تولید زغال فشرده در بوکان

تاسیس خط تولید زغال فشرده در بوکان

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۲۵

در این مقاله قصد داریم اطلاعات مخاطب خود را در راستای راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده در بوکان ( شهری با جنبه‌های بسیار بالا از نظر مواد اولیه برای شروع این کسب و کار پر سود ) افزایش دهیم.

اطلاعات مورد نیاز برای تولید زغال های قالبی:

زغال قالبی یا زغال چینی از انواع زغال های صنعتی می باشد. این نوع زغال ها در گذشته به زغال چینی معروف بوده و بخش عمده این زغال ها از کشور چین به بقیه کشور صادر می شده است. امروزه در تمام دنیا طرز تهیه و پخت این زغال ها رواج پیدا کرده و دیگر به طور انحصاری تحت نظر شرکت یا کشور خاصی نیست. زغال های چینی یا فشرده مزیت های زیادی نسبت به زغال های سنتی دارند. از جمله آنها می توان به دوام زیاد تر آنها نسبت به زغال های سنتی اشاره کرد. همچنین در سوختن این نوع زغال میزان تولید گاز های سمی نیز بسیار کم تر از زغال سنتی بوده و از این نظر نیز به حفظ و نگهداری محیط زیست کمک می کند. البته مهم ترین کمک این نوع زغال ها به محیط زیست، عدم قطع درختان می باشد که مزیت بسیار مهمی است.

این کسب و کار به علت تقاضای بسیار زیادی که از طرف مردم دارد جزء کسب و کار های سود آور به شمار می رود، در عین حال باید به این نکته توجه داشت که باید محصول با کیفیت تولید کرد تا به نسبت کیفیت خوب مورد توجه مردم قرار گیرد. برای تولید کنندگان این نوع زغال ها مسئله مواد اولیه وجود نخواهد داشت. چرا که در کشور ما مواد اولیه این نوع زغال ها به وفور یافت می شود.

 

 

موقعیت شهر بوکان و پیشینه آن

بوکان از پربازدیدترین و زیباترین شهر های جنوبی استان آذربایجان غربی می باشد و همچنین مرکز شهرستان بوکان می باشد. شهر بوکان، شهری زیبا و جذاب برای گردشگران به شمار می آید. این شهر با تاریخی نسبتا جدید از زمان قاجار تا به الان یکی از مراکز گردشگری و توریستی استان آذربایجان غربی می باشد. آثار باقی مانده در این شهر از زمان ساسانیان و اشکانیان نیز وجود دارد. اما آثاری که بتوان از آن به عنوان تمدن اشاره کرد به دوره صفویه و قاجار بر می گردد.

موقعیت جغرافیایی شهر زیبای بوکان

این شهر بسیار زیبا در میان سه استان ایران یعنی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان قرار گرفته است. موقعیتی که شهر بوکان دارد به دلایل زیادی از جمله همین موقعیت جغرافیایی حائز اهمیت است. بوکان به علت موقیت جغرافیایی که دارد از آب هوای گرم در تابستان و بسیار سرد در زمستان بهره می گیرد. میزان بارش در بوکان به حدود ۳۰۰ میلی متر است. روز های بسیار سرد و یخبندان بوکان در حدود ۱۰۰ روز در سال است. کوه معروف طرقه که از بلند ترین قله های استان آذربایجان به شمار می‌‍رود نیز در شهر بوکان وجود دارد. ارتفاع این رشته کوه دیدنی به ۲۲۲۴ متر می رسد. همچنین این کوه مرتفع که از جنس آهک است درون خود دیوار تراش هایی از دوران ایلخانیان دارد.

باغ های زیبا و سرسبز شهر بوکان

باغ های بسیار زیبای امیر آباد که به باغ آلبالو معروف است با قدمتی بیشتر از هشتاد سال هر ساله تولید چند تن میوه را برعهده دارند. در تاریخ برای بوکان ۳۲ عدد باغ ثبت شده است. در این بین نام چند باغ آشنا به نظر می رسد.

جمعیت شهرستان بوکان

جمعیت شهری این شهرستان در سال ۱۳۹۵ به ۱۹۳.۵۰۱ نفر رسیده است. این مهم در نوع خود آمار نسبتا خوب با جمعیتی به نسبت جوان را داراست. اغلب افراد تشکیل دهنده جمعیت نیز جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ سال هستند. در زمان سلطنت ناصرالدین شاه جمعیت بوکان حدود ۶۰ نفر که یعنی ۱۲ خانواده، ثبت شده است که تا سال ۱۳۹۵ رشد قابل قبولی داشته است.

وسعت شهرستان بوکان

وسعت شهر بوکان در حدود ۹ کیلومتر عرض و در حدود ۱۲ کیلومتر طول می باشد. اکثریت ساکنان این شهرستان کرد زبان هستند و به زبان کردی سورانی و با لهجه های بوکانی صحبت می‌کنند.

آیا شهر بوکان مناسب تولید زغال فشرده می‌باشد؟

باتوجه به مطالب گفته شده جواب این سوال در متن بالا مشخص است، شهر بوکان پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای راه‌ اندازی خط تولید زغال را دارد. بنابراین تولید کنندگان محترم می توانند برای اینکار اقدامات لازم را انجام دهند. البته نحوه ساخت و راه اندازی خط تولید نیز شرطی بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.