تولید زغال فشرده در کمال‌شهر کرج

 راه اندازی خط تولید زغال فشرده در کمال‌شهر کرج

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ آبان ۲۴

تولید زغال فشرده در کمال شهر کرج 

مختصری به حرفه حائز اهمیت تولید زغال فشرده در کمال‌شهر کرج می پردازیم. با ما همراهی کنید.

یکی از بخش های اصلی و مهم در فرآیند تولید زغال فشرده، پخت زغال فشرده در کوره های مخصوص می باشد.

کوره های زغال فشرده به طور کلی به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم می شوند. که هر یک از این کوره ها مزایا و معایب خود را دارند.

نکته مهم در پخت زغال چینی این است که اگر پخت به صورت اصولی انجام نشود، زغال چینی مرغوبی نخواهید داشت و در نهایت حتی باعث ضرر در تولید این محصول می شود.

کوره های سنتی

کوره های سنتی زغال فشرده، از مصالح بنایی از جمله کاه گل، آجر و غیره ساخته می شوند. نکته جالب اینجاست که با توجه به ساختار ساده تری که نسبت به کوره های صنعتی دارند، زغال فشرده با کیفیت تری در آن ها تولید می شود.

از کوره های سنتی معمولا در ساخت و پخت زغال لیمو، زغال کبابی و زغال قالبی استفاده می شود.

پخت زغال چینی در این کوره ها باید حتما توسط فردی متخصص صورت گیرد. تولید زغال چینی سنتی مانند کوره های صنعتی با دستگاه ها و ماشین آلات انجام نمی گیرد، از این رو هزینه ساخت و نگهداری پایین تری نسبت به کوره های صنعتی دارند.

 

 

کوره های صنعتی

نکته مهم در ساخت کوره ها این است که باید به نحوی ساخته شوند که در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی داشته باشند. به همین دلیل برای ساخت این کوره ها ار ورق پروفیل و فلزی تمام استیل استفاده می کنند.

کوره های صنعتی نسبت به کوره های سنتی پیشرفته تر هستند و دارای امکاناتی از جمله درجه بندی حرارت، امکان تنظیم و کنترل زمان خاموش و روشن شدن،‌ پخته شدن مواد با سرعت بیشتر و عدم نیاز به بررسی مداوم هستند.

با توجه به ویژگی های حائز اهمیتی که کوره های صنعتی دارند، قیمت بالا تری نیز نسبت به کوره های سنتی دارند و هزینه نگهداری آن ها بیشتر است.

 

خط تولید زغال فشرده در کمال‌شهر کرج

راه اندازی خط تولید زغال فشرده  در کمال شهر یکی از کار های پر سود وبه صرفه ای است که

می توانید در این شهر انجام دهید.

به دلیل وجود آب و هوای خوب و باغ های بسیاری که در این شهر وجود دارد می توان مواد اولیه تازه و مرغوبی برای تولید زغال چینی در کمال شهر تهیه و استفاده کرد.

معرفی کمال شهر کرج ، در استان البرز

کمال شهر، در استان البرز و  در قسمت مرکزی شهرستان کرج واقع شده است. این شهر در گذشته و قبل از احداث شهرداری به نام کمال آباد شناخته می شد. کمال‌شهر از شمال به اتوبان کرج – قزوین، از شرق به حصارک کرج  و از غرب و جنوب به چهارباغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ منتهی شده و به عنوان  یکی از مناطق صنعتی شهرستان کرج  شناخته می شود.

 

صنایع

همان طور که گفته شد کمال‌شهر به عنوان یکی از مناطق صنعتی البرز شناخته می شود. در حومه این شهر حدود ۲۶۰ واحد صنعتی و تولیدی مستقر شده اند.

 

اماکن دیدنی

مسجد، حمام ، آسیاب و قبرستان باستانی محله هلجرد از جمله  اماکن تاریخی این شهر است. پارک جنگلی هلجرد با وسعت ۵۰ هکتار و پارک سنگی آزادگان از دیگر اماکن دیدنی این شهر هستند.

جمعیت کمال شهر

نرخ رشد جمعیت در این شهر از شهرهای دیگر کرج و حتی استان البرز نیز بیشتر  است به طوری که از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ جمعیت آن با افزایش دو برابری به بیش از ۱۳۰ هزار نفر رسیده است و بعد از شهر کرج دومین شهر پرجمعیت استان البرز است و این موضوع در شهر کمال‌شهر باعث افزایش ساخت و ساز و رشد فزاینده واحدها  و شهرک‌های مسکونی شده است .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.