دستگاه اتوماتیک تولید زغال فشرده

آیا از دیدگاه کارشناسان صنعت تولید زغال فشرده دستگاه اتوماتیک وجود دارد؟

از دیدگاه کارشناسان صنعت تولید زغال فشرده، دستگاه اتوماتیک وجود دارد. امروزه  پیشرفت های زیادی که در صنایع مختلف اتفاق افتاده است و صنایع تولید زغال فشرده هم از این حوزه بی بهره نبوده اند. در گذشته معمولا زغال به شکل سنتی در فضای کوره های کاه گلی تولید می شده است. که به مرور با توجه به پیشرفت های زیادی که در صنایع مرتبط با تولید زغال اتفاق افتاده است روال تولید زغال سنتی به سمت تولید زغال به شکل صنعتی در حرکت است. البته صرفه جویی در هزینه های تولید می تواند یکی از کلیدی ترین دلایل حرکت صنایع مختلف بخصوص تولید زغال به سمت صنعتی شدن باشد.

برای تولید زغال فشرده چه شرایطی باید فراهم شود؟

برای تولید زغال فشرده با راندمان و کیفیت تولید بالا در مرحله اول نیاز به راه اندازی یک خط تولید با تجهیزات با کیفیت و دستگاه های مناسب می باشد.

تولید زغال فشرده از مرحله ی الک کردن مواد اولیه توسط دستگاه سرند شروع می شود و پس از آن خاک اره وارد خط خشک کن می شود و به درجه رطوبت مورد نیاز می رسد و پس از آن سه ماده اولیه مورد نیاز با یکدیگر ترکیب می شود.

پس از آن مواد اولیه مخلوط شده وارد دستگاه اکسترودر یا فشرده ساز می شود تا به بریکت های خام تبدیل می شود و سپس بریکت ها توسط پالت به کوره ها منتقل می شوند تا عمل پخت صورت گیرد

در تمام این مراحل وجود دستگاه های کارآمد و پیشرفته می تواند باعث بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن هزینه های جانبی شود که می تواند نقش مهمی در پایین آمدن قیمت تمام شده داشته باشد.

امروزه با توجه به حرکت صنایع مختلف به سمت اتوماسیون و استفاده از رایانه برای کنترل خطوط تولید و اتوماتیک کردن روند کار، استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک در تولید زغال فشرده هم  دور از دسترس نیست و شاید در سال های آتی چنین اتفاقی بیفتد چون دستگاه اتوماتیک علاوه بر بالا بردن سرعت عمل و کیفیت کار می تواند قیمت تمام شده محصول را هم کاهش دهد.

همانطور که تولید زغال سنتی دچار تحول شده و انواع جدید زغال بخصوص زغال فشرده وارد چرخه تولید شده است. روند تولید زغال به شکل اتوماتیک هم ممکن است به زودی آغاز شود.

 

دستگاه اتوماتیک خط تولید زغال فشرده

در تولید زغال فشرده از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

امروزه در تولید زغال های فشرده از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که اگر قرار باشد طبق روال تولید، دستگاه های تولید زغال فشرده مورد بررسی قرار گیرد  باید به دستگاه خرد کن که برای خرد کردن چوب مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه الک یا سرند که برای سرند کردن چوب های خرد شده و گرفتن نخاله ها مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کرد.

همچنین خط خشک کن زغال فشرده، شامل دستگاه مکنده که برای انتقال مواد در لوله های سینوسی مورد استفاده قرار می گیرد، سیکلون گریز از مرکز که در ادامه روند تولید زغال فشرده استفاده می شود. دستگاه اکسترودر یا فشرده سازی که برای تولید بریکت یا شمش زغال خام استفاده می شود

هرچند خط تولید زغال فشرده تقریبا با دستگاه های مختلف انجام می شود ولی هنوز روند کار به شکل اتوماتیک نیست که از یک طرف مواد خام وارد شود و از طرف دیگر زغال فشرده تولید شده خارج شود اما این کار دور از انتظار نیست و ممکن است طی سال های آتی این اتفاق بیفتد و دستگاه های اتوماتیک با روند تولید هماهنگ در امتداد هم قرار گیرد و تولید زغال فشرده به شکل تمام اتوماتیک انجام شود.

 

دستگاه های خط تولید زغال فشرده

نقش دستگاه اتوماتیک و صنعتی در تولید زغال فشرده

استفاده از ماشین آلات پیشرفته  صنعتی می تواند نقش چشمگیری در بالا رفتن کیفیت زغال صنعتی داشته باشد. استفاده از اتوماسیون صنعتی در این رشته از صنایع باعث می شود با بهره گیری از هوش مصنوعی به جای متصدیان انسانی برای کنترل دستگاه ها و فرایند تولید روال کار ساده تر و قانونمند تر شود.

بکار گیری اتوماسیون صنعتی باعث می شود کنترل کیفیت محصول دقیق تر و سریع تر شود، کیفیت محصولات تولیدی بیشتر گردد که به طبع باعث افزایش بهره وری می شود. استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک باعث کاهش پسماند و ضایعات می شود که به طبع  باعث کاهش هزینه های جانبی می شود.

افزایش سرعت و کیفیت کالا از ویژگی های خاص و منحصر به فرد  به کارگیری خط تولید تمام اتوماتیک است که می تواند باعث بهره وری بیشتر شود.

سخن‌پایانی درباره دستگاه اتوماتیک در تولید زغال فشرده

با توجه به پیشرفت های اتفاق افتاده در صنایع مختلف، تولید زغال هم  دچار تحول شده و از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در این رشته استفاده می شود. منتهی به دلیل آنکه تولید زغال فشرده دارای یک خط تولید با بخش های مختلف است که روند تولید در آن مرحله به مرحله انجام می شود شاید تولید زغال با دستگاه تمام‌ اتوماتیک هنوز به شکل یکپارچه وارد این رشته نشده باشد.

اما نباید از این نکته چشم پوشی کرد که امروزه بعضی از دستگاه های به کار گرفته شده در تولید زغال فشرده تقریبا اتوماتیک هستند و برای راه اندازی یک خط تولید مناسب باید از پیشرفت های اتفاق افتاده  در این رشته از صنایع استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.