بندرعباس

تاسیس خط تولید زغال فشرده در بندر عباس

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۱۸

 

اطلاعات مورد نیاز برای تولید زغال های قالبی:

در راستای تاسیس خط تولید زغال فشرده در بندر عباس به پاره‌ای از پیشینه‌ی این صنعت سودآور می‌پردازیم. زغال قالبی یا زغال چینی از انواع زغال های صنعتی می باشد. این نوع زغال ها در گذشته به زغال چینی معروف بوده و بخش عمده این زغال ها از کشور چین به بقیه کشورها صادر می شده است. امروزه در تمام دنیا طرز تهیه و پخت این زغال ها رواج پیدا کرده و دیگر به طور انحصاری تحت نظر شرکت یا کشور خاصی نیست. زغال های چینی یا فشرده مزیت های زیادی نسبت به زغال های سنتی دارند. از جمله‌ی آنها می توان به دوام زیاد تر آنها نسبت به زغال های سنتی اشاره کرد.

همچنین در سوختن این نوع زغال میزان تولید گاز های سمی نیز بسیار کم تر از زغال سنتی بوده و از این نظر نیز به حفظ و نگهداری محیط زیست کمک می کند. البته مهم ترین کمک این نوع زغال‌ها به محیط زیست، عدم قطع درختان می‌باشد که مزیت بسیار مهمی است.این کسب و کار به علت تقاضای بسیار زیادی که از طرف مردم دارد جزء کسب و کار های سود آور به شمار می‌رود. در عین حال باید به این نکته توجه داشت که باید محصول با کیفیت تولید کرد تا به نسبت کیفیت خوب مورد توجه مردم قرار گیرد. برای تولید کنندگان این نوع زغال‌ها مسئله مواد اولیه وجود نخواهد داشت. چرا که در کشور ما مواد اولیه این نوع زغال ها به وفور یافت میشود.

دستگاه های خط تولید زغال چینی هم سو با تولید زغال فشرده در بندر عباس

دستگاه خرد کن، دستگاه سرند، دستگاه اکسترودر، پالت، کوره سنتی

دستگاه خرد کن: این دستگاه همانطور که از اسمش پیداست وظیفه خرد کردن چوب را بر عهده دارد. البته جزء مراحل بسیار مهم ابتدایی ساخت زغال هم می‌باشد. این دستگاه ها با توجه به نیاز تولید کننده متفاوت هستند و می توان دقت آنها و اندازه خروجی آن ها را تغییر داد.

درباره شهر بندر عباس و تولید زغال چینی در این شهر

بندر عباس بزرگترین بندر ایران است که مرکز استان هرمزگان و مرکز شهر بندرعباس میباشد. این شهر همینطور جزء پرجمعیت ترین شهر های ایران می باشد که نام پیشین آن بندر گمبرون بوده است و با حمله شاه عباس یکم برای بیرون کردن پرتغالی ها نام شهر به بندر عباس شهرت یافت. بندر های شهید رجایی و شهید باهنر به عنوان مهم ترین مراکز اقتصادی که در این بندر وجود دارند، اهیمت شهر بندر عباس را دوچندان کرده‌اند.

 

 

آب و هوا و اقلیم شهر بندر عباس

آب و هوای این شهر بندری همانطور که قابل حدس زدن می‌‌‌‌‌باشد، گرم و مرطوب و در فصل هایی از سال گرم و خشک می‌باشد. میزان بارش نیز به طور میانگین ۲۰۰ میلی متر می‌باشد که رقم قابل توجهی می‌باشد. به همین دلیل این شهر برای رشد گیاهان و درختان مکانی مناسب می‌باشد. فضای بندر عباس، فضایی سرسبز و نسبتا خوش آب و هوا با مردمی خون گرم و مهمان دوست می‌باشد که هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

 

بندر عباس

 

جاذبه های گردشگری شهر بندر عباس

چشمه آب گرم گنو: این مجتمع تفریحی در فاصله ۳۴ کیلومتری در شمال شرقی بندر عباس قرار گرفته است. همراه آن شهربازی ومجتمع های گردشگری دیگری در این منطقه وجود دارد که افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند به همراه مراکز گردشگری از امکانات رفاهی نیز بهرمند شوند.

امام زاده سید مظفر: سید مظفر بن موسی بن جعفر از سال های بسیار قدیم مورد توجه زائران می‌باشد. ایشان در سال ۴۰۲ هجری قمری وفات یافته‌اند. امام زاده سید مظفر نوه امام زاده عبدالله بن موسی بن جعفر الکاظم هستند.

زیارتگاه شاه پریون: این مکان زیارتی در وسط شهر در کنالر معبد هندو ها قرار دارد. این مرکز در واقع یادواره ای از حضرت سلیمان می‌باشد که در روی در سبز رنگ ورودی آن نوشته شده قدمتگاه حضرت سلیمان(ع) ولی در بین بندری ها به زیارتگاه‌شاه پریون معروف است چرا که حضرت سلیمان با اذن خدا توانسته بود بر دیو و جن و پری حکمرانی کند.

ساحل سورو

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر بندری ساحل سورو است که در ضلع غربی شهر قرار گرفته است.  سورو از قدیمی و زیبا ترین محلات بندر عباس است.

بوستان ساحلی سورو

این مکان زیبا در غربی ترین نقطه ساحلی بندر عباس قرار دارد. در این فضا جاده هایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری نیز تعبیه شده است.

پارک ساحلی غدیر

این پارک به علت فضای تماما آسفالتی که دارد، بیشتر برای اسکیت سواری و برگزاری همایش های مختلف استفاده میشود.

باغ پرندگان

این مکان نیز در فاصله ۴ کیلومتری بندر عباس در جاده میناب قرار داشته و در مجموعه پارک جنگلی جهاد قرار گرفته است.

مکان تفریحی کوهستانی پنجه علی

این مکان در قسمت شمالی بندر عباس واقع شده است. به احترام امامزاده پنجه علی اسم این مکان تفریحی نیز پنجه علی نام گرفته است.

مجتمع های تجاری پر بازدید

سیتی سنتر ، مگامال، ستاره جنوب، ستاره شهر ، زیتون، …

تولیدات : تنباکو، خرما، نارنگی، انبه، مرکبات، تولیدات صنعتی، مروارید، …

پتانسیل شهر بندر عباس برای تولید زغال چینی:

با توجه به مطالب بالا و سطح گردشگری بالا و همچنین سطح بالای تولید چوب و خرده چوب، این شهر می‌تواند برای تولید کنندگان زغال شهری ایده‌آل باشد. چرا که هم از نظر مواد اولیه هم از نظر بازخورد و فروش محصول در درجه کیفیتی بالایی قرار می‌گیرد. به همین منظور تولید کنندگانی که قصد تولید زغال فشرده در این شهر یا این منطقه را دارند باید به خوبی تحقیق های لازم را انجام داده و مشورت های لازم را از افراد مربوطه گرفته باشند. چوب های این منطقه به علت آب  و هوای مرطوبی که دارد، دارای رطوبت به نسبت خوبی می‌باشد و در دستگاه ها با کیفیت مناسبی عمل می‌کند. از دیگر مزیت های این شهر برای تولید زغال چینی یا زغال فشرده می‌توان به تامین مواد اولیه از شهر های اطراف بندر عباس اشاره کرد. چرا که فاصله چندانی با شهر اصلی ندارند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.