشورمان قرار دارد نیز از کشورهای خریدار زغال فشرده است.

صادرات زغال فشرده به امارات

زغال انواع گوناگونی دارد که به نوع مواد اولیه تشکیل‌دهنده و روش تهیه آن بستگی داشته و دارای کیفیت‌های متفاوتی می باشد. زغال کبابی بلوط، زغال لیمو، سیب، پسته و غیره از انواع زغال های رایج هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. در نقاط مختلف ایران در ارتباط با انواع شرایط  متفاوت دما و آب و هوای آن منطقه و چوب‌های آن نوع تولید زغال فرق دارد. زغال فشرده به کشورهای عربی به خصوص به امارات نیز صادر می شود که استفاده فراوانی از آن حتی در هتل ها دارند.

در کشور ثروتمند امارات، بخصوص در دبی ، سفره خانه ها، رستوران ها، کافه ها و اصناف بسیار دیگری وجود دارند که استفاده زیادی از زغال دارند و این کشور با داشتن سنت قلیان کشی در اعراب، یکی از  مقاصد بسیار خوب صادرات ذغال فشرده می باشد.

 

صادرات زغال

صادرات زغال چینی به کویت

ذغال فشرده (چینی)، رایج ترین نوع بریکت سوختی است که با خاک اره، خاک ذغال و پوست چوبی گردو یا بادام یا پسته تولید می شود. برای تولید این محصول، زغال چوب را آسیاب کرده و خاک حاصله را  با دیگر مواد اولیه ، عملیات هموژن و مخلوط شدن با آب و  فشرده سازی انجام داده  ، بعد ترکیب به دست آمده را در مجاورت محیط فشار و گرما قرار می دهند و به اشکال مختلفی که  به شکل استوانه ای یا چهارگوش ، مکعبی ،حبه ای  قالب گیری را انجام می دهند. کویت جزو آن دسته از کشورهای عربی است که مصرف زغال در آن بسیار رایج بوده و حجم قابل توجهی از زغال فشرده به کویت صادر می شود.

دیگر کشور عربی در حوزه خلیج فارس ، که با وجود وسعت کم بسیار ثروتمند است ، یعنی کویت نیز از مصرف کنندگان عمده زغال می باشد.

صادرات زغال فشرده به کویت به صورت بسته ای و عمده با قیمتی بسیار عالی انجام می شود.

صادرات زغال فشرده به عربستان

از زغال تولیدی از خاک اره و خاک ذغال و پوست گردو یا بادام برای رستوران ها و سفره خانه های سنتی و کبابی ها می توان استفاده نمود. براساس بررسی های انجام شده توسط گروه مهر صنعت، در بسیاری از کشور های عربی و اروپایی از زغال استفاده های زیادی مثل بکارگیری آن به عنوان سوخت می شود که برای نان پختن استفاده می کنند. عربستان یکی دیگر از مشتریان ثابت این محصول می باشد و استفاده زیادی در مصرف زغال در قلیان دارد.

صادرات زغال چینی به افغانستان

فروش و صادرات زغال چینی به دیگر کشورها از جمله افغانستان، در گروه محصولات مجاز در کشور ایران می باشد . در دوران گذشته این محصول با نام زغال فشرده صادر می شده است .  زغال فشرده به صورت بسته بندی و یا فله ای  صادر می شود و مقصد آن معمولا کشورهای همسایه ایران می باشد .

کشور افغانستان از دیرباز تبادلات تجاری زیادی با ایران داشته و در زمینه صادرات زغال فشرده نیز یکی از مشتریان دائمی است .

صادرات زغال فشرده به افغانستان با توجه به مرز زمینی مشترک به راحتی با انواع ماشین های سنگین و کامیون ها انجام می شود.

 

صادرات زغال فشرده به پاکستان

کارگاه های تولید زغال قالبی و زغال چوب به دو روش صنعتی و سنتی در ایران به وفور یافت می شوند. استان های کرمانشاه، مازندران، لرستان و گیلان در زمره تولید کنندگان زغال و مکان های تولیدی زغال بریکت ثبت شده در وزارت صنعت، معدن، تجارت به شمار می آیند. همچنین در حوزه صادرات نیز به کشورهای همسایه به خصوص پاکستان فعال هستند.

