احداث خط تولید زغال فشرده در شهر گلپایگان

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۰۰ اردیبهشت ۰۷

در مورد زغال فشرده بیشتر بدانیم

از زغال برای مصارف گوناگون مانند پخت و پز، کشیدن قلیان و گرمایش استفاده می شود. زغال های سنتی از چوب و شاخه های ضخیم درختان تولید می شدند که به علت آسیب به گیاهان و کیفیت پایین در حال جایگزینی با زغال های فشرده هستند. زغال فشرده که به آن زغال چینی یا زغال قالبی هم گفته می شود، در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی با خاک اره، پوست گردو و خاک زغال تولید می شود که همگی ضایعات چوبی هستند و در نتیجه برای تولید این محصول نیاز به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نمی باشد. به جز این، زغال فشرده مزایای قابل توجهی نسبت به زغال های سنتی دارد از جمله :

  • دوام بیشتر هنگام سوختن
  • گداخته شدن یک نواخت
  • عدم تولید گازهای سمی (که باعث سردرد می شوند)
  • عدم ایجاد آلودگی و پسماند کمتر

چرا تولید زغال فشرده سود آور است؟

زغال یک محصول بسیار پر مصرف و پرکاربرد است و با توجه به مزایایی که گفته شد، تقریبا در تمام دنیا زغال فشرده در حال جایگزینی با زغال های چوبی است. تولید آن داخل کشور از تقاضای آن بسیار کمتر و حتی بازار خارجی در کشور های همسایه برای صادرات این محصول نیز وجود دارد. همچنین، با توجه به اقلیم کشورمان، مواد اولیه برای تولید زغال قالبی به راحتی و فراوانی یافت می شود که وجود مواد اولیه یک مزیت مهم برای تولید هر محصول است. در نتیجه راه اندازی یک خط برای تولید این محصول را می توان کسب و کاری پر رونق دانست که البته نیاز به سرمایه و نیروی کار زیادی هم ندارد.

احداث خط تولید زغال فشرده در شهر گلپایگان

 

 

تولید زغال فشرده در شهر گلپایگان استان اصفهان

اکنون این امکان فراهم است تا خط تولید زغال فشرده خود را در شهر گلپایگان راه اندازی کنید. گروه مهر صنعت تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شما را فراهم کرده و آموزش های لازم برای راه اندازی خط و تولید زغال را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد و محصول تولید شده توسط شما را هم خریداری می کند.

شهر گلپایپان را بهتر بشناسیم

گلپایگان، مرکز شهرستان گلپایگان در استان اصفهان است که در حدود شصت هزار نفر جمعیت و در فاصله ای ۲۰۰ کیلومتری با مرکز استان قرار دارد. پیشینه سکونت در گلپایگان به چند هزار سال می رسد. طبق برخی مکتوبات تاریخی، زلزله ای عظیم در ۷۰۰ سال پیش باعث ویرانی این شهر شد.

طبیعت گلپایگان

جاذبه های تاریخی و گردشگری در گلپایگان

با توجه به قدمت بسیار این شهر و وجود ذوق هنری و فرهنگی در مردم گلپایگان از زمان های بسیار دور، این شهر امروزه دارای بناها و جاذبه های تاریخی بسیاری می باشد.

سنگ نگاره های تیمره

منطقه تیمره که در میان استان اصفهان و لرستان قرار دارد، میزبان یکی از کهن ترین سنگ نگاره های ایران است که قدمت آن به هفت هزار سال پیش می رسد. این سنگ نگاره ها منقش به طرح های تصویری و خطوط باستانی مانند خط پهلوی، کوفی و ایلامی بوده سرنخ های بسیاری از زندگی مردمان آن دوران به دست می دهند.

سنگ نگاره های جذاب تیمره

مسجد جامع گلپایگان

این مسجد یکی از بزرگترین و مهمترین مساجد ایران بوده است که ساخت آن به دوره سلجوقیان و سال ۵۰۸ هجری قمری می رسد. در این مسجد کتیبه های متعددی از دوران سلجوقیان وجود دارد. در زمان فتحعلی شاه قاجار قسمت هایی به این مسجد اضافه شد.

مسجد جامع گلپایگان

ارگ گوگد

قدمت این ارگ به چهارصد سال پیش می رسد و یکی از بناهای جذاب و تاریخی گلپایگان است که در پنج کیلومتری جاده تهران واقع شده است. این ارگ در آن دوران به عنوان یک مهمانسرا و کاروانسرا مورد استفاده بوده و در شرایط جنگی نیز از آن به عنوان یک دژ نظامی استفاده می شده است. ارگ کوکد به ثبت اثار ملی نیز رسیده است.

مناره گلپایگان

قدمت این بنا به قرن پنجم هجری قمری می رسد و در آن دوران یکی از بلند ترین مناره ها بوده است. این مناره دو درب ورودی دارد که با پلکان هایی می توان به بخش بالایی آن رسید. در ساخت مناره گلپایگان تماما از گل و آجر استفاده شده است.

صنایع دستی در گلپایگان

ساکنین این شهر از دیرباز اهمیت فراوانی برای هنر قائل بوده اند و از این رو در این شهر صنایع دستی و هنری بسیاری مانند منبت کاری، گلیم بافی، خطاطی، مد بافی و ….رواج دارد.

گلیم ها و اشیاء منبت کاری شده در گلپایگان در تمام دوران مورد توجه گردشگران بوده و می توان آن ها را از سوغات این شهر به حساب آورد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.