راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در شهر سیرجان

راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در شهر سیرجان

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۹۹ اسفند ۱۳

خط تولید زغال فشرده در سیرجان

زغال فشرده یا زغال قالبی در واقع نوع مدرن زغال است که در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی ساخته می شود. زغال فشرده مزایای قابل توجهی نسبت به زغال های چوبی معمولی دارند که از جمله این مزایا می توان به ارزش حرارتی بیشتر، سوختن یک نواخت، دوام بیشتر و آلودگی کمتر اشاره کرد. همچنین مهم ترین مزیت این زغال های قالبی، عدم قطع درختان برای تولیدشان است که در نتیجه به محیط زیست آسیبی وارد نمی شود. زغال های فشرده از مواد چوبی مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شوند.

 

راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در شهر سیرجان

زغال قلیان

 

با توجه به تقاضای بالا در داخل و خارج از کشور برای زغال فشرده، راه اندازی یک خط برای تولید این زغال ها، روشی برای کسب در آمد و کارآفرینی است و مواد اولیه برای تولید زغال قالبی یا فشرده به فراوانی در داخل کشور وجود دارد و اکنون این امکان فراهم است تا بتوانید در شهرستان سیرجان نیز یک خط تولید برای تولید این زغال ها راه اندازی کنید.

نکته : توسط “گروه مهر صنعت” می توانید تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زغال فشرده را تهیه نمایید.

نگاهی به سیرجان؛ شهری از دوران هخامنشینان

شهر سیرجان که در شهرستان سیرجان قرار دارد، به لحاظ جمعیت دومین شهر استان کرمان است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی، سیرجان شهری مهم و گذرگاهی در مسیر شهرهای جنوبی مانند بندرعباس است.

قدمت شهر سیرجان

طبق اسناد تاریخی، سیرجان در دوران هخامنشیان نیز محلی آباد بوده است ولی در دوران اشکانیان بیشتر مورد توجه قرار گرفت. به استناد به کتاب تاریخ سیرجان، اسکندر مقدونی در زمان حمله به ایران از این شهر به مقصد پاسارگاد عبور کرده است.
تا سال ۷۹۶ هجری قمری نیز سیرجان محلی آباد و محل سکونت جمعیت فراوانی بوده است اما در زمان حمله مغولان به ایران و محاصره دو ساله ی سیرجان، این شهر مورد ویرانی های بسیاری قرار می گیرد.

باغ سنگی در شهر سیرجان

آب و هوای و جغرافیای سیرجان

سیرجان در ناحیه ای نیمه بیابانی قرار دارد و از این رو، دارای آب و هوایی نسبتا خشک است و در روزهای تابستان هوایی گرم دارد و در شب ها خنک است. زمستان در سیرجان نیز به دلیل همین قرارگیری در موقعیت بیابانی، سرد است.
این شهر در شرق دشت نمک کرمان واقع شده و دارای ارتفاعات بسیاری می باشد. از جمله این ارتفاعات و کوه ها می توان به کوه دالخونی، کوه لاشکار، سیاهکوه، کوه منسار، کوه باغچوبی و کوه نوکن اشاره نمود.

جمعیت

طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ، جمعیت سیرجان با ۱۹۹.۷۱۰ نفر برابر بوده است که پس از کرمان ، این شهر به لحاظ جمعیت بزرگترین شهر استان می باشد.

اقتصاد سیرجان

با توجه به وجود یک منطقه ویژه ی اقتصادی در این شهر و دارا بودن یکی از بزرگترین معادن آهن در منطقه سیرجان را می توان شهری صنعتی با پتانسیل بالای اقتصادی دانست که هم اکنون در حدود ۴۰ واحد تولیدی در آن مشغول به فعالیت هستند. با توجه به عبور راه آهن بندرعباس به تهران از این شهر، امکانات حمل و نقل مناسبی هم برای آن فراهم است.

شیرکی پیچ، یکی از صنایع دستی شهر سیرجان

اماکن دیدنی و گردشگری سیرجان

این شهر هم به لحاظ جاذبه های طبیعی و هم از نظر وجود اماکن فرهنگی، محلی مورد علاقه گردشگران به حساب می آید. خانه حاج رشید یکی از بناهای تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد به ثبت آثار ملی کشور نیز رسیده است. موزه تاریخ و مردم شناسی سیرجان، موزه دیرینه شناسی و موزه دست بافته های عشایری سیرجان نیز از اماکن فرهنگی این شهر هستند.

 

سوغات و صنایع دستی سیرجان

شیرکی پیچ را می توان مهمترین صنایع دستی این شهر به شمار آورد. شیرکی پیچ نوعی زیر انداز ایرانی است که توسط ریسه های پشم روی دار بافته می شود. بافت پتیه و قالی هم در سیرجان متداول است و از صنایع دستی و سوغات سیرجان به حساب می آید.

در بخش سوغات خوراکی سیرجان می توان به مسقطی، پسته، قاووت و شیرینی های دست ساز از جمله باقلوا و کماج اشاره نمود.

مسقطی سیرجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.