زغال فشرده میاندوآب

تاسیس خط تولید زغال فشرده در میاندوآب

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ آبان ۲۰

دانستنی های تولید زغال فشرده در میاندوآب

در این مقاله به تولید زغال فشرده در میاندوآب خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

زغال چینی با نام های دیگری از جمله: زغال قالبی و زغال صنعتی نیز شناخته می شود.

برای تهیه زغال چینی  ابتدا خاک اره، پوست گردو و یا پوست پسته و خاک کربن را با هم مخلوط می کنند.  در مرحله ی بعد بریکت های خام را داخل کوره های صنعتی یا سنتی می کنند تا پخته شوند و زغال چینی به دست بیاید.

قسمت مهم در تهیه زغال چینی یا همان زغال صنعتی کوره هایی می باشد که پخت زغال فشرده در آن انجام می شود.

به طور کلی کوره هایی که در آن پخت زغال فشرده انجام می شود به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می شوند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

کوره صنعتی

در ساخت زغال چینی نکاتی مهم وجود دارد که به آن اشاره می کنیم. مهم ترین موضوع وجود حرارت و گرمای بالا می باشد تا زغال های فشرده به خوبی پخته شود به همین دلیل در ساخت کوره های صنعتی از ورق پروفیل و برای کف آن از فلزی تمام استیل استفاده می کنند.

کوره های صنعتی نسبت به کوره های سنتی دارای ویژگی های بسیاری هستند، از جمله این ویژگی های می توان به موارد همچون:

وجود دستگاه انتقال حرارت برای مشخص شدن میزان حرارت داخل کوره و فیلتر مخصوص برای آسان شدن عمل تبدیل دود به آب اشاره کرد.

 

کوره های  سنتی

کوره های سنتی اصولا با استفاده از مصالح ساختمانی و کاه گل ساخته می شوند.

یکی از نکات مهم  که در استفاده از این کوره ها باید به آن توجه کنیم این است که ساخت کوره و پختن زغال فشرده در آن حتما باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود .

از کوره ها ی سنتی معمولا در  پخت موارد مختلفی از جمله پخت زغال کبابی، زغال لیمو و زغال قالبی استفاده می شود.

 

تاسیس خط تولید زغال فشرده در میاندوآب

احداث خط تولید زغال چینی در شهرستان میاندوآب یکی از مشاغلی است که  شما می توانید با سرمایه کم در آن شروع به راه اندازی خط تولید و پخت زغال چینی بکنید و در نهایت به سود فراوانی برسید.

کشور ما به طور کل با کمبود خط تولید زغال چینی مواجه می باشد و این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی با راه اندازی این خط تولید، پیشرفت چشم گیری در این صنعت داشته باشید.

 

 آشنایی با شهرستان میاندوآب

شهرستان میاندوآب در  محل برخورد استان‌های آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد. این شهرستان  به دلیل نزدیکی به شهرهایی از جمله ارومیه، تبریز، مراغه، زنجان، سنندج و کردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میاندوآب در نزدیکی دریاچه ارومیه قرار دارد و از موقعیت جغراقیایی خوبی برخوردار می باشد. در گذشته این شهرستان به نام مرحمت آباد شناخته می شده است.

مساحت میاندوآب حدود ۲۷۰۰ کیلومتر مربع  است و به عنوان یکی از پر رونق ‌ترین شهرهای استان آذربایجان غربی به حساب می آید .

مردمان میاندوآب به طور کلی به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. اما افرادی که در حومه این شهرستان ساکن هستند به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند.

از نظر دینی بیشتر مردم میاندوآب شیعه هستند. این منطقه مقام چهارمین دشت حاصلخیز کشور را به خود اختصاص داده است  و به دلیل وجود دو رودخانه سیمینه رود و زرینه رود در اطراف خود، از خاک حاصلخیز و تنوع محصولات کشاورزی برخوردار است.

از مهم‌ترین محصولاتی که در شهرستان میاندوآب  کشت می شود می توان به مواردی  از جمله چغندر قند، گندم،  جو،  سیب،  هلو و انگور اشاره کرد.

اگر بخواهیم از سوغات میاندوآب بگوییم وجود کارخانه های تولید قند و شکر موجب شده است که شناخته شده ترین سوغات میاندوآب، قند باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.