خط تولید زغال فشرده در میرجاوه

خط تولید زغال فشرده در میرجاوه

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مرداد ۲۳

خط تولید زغال فشرده در میرجاوه یکی از بهترین زمینه های تولیدی محسوب می شود که در ایران به خاطر وجود مواد اولیه در دسترس و ارزان می تواند سود زیادی عاید شما نماید.

سوخت ذغال از گذشته های دور جزو سوخت های مهم در ایران به شمار می رود. ذغال برای کرسی، مصرف دخانیات و.. کاربردهای زیادی دارد. برای تولید ذغال چوب و تنه درختان قطع می شدند. با قطع درختان برای تولید ذغال، آسیب زیادی به منابع طبیعی وارد شد و هم اکنون استفاده از چوب درخت برای تولید ذغال ممنوع شده. برای همین توجه به سمت خط تولید ذغال با کوره فشرده جلب گردید.

ذغال فشرده ای عاری از بو، گاز، خاموشی و دارای استحکام بالا و خاک کم بوده و تولید زغال فشرده باکیفیت به آموزش صحیح نیاز دارد.

با توجه به دیگر مزایای زغال فشرده، مثل سوختن طولانی تر و هدر نرفتن در شکستن و خرد کردن، مشخص است که استفاده از ذغال فشرده به صرفه تر است و در طولانی مدت متوجه می شوید که هزینه های شما هم پایین تر است. پس اگر مصرف ذغال شما بالا است،  باید از ذغال فشرده استفاده کنید.

خط تولید زغال فشرده در میرجاوه

اگر می خواهید وارد عرصه راه اندازی خط تولید زغال فشرده شوید و در شهر خود به فعالیت بپردازید ما در کنار شما هستیم. در این مجموعه صفر تا صد فرمول ها و آموزش های لازم در اختیارتان قرار می گیرد. به شما کمک شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به درآمد زایی بپردازید! در ضمن ما با تامین دستگاه های راه اندازی خط تولید زغال فشرده می توانیم به شما برای پیشرفت هر چه سریع تر کمک کنیم!

درباره شهر میرجاوه بیشتر بدانیم!

شهرستان میرجاوه در شرق استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. بیش از ۳۵۰ کیلومتر با کشور پاکستان هم مرز است. این شهرستان از شمال شرق، شرق و جنوب شرق به کشور پاکستان ارتباط دارد. و از شمال و غرب با شهرستان زاهدان و در جنوب و جنوب غرب با شهرستان خاش ارتباط دارد. این شهرستان در ۲۹ درجه و ۱ دقیقه و ۹/۴ ثانیه عرض و ۶۱ درجه و ۲۷ دقیقه و ۲/۲ ثانیه طول جغرافیایی و با ارتفاع ۸۵۸ متر از سطح دریا واقع شده است.

مسافت مرکز شهرستان میرجاوه تا مرکز کشور حدود ۱۹۰۰ کیلومتر است. مساحت این شهرستان بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر مربع است. و دارای سه بخش لادیز، ریگ ملک و مرکزی است، این شهرستان از هفت دهستان تشکیل شده است که سه دهستان آن در بخش لادیز ( لادیز، جون آباد، تمین)، دو دهستان در بخش مرکزی ( حومه و انده ) و دو دهستان هم در بخش ریگ ملک ( ریگ ملک و تهلاب) واقع می باشند. بخش لادیز با وسعتی بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر مربع و وسیعترین بخش این شهرستان است.

آب و هوای میرجاوه

با توجه به قرار گرفتن میرجاوه در نزدکی مدار ۲۳ درجه که منطبق برکمربند بیابانی دنیا است، این شهرستان جزء کم باران ترین مناطق کشور با متوسط بارندگی ۳۰ میلی متر شناخته می شود.

آب هوای این شهرستان در مرکز گرم و خشک و بیابانی است. ولی بخش لادیز باتوجه به اختلاف ارتفاع بیش از هزار متر با مرکز شهرستان که گاها تا بیش از ۲۲۰۰ متر هم می رسد ( آبادیهایی هم درارتفاع ۳۰۰۰ متری قرار دارند ) و واقع شدن در دامنه های شمالی ارتفاعات تفتان، دارای هوای لطیف تر و میزان بارندگی بیشتری است بطوری که اکثر ارتفاعات واقع شده در بخش لادیز در زمستان پوشیده از برف می باشند. ضمنا سردترین نقاط استان و جنوب شرق کشور هم دراین بخش واقع شده ایت. و گاهاٌ دمای هوا تا ۲۵ درجه زیر صفر و پایین تر هم می رود. در فصل تابستان هم در دهستان جون آباد و تمین، اهالی در اوج گرما به ندرت دمای بالای ۳۵ درجه را تجربه می کنند.

