کارآفرینی با تولید زغال فشرده

کارآفرینی با تولید زغال فشرده

ایجاد کسب و کار و کارآفرینی با تولید زغال فشرده

تولید زغال فشرده یکی از کسب و کارهای نسبتا نوپا اما بسیار پر سود و پر رونق در کشورمان است که با استفاده از خط تولید زغال فشرده و با مواد اولیه ضایعاتی به دست می آید. زغال فشرده که محصولی جایگزین برای زغال سنتی است، از چندین جهت به زغال معمولی برتری دارد، که یکی از آن ها رونق کسب و کار و تولید در کشور و کارآفرینی با خط تولید زغال فشرده است.

سالهای نه چندان دور ذغال فشرده محصولی وارداتی در کشورمان بود که از کشور چین وارد می شد و در بازار به فروش می رسید؛ اما تولیدکنندگان و صنعتگران با بررسی زیرساخت ها به فکر تولید این فرآورده در کشور خودمان شدند و هم اکنون نه تنها زغال فشرده وارد نمی شود، بلکه تولید آن به طوری رونق داشته که هم اکنون به از ایران به کشور های دیگر نیز صادر می شود.

واگن پالت زغال فشرده

کارآفرینی یعنی چه و کارآفرین کیست؟

کارآفرینی که در زبان انگلیسی Entrepreneurship ترجمه می شود تقریبا از سیصد سال پیش مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و کاربرد ان از قرن هفدهم و هجدهم آغاز شد.

کارآفرینی به معنی فرآیند شروع یک سازمان یا تجارت ، به منظور  سودآوری و یا تامین نیازهای جامعه است.

کارآفرین به کسی گفته می شود که نوعی از تجارت را ابداع کرده و یا توسعه می دهد، و سرمایه ، نیروی مورد نیاز، و ابزار و دیگر موارد لازم برای شروع یک کسب و کار یا سرمایه گذاری را فراهم می آورد.

کارآفرین با مدیر حرفه تفاوت دارد، چراکه کارآفرین مسئول موفقیت یا شکست عملیات است و سرمایه گذاری را انجام می دهد.

اما کارآفرینی تنها به ایجاد کسب و کار و تجارت برای یک شخص و به سود رسیدن وی ختم نمی شود، چراکه کارآفرینی موجب ایجاد اشتغال برای افراد دیگر و ساخت تیم نیز می شود و از این رو زمینه های اشتغال زایی نیز در جامعه ایجاد می شود.

چه دلایلی موجب شد تولید زغال فشرده داخلی شود؟

وجود مواد اولیه در کشور

پیش از هرچیز برای آنکه بتوانیم در مورد کارآفرینی با تولید زغال فشرده توضیح دهیم، باید با این محصول کمی آشنایی داشته باشیم.

زغال فشرده که با نام ذغال چینی هم شهرت دارد(به دلیل خاستگاه آن که کشور چین است) ساخته شده از مواد اولیه ضایعاتی از صنایع چوبی نظیر خاک اره است.

خاک اره، پوست گردو و خاک زغال سه ترکیب اصلی برای ساخت زغال فشرده هستند،اما از دیگر ضایعات گیاهی و چوبی چون پوست پسته، نیشکر ، پوست بادام و غیره هم می توان استفاده کرد، اما خاک اره ماده اصلی است.

این مواد اولیه تولید ذغال فشرده در کشورمان به وفور یافت می شود، بنابراین یکی از دلایلی که تولیدکنندگان را به فکر بومی سازی این محصول انداخت سهولت در به دست آوردن مواد اولیه بود.

 

مواد اولیه زغال فشرده

طراحی و ساخت دستگاه ها در کشور

با وجود مواد اولیه و بازار خوب زغال فشرده، طراحان و مهندسان دستگاه های صنعتی را نیز وارد ماجرا کرد تا حتی دستگاه ها نیز در کشور خودمان تولید شود و در زمینه ی تولید زغال فشرده چه از نظر دستگاه ها و خط تولید و چه مواد اولیه به خودکفایی برسیم.

از سوی دیگر ، مورد توجه قرار گرفتن درختان و جنگل ها که سرمایه های ملی و ارزشمند کشور هستند نیز سبب شد تا بازار زغال فشرده رونق بیشتری بگیرد و حمایت های لازم به عمل آید؛ چراکه تولید زغال فشرده بر خلاف زغال سنتی که نیازمند قطع درختان است، هیچ ضرری به محیط زیست وارد نمی کند و مواد ضایعاتی چوبی هم بازیافت می شود.

در کنار تمام این دلایل ، کارآفرینی حاصل از تولید زغال فشرده نیز وجود دارد، چراکه راه اندازی کارگاه نیازمند استفاده از منابع انسانی و کاری نیز میباشد و این خود موجب رونق کارآفرینی در کشور می شود.

تمام این دلایل، به علاوه سود خوب حاصل از تولید و صادرات زغال فشرده سبب شده تا امروزه راه اندازی خط تولید زغال فشرده یک کسب و کار خوب و پر سود و همگام با اشتغال زایی در کشور باشد.

کارآفرینان تولید زغال فشرده از کجا باید شروع کنند؟

کارآفرین باید پیش از هرچیز ابتکار عمل در مورد توسعه یا ابداع عملیات مورد نظر را داشته باشد، و سرمایه مورد نیاز را نیز فراهم کند. (این سرمایه می تواند شخصی و یا از صندوق های حمایتی از کارآفرینی باشد)

در مورد کارآفرینی با خط تولید زغال ، مسئول باید بررسی های اولیه شامل تهیه و راه اندازی دستگاه ها، برآورد های اقتصادی آن، در نظر گیری مکان مناسب برای راه اندازی خط تولید، پرسنل و کارکنان مورد نیاز ، تهیه مواد اولیه ، و بررسی بازار خرید و فروش و صادرات را در نظر بگیرد.

بررسی هر یک از موارد گفته شده خود شامل سرفصل ها و مقالات گسترده تر است.

اگر قصد ایجاد کسب و کاری پر سود و کارآفرینی با تولید زغال فشرده را دارید اما نمیدانید از کجا باید شروع کنید، با مشاوران ما در شرکت مهرصنعت در تماس باید.

 

مهرصنعت ، از اولین کارآفرینان در حوزه تولید زغال فشرده چینی ، بوده است که علاوه بر اینکه از بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان این محصول است، طراح، سازنده و تولید کننده خط تولید زغال فشرده و دستگاه های زغال ساز نیز بوده، و در زمینه ی تهیه دستگاه ها، مواد اولیه و راهنمایی و مشاوره های لازم نیز در خدمت هم میهنان گرامی در سراسر کشور می باشد.  

 

 

2 پاسخ به “کارآفرینی با تولید زغال فشرده”

  1. امیر گفت:

    باسلام اگر لیست قیمت دستگاه رو برام ایمیل کنیدممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.