کشور پاکستان که دیگر همسایه ما در جنوب شرقی است نیز مقصد بسیار خوبی برای صادرات ذغال فشرده است.

صادرات زغال چینی به آذربایجان

در دنیای امروز انواع گوناگونی از زغال ها در اشکال و کیفیت های متفاوت تولید شده و برای مصرف به بازار وارد می شوند. متفاوت بودن انواع زغال های چوبی به نوع تولید و مواد اولیه آن بستگی دارد. فروش و صادرات زغال فشرده (چینی) یا زغال چوب باید در چهارچوب مقررات کشور و به بهترین نحو انجام گردد. البته باید متذکر شد که صادرات زغال فشرده مرغوب و با کیفیت به کشورهای همسایه از جمله کشور آذربایجان انجام می گیرد.

آذربایجان در شمال غربی کشور دارای مرز مشترک است که این مسئله صادرات زغال فشرده به آذربایجان را ساده می کند.

 

صادرات زغال به قطر

قطر نیز از کشور های عربی ثروتمندی است که همه ساله صادرات و واردات زیادی با ایران دارد.

صادرات زغال به قطر توسط مرزهای آبی و عبور از دریای خلیج فارس ، از شهر های جنوبی کشورمان انجام می شود.

 

صادرات زغال فشرده به دیگر کشور ها

همانطور که پیش تر هم گفتیم، کشور های زیادی خریدار زغال فشرده هستند، که اکثرا همسایگان ما از تمام مرزهای کشور هستند.

تاجیکستان، ارمنستان، بحرین، لبنان و … از جمله این کشور ها هستند.

 

صادرات زغال فشرده به اروپا

گرچه بیشترین بخش استفاده از زغال در کشورهای عربی و کشور های حوزه خلیج همیشه فارس است، اما جالب است بدانید که صادرات زغال به این جا ختم نمی شود و می تواند در وسعت جهانی باشد.

در بیشتر کشورهای سردسیر اروپایی ، هنوز از شومینه های هیزمی استفاده زیادی می شود، اما به جای قطع درختان و استفاده از چوب آنها، از هیزم های اماده استفاده می شود ، که در واقع همان بریکت یا زغال خام است.

بریکت زغال بهترین سوخت برای شومینه های هیزمی است، بنابراین بسیاری از کشور های اروپایی ، مانند نروژ ، فنلاند، سوئد، گرینلند و دیگر کشور های سردسیر ، خریدار بریکت زغال فشرده هستند، و صادرات زغال به اروپا نیز انجام می شود.

گرچه صادرات به کشور های اروپایی لازمه گذراندن مراحل بیشتر و قوانین پیچیده تری است، اما در صورتی که موفق به ورود به این امر شوید، سود بسیاری را نیز به دست می آورید.

 

لازم به ذکر است گروه مهر صنعت در زمینه تولید خط تولید زغال فشرده و همچنین تولید زغال فشرده و تهیه و فروش مواد اولیه و مرغوب زغال فشرده و نیز در صادرات زغال فشرده با کیفیت فعالیت دارد لذا متقاضیان عزیز می توانند جهت  فروش محصول خود  و یا خرید از این مجموعه به مشاورین مهر صنعت مراجعه نمایند.

واردات زغال چینی

در چند سال پیش این محصول از کشور چین وارد ایران می شد که به دلیل گران شدن ارز و دلار در ایران وارد کنندگان این محصول به فکر تولید آن افتاده و زغال فشرده از کشور چین وارد ایران نمی شود. ضمن اینکه مواد اولیه خوب و مرغوب در ایران به وفور یافت می شود و منابع جنگلی و طبیعی فراوانی در ایران موجود هست.

هم اکنون ایران خود یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال فشرده به دیگر نقاط جهان است.

