مناظر دیدنی بهبهان

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بهبهان

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۰۳

تولید زغال فشرده

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بهبهان را دارید، ما می توانیم در مهرصنعت به شما کمک کنیم! یکی از رایج ترین موادی که امروز برای سوزاندن مورد استفاده قرار می گیرد، زغال فشرده است. برای آنکه بتوان زغال فشرده در اختیار داشت دو روش وجود دارد؛ در یکی از این روش ها، خرده های زغال چوب را آسیاب می کنند و گردی به دست آمده را با یک نوع چسب طبیعی و برخی دیگر از افزودنی ها ترکیب می کنند. ماده ای که در نهایت تولید می شود، تحت فشار و دمای بالا قرار می گیرد. در قالب هایی به شکل چهارگوش و یا استوانه ای می ریزند و در نهایت نیز بسته بندی می کنند.

در دومین روش مورد استفاده برای تولید زغال فشرده، از خاک اره استفاده می گردد. خاک اره ها توسط آسیاب خرد شده و با دستگاه هایی که مخصوص اعمال فشار زیاد هستند، تحت فشار قرار گرفته و پرس می شود. این ماده پرس شده به کوره انتقال داده شده و به مدت ۱۲ تا ۴۸ ساعت گرما دریافت می کند. در نهایت نیز متریال گرما دیده، را به مدت ۴۸ ساعت داخل یک محف ظه قرار می دهند.

ماده به دست آمده همان زغال فشرده است و مزیت های زیادی مانند نداشتن بو، نداشتن دود، سالم ماندن محیط زیست و آسیب وارد نشدن به درختان، دوام بالاو افزایش گرمادهی دارد. زغال فشرده با مزیت هایی که دارد توانسته جایگزین خوب و شایسته ای برای سوخت ها و بخصوص زغال سنگ به شمار رود. بشر با ابداع و خلق این ماده می تواند از درختان به طرز قابل توجهی، صیانت و نگهداری کند.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بهبهان

کشورهایی که بتوانند خود را به تکنولوژی تولید زغال فشرده مجهز کنند، در صورتی که مواد اولیه آن را با کمترین هزینه در اختیار داشته باشند، می توانند قدم های خوبی برای پاسخ به نیازهای داخلی و خارجی بردارند. در کشور ما نیز چند سالی است که برخی شرکت ها در حوزه تولید زغال فشرده وارد فعالیت شده اند. یکی از خطوط تولید زغال فشرده در شهر بهبهان مشغول به فعالیت شده و می تواند زغال فشرده ای با کیفیت و با داشتن تمام مزیت هایی که در فوق به آن اشاره کردیم، را تولید کند.

راه اندازی خط تولید این ماده سوختنی، می تواند نویدبخش صادرات محصولات به اروپا و ارزآوری برای کشور باشد. برای افتتاح خط تولید دستگاه هایی مانند دستگاه خرد کن، کوره، پالت، دستگاه اسکترودر، دستگاه سرند و پالت خفه کن به کار گرفته شده است. مواد اولیه مورد نیاز نیز شامل خاک اره، خاک زغال و پوست گردو است. از آنجایی که کشور ما با کمبود این مواد مواجه نیست، بستر بسیار خوبی برای تولید زغال فشرده فراهم شده است. در شهر بهبهان، به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و دستگاه هایی بروز، زغال فشرده تولید شده کیفیت بالایی داشته و این مهم ترین مزیتی است که راه اندازی خط تولید در بهبهان به دنبال داشته است.

موردی که خوب است در مورد راه اندازی خط تولید در بهبهان ذکر شود این است که مواد اولیه تولید این ماده در دسترس بوده و قیمت بالایی ندارد بنابراین، این صنعت می توانند سودآوری های خاص خود را داشته باشد و شرایط خوبی برای کسانی که به دنبال یک شغل مناسب می گردند، فراهم کند.

 

زغال بهبهان

معرفی شهرستان بهبهان

بهبهان در  استان خوزستان و در جنوب شرقی این شهر واقع شده است. دلایلی که برای شهرت این شهر می توان  ذکر کرد فراوان است اما یکی از مهم ترین آنها، وجود گاز و نفت در این منطقه است. علاوه بر این، زمین های کشاورزی وسیع و حتی تولید فراورده های لبنی از دیگر دلایلی است که باعث شده این شهر، در ایران و حتی در جهان شهرت خوبی را به دست آورد. این شهر از شمال و شمال شرق با کهکیلویه و بویراحمد و از جنوب نیز با بوشهر همسایه است.

پیشینه این شهر را هزاره دوم قبل از میلاد ذکر کرده اند و یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای استان خوزستان به شمار می رود. وسعت شهر بهبهان حدود ۳ هزار کیلومتر عنوان شده است. این شهر با شهر اهواز حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد و ۲۲۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند. اقلیم حاکم بر این منطقه، نیمه بیابانی و یا کوهپایه ای است و دو رود پر آب به نام های مارون و خیرآباد نیز در آن جریان دارند.

