تولید زغال فشرده در قائم شهر

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در قائم شهر

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ آبان ۰۳

با توجه به موضوع مقاله تولید زغال فشرده در قائم شهر دیدگاه مخاطب را کاملا شفاف سازی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تولید زغال های چینی و مواد مورد نیاز آن

زغا‌ل‌های قالبی و یا زغال‌های چینی که از گذشته تا کنون تولید می‌شوند و دارای مواد اولیه خاص خود می‌باشند. این مواد اولیه در ابتدا فقط در انحصار کشور چین ‌بود اما اکنون کشورهای زیادی در این عرصه پا گذاشته و تولیدات این نوع زغال را انجام می‌دهند. فرآیند تولید زغال به این صورت می‌باشد که ابتدا خاک اره و خرد چوب را به طور بسیار یک دست آسیاب می‌کنیم. سپس خاک اره‌های به دست آمده را به داخل دستگاه فشرده‌ساز روانه می‌سازیم. در بهترین حالت موجود این بریکت‌های تولید شده را به داخل کوره‌های صنعتی می‌فرستیم تا به خوبی پخته شده و زغال مناسب را به ما تحویل دهند.

البته در تمام فرآیندهای تولید زغال هر زغال برای یک مصرفی تولید می‌شود. این فرآیند تولید بستگی به نوع مصرف آن و کاربرد آن زغال دارد که باید به آن دقت فراوان داشت. در هر حال این کار باید توسط افراد با تجربه انجام شده چرا که اگر این کار توسط افراد بی‌تجربه انجام شود در میزان مصرف مواد اولیه تاثیر داشته و خیلی زود موادهای اولیه مهم شما به پایان می‌رسد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید زغال بخش درصدبندی و میزان هر ماده در ترکیب زغال فشرده می باشد. پس باید توسط افراد خبره انجام شده و با دقت بررسی شود. با توجه به این مسائل فرایند آماده‌سازی مواد اولیه، فرآیند بسیار مهمی بوده و باید با دقت انجام شود.

دستگاه های مورد نیاز خط تولید زغال فشرده در قائم شهر

خرد کن،  اکسترودر،  سرند، پالت، کوره سنتی

دستگاه خرد کن و آسیاب: این دستگاه در واقع وظیفه یک آسیاب را بر عهده دارد که باید تمام چوب‌ها را ریز و یک دست کند. این چوب‌ها به داخل دستگاه فشرده ساز یا اکستردور می‌روند و اگر از سایز مناسبی برخوردار نباشند با مشکل مواجه می‌شوند. این دستگاه آسیاب که سایز نسبتا بزرگی دارد با استفاده از تیغه‌های بزرگ و سنگین این کار را انجام می دهد. دستگاه آسیاب در مدت کمتر از سی دقیقه تمامی چوب‌های موجود در مخزن خود را یک دست می‌کند.

تهیه دستگاه اکستردور یا فشرده ساز

در راستای هدف‌گذاری تولید زغال فشرده در قائم شهر، دستگاه فشرده ساز یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های هر کارگاه زغال سازی می باشد که باید با دقت نظر و مشورت با افراد با تجربه خریداری شود. این دستگاه با ساختار منحصر به فردی که دارد خرده چوب و خاک اره را تحویل گرفته و با خاک زغال و پوست گردو یا پوست بادام تریب می کند. در ادامه با استفاده از فشار و دمای زیاد آن را تبدیل به بریکت‌هایی می‌کند که می‌توان آن بریکت ها را به داخل کوره قرار داد و زغال را تحویل گرفت.

البته میزان درصد این ترکیب گفته شده باید با دقت صورت گیرد. به طور حداقل هفتاد درصد این ترکیب خاک اره باشد و حداکثر پنج درصد این ترکیب خاک زغال باشد. دلیل استفاده از خاک زغال نیز پر کردن شیارهای بین بریکت‌ها می باشد که توسط خاک اره پر نشده است ضمن اینکه خاک زغال تا حد زیادی جلوی جرقه زدن را نیز خواهد گرفت. در هر حال تهیه دستگاه فشرده ساز یکی از مراحل بسیار مهم در این صنعت بوده و باید دقت و مشورت زیادی انجام شود.

 

درباره شهر قائم شهر

قائم شهر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال کشور می باشد که در گذشته به نام شاهی معروف بود. این ناحیه یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی و صادراتی در مازندران می باشد و از شهرهای بسیار مهم در صنعت کشاورزی و مواد معدنی ایران به شمار می‌رود. این شهر سالانه میزبان گردشگران بسیاری از تمام نقاط کشور است. به همین دلیل مکان مناسبی برای تاسیس و ساخت تولیدی های مختلف مانند کارگاه‌های زغال فشرده می باشد.

این شهر تا تهران فاصله ۲۳۷ کیلومتری و تا ساری ۲۱ کیلومتر و تا بابل ۱۵ کیلومتر دارد و از این نظر برای انجام تجارت های با زمینه ارسال گزینه بسیار مناسبی است. تولیدکنندگانی که به دنبال شهری مناسب برای تولید زغال فشرده هستند می‌توانند به قائم شهر با دید شهری با پتانسیل برای این شغل نگاه کنند. چرا که این شهر زیر ساخت‌های مناسب تولید زغال فشرده و ارسال آن به سراسر کشور را به راحتی دارد. تولیدکنندگان نیز می‌توانند از آن نهایت استفاده را ببرند.

پتانسیل تولید تولید زغال فشرده در قائم شهر

برای تولید زغال مسئله دیگری که مطرح است اجاره سوله با سقف‌های  بلند است که در این شهر خوشبختانه با مشکل مکان و سوله موجه نیستیم و تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند مکان مورد نظر خود را پیدا کنند. تولید و راه اندازی خط تولید در این شهر به احتمال بسیار زیاد با سود بسیار مناسبی همراه است. این امر به طور قطع با نحوه تولید و نحوه بسته‌بندی و ارسال رابطه مستقیم دارد.

تولیدکنندگان جوان باید بدانند که بحث تولید و ساخت از بحث ارسال و فروش کاملا جدا می باشد. پس باید در نظر داشته باشند که در هر باره با متخصص‌های همان کار مشورت‌های لازم را انجام دهند. با انجام مشورت‌های به موقع و به کارگیری آنها در بخش تولید و فروش هم از نظر تولید می‌توانید رشد چشمگیری را حس کنید و هم در بخش فروش می توانید رکوردهای فروش‌های ماه و سال قبل خود را جا به جا کنید. موضوع دیگری که تمامی تولیدکنندگان در تمام کشور باید به آن توجه داشته باشند این مسئله است که، زغال تولیدی برای هر مصرف متفاوت بوده و باید توجه داشته باشند در منطقه تولیدی آنها چه نوع زغالی پر فروش تر و چه نوع زغالی از فروش کمتری برخوردار است. تولیدکنندگان می بایست نسبت به نیاز مشتری های خود میزان تولید را افزایش یا کاهش دهند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.