بوئین زهرا

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بوئین زهرا

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ شهریور ۳۰

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بوئین زهرا دارید، ما می توانیم در مهرصنعت به شما کمک کنیم! امروزه، صنعت تولید زغال فشرده به یکی از پر طرفدار ترین صنایع در خاورمیانه تبدیل شده است. این صنعت نوپا سود خوبی را برای تولیدکننده به همراه دارد. از آنجایی که در کشور ما منابع زیادی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید زغال فشرده وجود دارد، به راحتی و با هزینه ی کم می توان مواد اولیه را تهیه کرد. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران و وجود بازار برای زغال فشرده در کشور های همسایه، امکان صادرات این محصول وجود دارد که به پیشرفت تولیدکنندگان در جهان کمک می کند.

خط تولید زغال فشرده

خط تولید زغال فشرده با کمک دستگاه ها و تجهیزات مختلف راه اندازی می شود. علاوه بر این تجهیزات، به ماده اولیه نیز نیاز است.

مواد اولیه در راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بوئین زهرا

برای ساخت زغال فشرده از خاک اره، خاک زغال، پوست گردو، پوست بادام و پوست مرکبات استفاده می شود. همانطور که می بینید تمامی این مواد از دور ریز های سایر صنایع محسوب می شوند. بنابراین می توان گفت تولید زغال فشرده به طبیعت آسیبی نمی رساند.

تجهیزات مورد استفاده در خط تولید زغال فشرده

در خط تولید از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. کیفیت این دستگاه ها تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت زغال تولید شده دارد. این دستگاه ها به ترتیب زیر استفاده می شوند:

دستگاه پودر کن: این دستگاه تمامی مواد اولیه را به صورت یک دست پودر می کند. با پودر شد، مواد اولیه برای مراحل بعد آماده می شوند.

دستگاه خشک کن و سرند

مواد اولیه پس از پودر شدن دارای رطوبت می باشند. این رطوبت باعث می شود تا کیفیت زغال فشرده تولیدی کاهش پیدا کند. به همین دلیل باید با استفاده از دستگاه خشک کن، مواد اولیه را تا حدی ممکن خشک کرد. این دستگاه یک منبع حرارتی دارد که با گازوئیل یا گاز کار می کند.

روش کار به این صورت است که ابتدا مواد اولیه را از یک سرند عبور می دهند که مانند صافی می باشد. پس از آن مواد وارد یک لوله سینوسی می شوند. این لوله در ابتدای خود سنسوری دارد که حجم مواد وارد شده را اندازه می گیرد. با گردش مواد در این لوله، رطوبت از بین می رود و خشک می شوند.

دستگاه اکسترودر

این دستگاه مهم ترین نقش را در خط تولید ایفا می کند. تمامی مواد اولیه خشک شده را فشرده می کند و به صورت مکعبی در می اورد. به موادی که به صورت مکعبی فشرده می شوند بریکت می گویند.

کوره

پس از اینکه بریکت ها آماده شدند باید درون کوره قرار بگیرند تا پخته شوند. بعد از پخته شدن بریکت ها و تبدیل به زغال فشرده، اماده برای عرضه و فرو می باشند.

انواع کوره در خط تولید زغال فشرده:

برای تولید زغال فشرده از دو نوع کوره می توان استفاده کرد

  • کوره سنتی: این کوره ها به صورت دستی و با استفاده از مصالح ساختمانی ساخته می شود. کیفیت کوره بر روی کیفیت زغال فشرده تولید شده تاثیر گذار است. بنابراین باید توسط یک فرد متخصص ساخته بود تا عیب و ایرادی در آن وجود نداشته باشد. کوره های سنتی در ابعاد مختلف ساخته می شوند.
  • کوره صنعتی: همانطور که ز اسم این کوره پیداست، پیشرفت علم و صنعت به کمک ما آمده است تا بتوانیم راحت تر مشکلات را حل کنیم. کوره های صنعتی اتاقک های مکعبی شکلی هستند که ابعاد مختلفی دارند. به طور کلی محبوبیت کوره های صنعتی از سنتی کمتر است.

ویژگی های زغال فشرده مرغوب چیست

در هنگام سوختن این زغال فشرده مواد سمی مانند سولفور و یا گاز سمی تولید نمی شود.

رطوبت این زغال پایین است، پس به راحتی می سوزد.

مواد اولیه زغال فشرده از خاک اره ، پوست گردو و زغال چوب است و آسیبی به محیط زیست نمی زساند.

تولید زغال فشرده چه مشکلاتی دارد؟

یکی از مشکلات تولید زغال فشرده می تاند آسیبی باشد که در دراز مدت به سلامت تولید کننده وارد می کند. این کار ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی و سرطان شود.

نکته دیگر سختی در پخش و فروش زغال فشرده می باشد. شما باید بتوانید زغال را در سوپر مارکت ها و فروشگاه ها پخش کنید. زیرا امکان فروش زغال به صورت انلاین بسیار کم است.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بوئین زهرا

اگر می خواهید در شهرستان بوئین زهرا خط تولید زغال فشرده راه اندازی کنید، باید به تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت به صرفه توجه داشته باشید. از آنجایی که این شهرستان دارای باغ های گردو و بادام می باشد می توانید از همین منابع برای تامین مواد اولیه استفاده کنید. پس از آن باید مکانی مناسب رای راه اندازی کارگاه داشته باشید. برای این کار می توانید از سوله ها استفاده کنید. در نهایت شما به نیروی انسان برای کار در کارگاه نیاز دارید. علاوه بر این اگر هنوز دانش کافی در این زمینه ندارید بهتر است ریسک نکنید. زیرا خرید دستگاه ها و تحهیزات به تنهایی باعث موفقیت شما در این صنعت نمی شود. شما باید دانش فنی کافی در این زمینه را داشته باشید تا از ضرر های احتمالی جلوگیری کنید.

 

بویین زهرا

شهرستان بوئین زهرا

این شهرستان واقع در استان قزوین می باشد. مردم این شهر به زبان ترکی آذربایجانی سخن می گویند. معنی اسم این شهر ترکیبی از زرا به معنی مقدس، بو به معنای چشمه و یین به معنای خدا است که در کنار هم معنی چشمه خدای مقدس می دهند. از نظر اقتصادی این شهرستان دارای زمین های کشاورزی و باغ های سرسبزی می باشد. از محصولات زراعی این شهرستان می توان به پسته، بادام، گردو، جو، گندم و میوه های سردرختی اشاره کرد. در این شهرستان چهار شهرک صنعتی فعال و نیمه فعال وجود دارد. مجتمع های بزرگ صنعتی مانند آپادانا سرام، آرین فولاد و پاکنام وجود دارد. این شهرستان بزرگترین جمعیت دامی را در استان قزوین دارد.

 

 

جاهای دیدنی

از جاهای دیدنی این شهرستان می توان به کاروانسرای شاه عباسی واقع در روستای حجیب، بوستان امام علی یا آقا امام، پل شاه عباسی محمد آباد و تپه قبرستان قره تپه اشاره کرد. از آثار تاریخی این شهرستان می توان به برج های دوگانه خرقان، کاروانسرای محمد آباد، کاروانسرای آوج و کاروانسرای هجیب اشاره کرد.

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بوئین زهرا، همین حالا با ۰۹۱۲۷۲۰۰۹۳۵  تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.