ویژگی های طبیعی و پوشش گیاهی شهر بهبهان

در شمال بهبهان کوه خائیر قرار دارد. ارتفاع این کوه نزدیک به ۲ هزار متر می باشد و بر بالای تنگ شیخ قرار گرفته است. کوه دیگری که به آن کوه حاتم گفته می شود نیز از دیگر ناهمواری های طبیعی است که در این شهر می توان از آن نام برد. این کوه نیز بیش از ۲ هزارمتر ارتفاع دارد. در قسمت جنوبی بهبهان، دو کوه دیگر با نام های پازنان و دریزه کوه قرار نیز قابل مشاهده است و ارتفاع آنها به ۶۰۰ متر می رسد. اگر به قسمت غرب هم بروید می توانید آلکوه و زرد را که در ارتفاع ۷۸۵ متری برافراشته شده اند، مشاهده کنید در نهایت در قسمت غرب این شهر نیز کوه رمه چر با نهایت ارتفاع۷۰۰ متر خودنمایی می کند.

یکی از نقاط بسیار سرسبز و دیدنی استان خوزستان، شهر بهبهان است. بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند نگاه ویژه و خاصی به پوشش گیاهی این شهر پیدا کرده‌اند. از جمله گل ها و گیاهانی که در این شهر می توان به وفور مشاهده کرد، نرگس، بابونه، آفتابرگردان و گل محمدی است. درختانی همچون درخت نارنج، انگور، سیب ترش، زیتون، توت و زردآلو نیز وسعت خوبی از زمین های کشاورزی این شهر را به خود اختصاص داده است. از دیگر درختان این شهر می توان به نخل، بادام کوهی، کنار و یا درختچه هایی مانند گون، انجیر و پنج انگشت اشاره کرد.

سدهای موجود در شهر بهبهان

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که این شهر دارد چندین سد در آن ساخته شده است. تمام این سدها در قسمت شمالی این شهر واقع هستند و نه تنها می توانند به نیازهای آبی منطقه به خوبی پاسخ دهند بلکه به عنوان یک جاذبه گردشگری نیز مطرح بوده و منظره ای زیبا و تماشایی را می توان با رفتن به این سدها شاهد بود. سد انحرافی شهدا، سد بزرگ مارون و سد آریوبرزن سه سدی هستند که در شهر بهبهان ساخته شده اند.

حمل و نقل در شهر بهبهان

فرودگاهی که در شهر بهبهان وجود دارد یک فرودگاه نظامی است و به پدافند هوایی تعلق دارد. این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه اضطراری و پشتیبان فرودگاه امیدیه مورد استفاده بوده است. بعدها فرمانداری و نیروی هوایی اجازه تردد هواپیماهایی را از شهر بهبهان تا تهران صادر کردند. بدین ترتیب برای مدتی، پروازهای تهران و بهبهان از این فرودگاه انجام می شد. امروزه بنا به دلایل مختلف، از این فرودگاه تنها به عنوان یک فرودگاه نظامی استفاده شده و کاربرد دیگری ندارد.

از دیگر راه های حمل و نقل در این شهر می توان به راه آهن اشاره کرد. البته این شهر به صورت اختصاصی، یک ایستگاه راه آهن ندارد و قرار است به زودی خط راه آهن شیراز به اهواز از این شهر عبور کند. اگر این اتفاق برای شهر بهبهان بیفتد به خط راه آهن سراسری وصل شده و جا به جایی و رفت و آمد به این شهر با شرایط راحت تری صورت خواهد گرفت.

شهر بهبهان یک پایانه مسافربری دارد و به صورت روزانه اتوبوس هایی از این شهر به سمت شهرهای تهران، بوشهر، آبادان، ماهشهر، اصفهان، شیراز، عسلویه و اهواز روانه می شوند.

جاذبه های طبیعی بهبهان

یکی از زیباترین مناطقی که شاید تنها در بهبهان بتوان شاهد آن بود، نرگس زار طبیعی بهبهان است. این نرگس زار یکی از قدیمی ترین نرگس زارهای ایران بوده و مساحت آن بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار است. تماشای نرگس های که به صورت طبیعی در این منطقه رویش می کنند یکی از جالب ترین و جذاب ترین صحنه هایی است که در کمتر جایی می توان مانند آن را شاهد بود.

از دیگر جاذبه های طبیعی این شهر می توان به پلاژ مارون اشاره کرد. در این پلاژ می توان در کنار دریاچه مارون نشست و از دیدن منظره زیبای آن لذت برد و از امکانات مختلف آن که شامل کافی شاپ، زمین فوتبال، فضای سبز و غیره استفاده کرد. اگر فردی قایق سواری و یا دوچرخه سواری دوست دارد، این منطقه بهترین جا برای این دو تفریح و سرگرمی به شمار می رود. یک رستوران و کافی شاپ نیز برای رفاه حال گردشگران در این پلاژ ساخته شده است.

از دیگر جاذبه های این منطقه دریاچه چاه ماری است. این دریاچه نیز شرایط خوبی برای گردشگری و تفریح فراهم کرده است. دریاچه منظره ای بسیار زیبا و منحصر به فرد در این منطقه به وجود آورده است. گیاهان مختلفی اطراف این دریاچه رشد می کنند که از آن جمله می توان به کُنار، کهور و اکالیپتوس اشاره کرد. دریاچه چاه ماری ۱۰ متر ارتفاع دارد و می تواند حدود ۷۰۰ هزار مترمعکب آب در خورد ذخیره کند.

کسانی که می خواهند حیات وحش بی نظیر شهر بهبهان را از نزدیک مشاهده کنند می توانند به منطقه شکار ممنوع کوه بدیل بروند. پوشش گیاه و تنوع جانوری در این منطقه بسیار جالب توجه است. این پوشش برای بسیاری گردشگران جذاب به نظر می رسد.

 

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بهبهان همین حالا با ۰۹۱۲۷۲۰۰۹۳۵  تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.