برق مورد نیاز برای دستگاه تولید زغال فشرده

برق مورد نیاز برای دستگاه تولید زغال فشرده

برق مورد نیاز برای دستگاه تولید زغال فشرده

زغال فشرده با اسامی زغال قالبی ، زغال چینی و زغال صنعتی زغالی است که با دو روش از خرده های زغال چوب تولید می‌شود. معمولا آن را با نام زغال چینی می شناسند چون خاستگاه تولید زغال فشرده از کشور چین بوده است.

از ضایعاتی همچون پوست گردو، خاک اره و خاک زغال به عنوان مواد اولیه در دستگاه اکسترودر جهت تهیه زغال استفاده می شود .زغال های تولید شده در این روش که مواد اولیه آنها خاک اره و پوست گردو است، دارای اشکال چهارگوش بوده و سوراخی در وسط آن واقع است. این خط تولید با توجه به عملکرد و بازدهی که دارد، بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. از آنجا که مواد فشرده شده خام، همان زغال فشرده یا بریکت را تشکیل می دهند، از این رو بایستی در کوره قرار داده شوند تا به کربن تبدیل گردند.

تولید زغال فشرده

برای تولید زغال فشرده یا چینی سوله و یا کارگاهی در حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ متری با حداقل پنج متر ارتفاع و دارای برق سه فاز حداقل ۵۰ آمپر مورد نیاز است به این دلیل که برق رسانی به دستگاه های خط تولید بسیار مورد اهمیت می باشد. دستگاه‌‌‌های تولید زغال فشرده شامل کوره های صنعتی ، اکسترودر ، خشک کن و سرند می باشند. چنانچه عملیات برق رسانی بطور صحیح و کامل انجام نشود آسیب‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌ها وارد شده و در نتیجه هزینه ها بالا رفته و خسارات بی‌شماری به بار می آید.

علاوه آن خط تولید زغال فشرده از کار می افتد. تمامی اجزای خط تولید زغال فشرده دارای موتور الکتریکی هستند. اگر مشکلی در برق رسانی بوجود بیاید کمترین آسیب این است که خط تولید زغال فشرده در خاموشی فرو می رود. اما این موضوع بسیار خوش بینانه است زیرا با نبود برق آسیب‌های جبران ناپذیری به دستگاه های خط تولید زغال فشرده وارد می آید. بعنوان مثال هنگامی که دستگاه اکسترودر استارت می‌زند تا ۵۰ آمپر برق نیاز دارد. اگر میزان برق سوله برق برای روشن کردن دستگاه ها کافی نباشد عملا دستگاه بلا استفاده مانده و کارایی نخواهد داشت.

برق در تولید زغال فشرده

برای صرفه جویی در مصرف برق می توان از دستگاه های کم مصرف تر که موجب کاهش مصرف انرژی می شوند استفاده کرد. به عنوان مثال استفاده از کوره زغال کومپیند به میزان مصرف بهینه و بسیار اندک انرژی در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در بازار کمک بسیاری می کند و همچنین موجب  بازدهی بسیار بالا در مدت زمان طولانی را دارا بوده  و امکان راه اندازی خط تولید زغال را با حداقل شرایط و کمترین هزینه را فراهم می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.