راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اندیمشک

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اندیمشک

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ خرداد ۰۹

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اندیمشک یکی از فعالیت های مهم زغال فشرده مهرصنعت است که در نهایت کیفیت و دقت انجام می گیرد. اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده دارید، همین حالا با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت تماس بگیرید.

زغال فشرده از پر استفاده ترین زغال هایی است که از خاک اره یا خرده های چوب و دیگر مواد اولیه تولید و ساخته می شود. این نوع زغال پیش تر توسط چینی ها تولید شد و در کشور ما هم مورد استفاده قرار گرفت. با پرطرفدار شدن این محصول و استقبال خوب بازار، افراد به فکر تولید آن در کشور خودمان افتادند. مخصوصا که زمینه های لازم فراهم بود و مواد اولیه مرغوب به خوبی در ایران پیدا می شود.

پس ابتدا با وارد کردن های تولید زغال فشرده و پس از آن با مهندسی و طراحی در ساخت این وسایل در کشور، صنعت زغال فشرده بومی شد. طوری که امروزه نه تنها دیگر زغال فشرده به کشور وارد نمی شود، بلکه صادرات زغال فشرده از کشورمان هم به بسیاری از دیگر کشور ها انجام می شود که سود زیادی دارد.

شروع و راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اندیمشک

صرفه اقتصادی تولید زغال فشرده هم بسیار بیشتر از زغال چوب است، چرا که امروزه قطع کردن چوب بسیاری از درختان ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد، پس هزینه زیادی را هم شامل می شود، اما برای تولید زغال فشرده فشرده، از مواد بازیافتی صنایع چوبی استفاده می شود که قیمتی ارزانی دارد و به راحتی یافت می شود.

مواد اولیه زغال فشرده شامل خاک اره، خاک زغال و پوست گردو است. این مواد بخاطر وجود منابع طبیعی و جنگلی فراوان در ایران به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس است. در مواد اولیه تولید زغال فشرده از ضایعات و مواد دورریز خاک اره که در کارخانجات چوب بری و تولید مبلمان و لوازم چوبی خانگی وجود دارند، استفاده می شود.

پس هم منع قانونی وجود ندارد و هم صرف هزینه کمتری دارد. اگر می خواهید به کمک راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اندیمشک کسب و کار اختصاصی خود را راه اندازی کنید، همین حالا با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

اشنایی با شهر اندیمشک

اَندیمِشک جزو شهرهای شمال استان خوزستان بوده و در ارتفاع ۱۷۶ متری از سطح دریا، در کوه پایه زاگرس میانی قرار گرفته است. اندیمشک در ۷۲۰ کیلومتری تهران و ۱۶۰ کیلومتری اهواز جای دارد. اندیمشک سه سد با نام های کرخه، دز و بالارود دارد و یکی از مراکز عمده تجمع گویش وران زبان لری است. مبنای شکل گیری شهر از ایستگاهی بوده که در نزدیکی قلعه صالح آباد قرار داشت و سال ۱۳۰۷ بنیانگذاری شد. اندیمشک دارای معدن شن، سنگ و گچ در ایستگاه شهبازان است. راه آهن این شهر به عنوان بخشی از راه آهن تهران-جنوب از نقاط حساس محسوب می شود. اندیمشک راه آهن ناحیه زاگرس است و در مسیر جاده ترانزیت کشوری قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی

طول جغرافیایی اندیمشک در شمال ۴۸ درجه و ۲۲ دقیقه خاوری نسبت به نصف النهار گرینویچ و عرض آن ۳۲ درجه و ۲۹ دقیقه شمالی نسبت به خط استوا است.

جاذبه های گردشگری اندیمشک

جاذبه های اندیمشک بسیار بوده و از جمله آن ها می توان به دیدنی های تاریخی و طبیعی منطقه اشاره کرد. باقی مانده های شهرهای قدیمی لور و اری ترین از باارزش ترین جاذبه های تاریخی می باشند. در ادامه با ما همراه شوید تا سفری کوتاه به شهر اندیمشک داشته باشیم.

دره تنگوان

این منطقه دروازه ای به شهر اوان در حکومت عیلامی از حکومت های تاریخی در این منطقه بوده و منظره ای بسیار تماشایی دارد که تنگوان یا به عبارتی تنگه آهوان یا شاید تنگه اوان خوانده می شد. نام دیگر تنگوان چهل پا بوده و از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است. از جانواران که در آن زندگی می کنند بزهای کوهی می باشند که به خاظر صعب العبور بودن از دست شکارچیان جان سالم به در برده اند. راه دسترسی به آن از راه آسفالت سد دز و راه شنی حسینیه به پلاژ سد دز در سمت غرب منطقه است.

منطقه گردشگری منگره

روستای منگره یکی از جاذبه های اندیمشک بوده که در فاصله ۵۰ کیلومتری آن واقع شده است. منطقه ای کوسهتانی که پر است از باغ های انگور و زندگی بیشتر مردم آن از این راه می گذرد. جاذبه های موجود در روستای گرداب منگره عبارت هستند از کوه، جنگل با آب و هوای معتدل و منابع عظیم طبیعی و حیات وحش.

سد کرخه

سد کرخه بزرگ ترین سد خاکی ایران و یکی از بزرگ ترین نمونه ها در جهان بوده که روی رودخانه ای با همین نام احداث شده است. رودخانه کرخه را می توان پس از کارون و دز سومین رود بزرگ ایران از نظر آبدهی نامید. کرخه با تاجی به طول ۳۰۳۰ متر و۱۲۷ متر از لحاظ بدنه بزرگ ترین سد تاریخ ایران بوده و با حجم مخزنی به میزان هفت میلیارد و سیصد میلیون مترمکعب، بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را شکل داده است.

مقبره داوود خادم

در شمال غربی دهکده گرداب، در شش کیلومتری دهکده ای به نام شیخ مقبره ای ساخته شده با سنگ ملات در گورستان این دهکده قرار دارد که به مقبره داوود خادم شناخته می شود. گنبد این مقبره مخروطی شکل است. این بنا شباهت زیادی به بقعه امیرسیف در این شهرستان دارد، تنها تفاوت آن ها با یکدیگر دارند، در گلدسته ها است. سنگ قبرهای بزرگی که روی آن ها به خط کوفی نوشته شده در گورستان اطراف مقبره دیده می شود که تاریخ بعضی از آن ها قرن هفتم هجری قمری است. محلی ها و یک گردشگر هندی که زمانی به این منطقه سفر کرده بود معتقد می باشند که این مکان در گذشته به شاهزاده لایهوت متعلق بوده و داوود خادم خدمت گزار این شاهزاده بوده و پس از مرگش در این محل دفن شده است.

پل باستانی صیحه

یکی از جاذبه های اندیمشک پل صیحه بوده که در دوران صفویان احداث شده و محل دقیق قرار گیری آن ۱۰ کیلومتری جاده اندیمشک به شوش است اثری که سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. پل های آبرو تنها برای آبیاری زمین های کشاورزی به کار می ایند و به آن ها آباره گفته می شود. برای ساخت آن از سنگ، آجر به همراه ملاط گل، آهک و ساروج استفاده شده است. در ساخت پل صیحه به نمای پل توجه نشده و فقط به جنبه کاربری و استحکامی آن توجه کرده اند.

 

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اندیمشک مهرصنعت در کنار شماست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.