 

قیمت زغال صادراتی

در سال های اخیر ایران با تولید زغال های مرغوب و با کیفیت  توانسته در این راستا رشد چشمگیری داشت باشد. با توجه به داشتن مواد اولیه مرغوب و فراوان توانسته صادرات تولید زغال فشرده به کشورهای خلیج فارس را توسعه بدهد. زغال های که صادر می شوند از بهترین نوع و با کیفیت ترین نوع زغال می باشند. این کیفیت و مرغوبیت زغال فشرده تولید شده در ایران در کشورهای همسایه و خلیج فارس متقاضیان فراوانی دارد. برای مطلع شدن قیمت زغال صادراتی توصیه می شود که با مشاوران و مدیران بخش فروش گروه مهر صنعت  با شماره   ۰۹۱۲۱۰۰۶۹۶۴  تماس حاصل کنید.

 

قیمت ذغال چینی صادراتی

به کلیه افرادی که تمایل به صادارت زغال و کسب آگاهی از قیمت ذغال چینی صادراتی را دارند، توصیه می شود که جهت راحتی کار با مشاوران و  مدیران بخش فروش گروه مهر صنعت تماس حاصل نمایند و محصول خود را در کشور ایران و یا هر کشور دیگر همسایه دریافت نمایند.

زغال فشرده که نام دیگر آن زغال صنعتی می باشد از مواد اولیه بسیار ارزان و مناسبی همچون خاک اره و پسماند های ایجاد شده در کارگاه ها و کارخانه های چوب بری و غیره تولید می شود. این مواد به دلیل داشتن قیمت ارزان و پایین و در دسترس بودن و نیز حفاظت از محیط زیست بسیار قابل توجه بوده و برای بدست آوردن آن، احتیاجی به قطع بی رویه درختان و نابودی منابع با ارزش جنگلی نمی باشد.

بریکت تولیدی در کشورمان، مشتریان زیادی در سایر کشور های عربی حاشیه خلیج فارس چون عراق، امارات، کویت، عمان و غیره دارد. انواع  با کیفیت و مرغوب زغال فشرده به شکل بسته بندی شده و بدون بسته بندی امکان فروش و ارسال به دیگر کشورها را دارد.

زغال فشرده ای که از مواد دورریز و ضایعات چوب حاصل می شود، برای مصرف در بخاری های زغالی در ترکیه که جزء کشور هایی است که با کمبود انرژی فسیلی و سوخت روبرو است، به کار می رود و نیز جهت استفاده در سوخت اکثر نیروگاه ها و سوخت دستگاه ها کاربرد دارد و همچنین در منقل های مخصوص پخت کباب و قلیان استفاده می شود.

از ویژگی های زغال مرغوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نداشتن بوی بد و نامطبوع

۲- داشتن حرارت کافی

۳- زود سرخ شدن

۴- دیر خاموش شدن

۵- نداشتن جرقه هنگام سوختن

۶- داشتن خاکستر کم

۷- پودر نشدن هنگام سوختن

گروه صنعتی مهر علاوه بر صادرات زغال فشرده، به ارائه خدمات دیگری از قبیل تولید و ساخت خط تولید زغال فشرده، خرید زغال فشرده از تولید کنندگان تازه کار و جدید و تهیه و خرید مواد اولیه زغال فشرده و دیگر خدمات اقدام نموده است.

 

6 پاسخ به “صادرات زغال فشرده”

  1. رضا شریفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برا زغال فشرده تو کشور ترکیه مشتری زیادی دارم ولی برا صادرات زغال به این کشور نیاز به زغال استاندارد دارم گفتم ببینم می تونید تو این زمینه کمکی بکنید
    ممنون

    • مهر صنعت گفت:

      با درود و وقت بخیر به شما.
      برای راهنمایی در مورد صادرات می تونید تشریف بیارید شرکت و جلسه مشاوره داشته باشید.
      با شماره کارشناس تماس بگیرید کلیه راهنمایی های لازم رو خدمتتون ارائه می کنند. ۰۹۱۲۱۰۰۶۹۶۴

  2. معارف گفت:

    سلام
    قیمت خط تولید کامل چند درمیاد؟

  3. محمد غلامی گفت:

    باسلام قصد صادرات زغال خوب باکیفیت به عراق رو دارم لطفا راهنمایی بفرمائید ۰۹۱۷۹۹۲۲۰۰۱شماره واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.