زغال فشرده شهر کرد

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرکرد

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۲۹

 

اطلاعات مورد نیاز برای تولید زغال های قالبی:

در این مفاله در راستای تحلیل راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرکرد اطلاعاتی بس ارزشمند را در اختیار کاربران محترم سایت قرار داده‌ایم. زغال قالبی یا زغال چینی از انواع زغال‌های صنعتی می باشد. این نوع زغال‌ها در گذشته به زغال چینی معروف بوده و بخش عمده این زغال‌ها از کشور چین به بقیه کشور صادر می‌شده است. امروزه در تمام دنیا طرز تهیه و پخت این زغال‌ها رواج پیدا کرده و دیگر به طور انحصاری تحت نظر شرکت یا کشور خاصی نیست.

زغال‌های چینی یا فشرده مزیت‌های زیادی نسبت به زغال‌های سنتی دارند که از جمله آنها می‌توان به دوام زیادتر آنها نسبت به زغال‌های سنتی اشاره کرد. همچنین در سوختن این نوع زغال میزان تولید گازهای سمی نیز بسیار کم‌تر از زغال سنتی بوده و از این نظر نیز به حفظ و نگهداری محیط زیست کمک می کند. البته مهم‌ترین کمک این نوع زغال‌ها به محیط زیست ، عدم قطع درختان می‌باشد که مزیت بسیار مهمی است.  این کسب و کار به علت تقاضای بسیار زیادی که از طرف مردم دارد جزء کسب و کارهای سود آور به شمار می‌رود، در عین حال باید به این نکته توجه داشت که باید محصول با کیفیت تولید کرد تا به نسبت کیفیت خوب مورد توجه مردم قرار گیرد. برای تولیدکنندگان این نوع زغال‌ها مسئله مواد اولیه وجود نخواهد داشت، چرا که در کشور ما مواد اولیه این نوع زغال‌ها به وفور یافت می‌شود.

دستگاه های خط تولید زغال چینی

خرد کن، سرند،  اکسترودر، پالت، کوره سنتی

دستگاه خرد کن: این دستگاه همانطور که از اسمش پیداست، وظیفه خرد کردن چوب را بر عهده دارد که البته جزء مراحل بسیار مهم ابتدایی ساخت زغال می باشد. این دستگاه‌ها با توجه به نیاز تولیدکننده متفاوت هستند و می‌توان دقت آنها و اندازه خروجی آن‌ها را تغییر داد.

درباره شهرستان شهر کرد

این منطقه به علت ارتفاعی که دارد، به بام ایران نیز شهرت دارد تابستان‌ها در این شهر معتدل و زمستان‌ها خیلی سرد می باشد. این شهر تا سال ۱۳۱۴ به نام دهکرد نامیده می‌شد که بعد از آن به شهرکرد تغییر نام داد. این شهر در ۸۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و در شمال رشته کوه زاگرس واقع شده است. اقتصاد شهرکرد به صنعت‌های همچون آجر پزی، گیوه دوزی، نمد مالی ، قفل چالشتر  استوار است و بخش عمده صنعت را این صنایع تشکیل داده اند. در این شهر راه‌اندازی صنایعی چون زغال‌سازی و ساخت زغال فشرده نیز در چند سال اخیر رونق خوبی پیدا کرده است.

شهر کرد از نظر موقعیت نسبتا مرکزی که در کشور دارد برای ارسال مرسوله‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی بوده و می‌توان از آن بهره برد. تولید و پخش زغال‌های قالبی در این منطقه برای تولیدکنندگان سود بسیار مناسبی دارد چرا که این منطقه هم از نظر تولید و هم از نظر تامین مواد اولیه گزینه بسیار مناسبی بوده و می‌توان از آن نهایت استفاده را برد. مواد اولیه مورد نیاز این صنعت نیز هم در خود شهرستان شهرکرد و هم در شهرهای اطراف به راحتی قابل دسترس می‌باشد. تولیدکنندگان می‌توانند برای تهیه آن به کارگاه‌های چوب بری و کارگاه‌های مبل سازی داخل شهر و اطراف شهر مراجعه کنند. چوب‌های مناسب صنعت زغال فشرده از ضایعات صنعت های مبلمان و چوب بری ها به دست می‌آید و قیمت بالایی ندارد.

تهیه دستگاه تولید زغال فشرده

تهیه دستگاه تولید زغال چینی یا زغال فشرده نیز برای تولیدکنندگان مسئله بسیار مهمی است که باید در ابتدا کار به آن توجه کنند. بهترین راهکار برای تهیه این دستگاه‌ها و استفاده از آنها مشورت گرفتن از افراد با تجربه بوده که چه در خرید و چه در راه‌اندازی و تولید شما را راهنمایی کنند. برای خرید دستگاه های اکستردور نباید با عجله تصمیم گرفت زیرا شما باید با این دستگاه تا سال‌ها کار کنید. اگر در ابتدا با آن به مشکل بخورید مشکلات گوناگونی چه از نظر وقت و چه از نظر هزینه اضافی برای شما به وجود می آید.

برای خرید دستگاه‌های اکستردور در ابتدا باید از دستگاه تست گرفته شود تا مطمئن شوید بریکت‌های تولیدی از کیفیت مناسبی بر خوردار است. می‌توان آن را به داخل کوره به زغال تبدیل کرد سپس باید به میزان صدا و دود تولیدی دستگاه هنگام کار توجه کرد که بسیار حائز اهمیت است. گاهی اوقات دستگاه‌ها هنگام کار دود یا صدایی ندارند ولی با تست‌های دیگر متوجه مشکل آن می‌شوید. در نتیجه این مطلب خواستیم به خواننده این مورد را گوشزد کنیم که در هنگام خرید دستگاه زغال ساز باید نهایت دقت و حوصله را به کار برد.

شهر کرد و ساخت زغال فشرده در این شهر

با توجه به اطلاعات به دست آمده از متن بالا می توان نتیجه گرفت که راه اندازی کارگاه ساخت زغال فشرده در شهرستان شهرکرد تصمیمی مناسب می باشد. چرا که شرایط و موقعیت این شهر برای راه‌اندازی این شغل بسیار مناسب بوده و می‌توان از آن نهایت استفاده را برد. البته همانطور که گفتیم این تصمیم باید با دقت نظر و با مشورت با افراد مناسب و متخصص در این حوزه صورت گیرد. از این منظر که هم در تولید و هم در عرضه دچار مشکل نشده و بتوان نهایت استفاده را از دستگاه‌ها و خط تولید برد. در نهایت فروش محصولات به مشتری افزایش پیدا کرده و رضایت مشتریان به بهترین نحو کسب می شود. بهترین راه برای کسب رضایت مشتریان، جستجو و پیدا کردن نیاز آنان می‌باشد چرا که در این صنعت زغال ها برای استفاده های مختلف گوناگون می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.