خط تولید زغال فشرده در مریوان

خط تولید زغال فشرده در مریوان

  • شهر
  • مهر صنعت
  • ۰۰ اردیبهشت ۰۸

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر مریوان

بی شک با واژه زغال فشرده آشنایی دارید زیرا این محصول یک نوع بریکت سوختی هست که از کاربردهای بسیاری برخوردار هست. تولید زغال فشرده در کشور ما علی رغم میزان تقاضای بالای آن؛ پایین بوده و جواب گوی میزان مصرف سرانه نیست. به همین دلیل راه اندازی خط تولید زغال سنگ در کشور ما جزو کسب و کارهای پر سود می باشد. گروه تولیدی مهر صنعت با ارائه مشاوره های رایگان و عرضه دستگاه ها و ماشین آلات مخصوص این صنعت برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در مریوان کنار شماست تا صفر تا صد کار را به شما بیاموزد. همچنین از مرحله آغازین تا زمان رسیدن به شما به سود همواره حامی شما هست.

 

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده یک نوع بریکت سوختی هست که از خاک اره و پوست چوب گردو تولید می گردد. عمده کاربرد زغال فشرده تولید حرارت برای پختن انواع کباب ها و روشن کردن قلیون هست.

برخی تولید کنندگان از چسب نیز استفاده می کنند که کاری عاقلانه نیست زیرا علاوه بر پایین بودن میزان حرارت آن منجر به آسیب رساندن به سلامت مصرف کنندگان نیز می شود.

زغال فشرده دارای ویژگی های مفیدی همچون: آلایندگی کمتر، نداشتن بو، نداشتن دود، گرما دهی بهتر، حفاظت از منابع طبیعی است هست. استفاده از این سوخت هیچگونه عوارض منفی بر روی سلامتی مصرف کنندگان ندارد.

نام های مختلف زغال فشرده

زغال فشرده چگونه تولید می شود؟

برای تولید زغال فشرده به طور کلی دو روش وجود دارد. روش اول که بسیار رایج تر هست با استفاده از خرده زغال چوب و پوست چوب گردو می باشد.

در این روش خرده زغال چوب و پوست چوب گردو را بوسیله دستگاه های مخصوص آسیاب کرده و طی فرآیندی محصول به دست آمده را به شکل قالب های در اشکال تخم مرغی، استوانه ای و چهار گوش در می آورند.

حال زغال قالبی بدست آمده باید جهت آماده سازی برای مصرف تحت فشار و گرما قرار بگیرد. برای این منظور یکی سری ماشین آلات صنعتی و مدرن وجود دارد که خریداری و استفاده از آنها فرایند تولید زغال فشرده را بسیار راحت تر کرده است.

در روش دوم، تولید زغال فشرده فقط از خاک اره استفاده می شود. البته باید توجه داشت که خاک اره مصرفی برای تولید زغال فشرده حاصل چوب های صنعتی همچون نئوپان نباشند. خاک اره های حاصل چوب های طبیعی ابتدا توسط آسیاب خرد شده و سپس خشک می شوند. آنگاه محصول بدست آمده، توسط ماشین های پرس، تحت فشار بالا قرار گرفته و پس از قالب گیری وارد مرحله بعدی یعنی کربونیزاسیون شده و وارد کوره های زغال می شوند. سپس بر اساس نوع مواد اولیه به مدت زمان مناسب تحت حرارت قرار می گیرند.

مواد اولیه تولید زغال فشرده

مواد اولیه تولید زغال فشرده

خط تولید زغال فشرده را در مریوان راه اندازی کنید

اگر قصد دارید در شهر مریوان خط تولید زغال فشرده راه اندازی کنید می توانید همین حالا با کارشناسان مهر صنعت ارتباط برقرار کنید و علاوه بر خرید تجهیزات لازم برای راه اندازی کسب و کار خود با قیمت های مقرون به صرفه از راهنمایی های آنها نیز بهره مند شوید.

لازم به ذکر هست که مجموعه مهر صنعت علاوه بر عرضه تجهیزات مورد نیاز مواد اولیه را نیز در دسترس شما قرار می دهد. همچنین در صورت نیافتن بازار فروش مناسب، خود این مجموعه تمامی تولیدات شما را با قیمت مناسب خریداری خواهد کرد.

 

 

درباره شهر مریوان

مریوان

بررسی موقعیت جغرافیایی شهر مریوان

طبق آخرین تقسیمات کشوری، شهرستان مریوان دارای ۳ بخش، ۶ دهستان، ۱۷۶ روستا و ۱۱۵ روستای دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه هست. این شهرستان برای اولین بار در ۱۳۳۷ به عنوان شهر معرفی شده و دارای سه بخش مرکزی، سرشیو و خاومیرآباد است. در ابتدا این شهر جزو بخش های شهر سنندج بشمار می رفت اما با رشد جمعیت آن از تابعیت سنندج در آمده و به عنوان شهر مستقل معرفی شد.

در حال حاضر شهر مریوان دارای طول و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۴۸ دقیقه تا ۳۵ درجه تا ۲ دقیقه عرض شمالی و ۴۶ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۴۵ دقیقه عرض شمالی می باشد.

 

تعداد جمعیت و رسوم مریوان

شهرستان مریوان یکی از شهرهای استان کردستان می باشد که از نظر تعداد جمعیت و وسعت سومین شهرستان استان کردستان بشمار می رود. اهالی این شهرستان نیز همانند دیگر شهرهای استان کردستان با گویش محلی کردی صحبت می کنند.

شهرستان مریوان طبق سرشماری های صورت گرفته طی سال های اخیر، حدود ۱۹۵۲۶۳ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۵۱۱۸۸ نفر ساکن شهر مریوان و ۴۴۰۷۴ نفر در روستاهای تابع این شهر زندگی می کنند.

مریوان

 

اما کن دیدنی  و جاذبه های گردشگری شهر مریوان

شهرستان مریوان یکی از شهرهای غربی و مرزی کشور بوده و بخاطر قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه زیبای زیروار از موقعیت طبیعی و گردشگری بکری برخوردار هست. دریاچه زیروار یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین کشور هست که به دلیل چشم اندازهای زیبا و فوق العاده کوهستانی همه ساله از اقصی نقاط جهان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. بطور کلی شهرستان مریوان یکی از شهرهای جذاب بوده که برای سفرهای تفریحی انتخابی بی نظیر هست.

علاوه بر  دریاچه زیروار روستای اورامان نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر بوده که در دل کوهای سر به فلک کشیده شده حالت پلکانی داشته و در مسیر رودخانه سیروان و مریوان قرار گرفته است.

شهرستان مریوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.