پیشینه تاریخی

باتوجه به آثار به جامانده از ما قبل تاریخ از جمله دست ساخته ها و دست یازه های بشری کشف شده در تراس رودخانه لادیز توسط باستان شناس معروف، گاری هیوم از دانشگاه مینه سوتا آمریکا در سال ۱۹۶۶ و دخمه های انسانهای اولیه در بخش لادیز و معماری سنگی و صخره ای و تپه های ما قبل تاریخ ریگ ملک، باستان شناسان قدمت منطقه را مربوط به ۷۰ تا ۱۷۰ هزار سال تخمین می زنند بطوری که لادیز در ادبیات باستان شناسی دنیا دارای پایکاه ویژه ای است و در هر کجای دنیا ابزاری مشابه با ابزاری کشف شده درلادیز یافت می شود از آن به عنوان ابزار لادیزی یاد می کنند و باستان شناسان معتقدند انسان اولیه برای گذر از آفریقا به آسیا از این منطقه عبور کرده و می توان غارهای سکونت این انسانها را در این منطقه جستجو کرد.

آثار زیادی دال بر این مدعا موجود است از جمله آثار یافته شده در رودخانه لادیز، دخمه انسانهای اولیه در لادیز، قبرستانهای باستانی در لادیز، قلعه چهل دختر، قلعه لادیز، تپه های باستانی لادیز، معماری صخره ای تمین، مجموعه قبرستان و قلعه هفتاد مولا، چاههای مربوط به معادن باستانی در جون آباد، درگیابان، چلنگ، خارستان بخش لادیز و صد ها اثر ما قبل تاریخ دیگر.

نامگذاری میرجاوه

پیشینه تاریخی نامگذاری شهر میرجاوه به دوره افشاریان باز می گردد. در این زمان “میر بولان ریگی” از اجداد طایفه ریگی سپه سالار نادر شاه افشار بوده که با اندیشیدن ترفندی نظامی زمینه فتح هندوستان را فراهم می نماید و به همین خاطر به پاس خدمات وی نادر شاه به فرمانفرمای کرمان دستورمی دهد که منطقه سرحد در بلوچستان را به نام وی سند نمایند و از همین زمان محل تولد وی که میرجاوه بود است به عنوان “میرجاه” به معنی جای و محل زندگی “میر” که منظور همان “میر بولان ریگی” است معروف می گردد و به مرور زمان به میرجاوه تغییر می کند.

میرجاوه از سال ۱۳۳۲ بعنوان یکی از بخش های شهرستان زاهدان شناخته شده است. و دارای دو دهستان لادیز و تمین بوده است. شهرداری میرجاوه در سال ۱۳۴۱ در بخش میرجاوه استقرار یافته است. در اسفند سال ۱۳۹۱ میرجاوه از شهرستان زاهدان منتزع و با مرکزیت شهر میرجاوه به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

لازم به ذکراست که این شهر اولین سیستم لوله کشی و اولین راه آهن درایران را داشته است. و جزء اولین شهرهاییست که داری شهربانی و کمرگ بوده است.

اقوام و آداب رسوم

مردم شهرستان میرجاوه از قومیت بلوچ و اهل سنت حنفی می باشند. زبان مردم شهرستان میرجاوه بلوچی است که به لهجه سرحدی صحبت می کنند. بیشتر ازدواج ها درون گروهی و قومی است. و مردم برای ریش سفیدان، معتمدین و بزرگان طوایف و علماء دینی احترام زیادی قائل می شوند. درصد طلاق به علت تقبیح آن بسیار ناچیز است و معمولاٌ بسیار به ندرت اتفاق می افتد. مردم پایبند سنت های قومی قبیله ای اند و لباس محلی می پوشند. و به زبان بلوچی با لهجه سرحدی تکلم می نمایند و تفاوتهای ناچیزی بین لهجه ها موجود است. مردم پایبند سنن مذهبی می باشند و حضور پررنگی در مراسمات مذهبی و قومی دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.