مقالات

تولید زغال صنعتی پرسود و کم ریسک

تولید زغال صنعتی پرسود و کم ریسک

آمارهای به روز کشور و همچنین آمارهای جهانی نشان می دهند که روز به روز مصرف زغال افزایش می یابد. زغال، یکی از مواد قابل مصرف در بخش صنعت و نیز مصارف خانگی، رستوران، سفره خانه، قهوه خانه و کافی شاپ بوده است. بنابراین تولید زغال صنعتی پرسود و کم ریسک بوده و مانند یک کار و کاسبی زود بازده و با ایجاد درآمد بسیار بالا، مورد توجه سرمایه‌ داران قرار گرفته است.

در دنیای امروز با شرایط اقتصادی موجود در کشور، بسیاری از افراد و سرمایه داران در جستجوی فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاری اندک و بازدهی بالا هستند. از آنجا که مصرف بالای دخانیات به خصوص در کشور ما مورد توجه قرار دارد، بنابراین استفاده از تنباکو و زغال نیز در رتبه بالایی در بین مصرف کنندگان در قهوه‌خانه‌ها و کبابی‌ها جایگاه دارد.

 

ذغال فشرده

با دقت در بررسی‌ در تولید ذغال، می توان نتیجه‌ گرفت با توجه به مواردی که عنوان شد و نیز با در نظر گرفتن قطع درختان در هکتارها جنگل و منابع طبیعی ایران، تاوان بی دقتی و عدم آگاهی ما را طبیعت زیبا و مظلوم پرداخته است. پس بهتر این است که با تولید ذغال صنعتی به قطع درختان و از بین بردن جنگل ها پایان داده و از خاک اره ، خاک ذغال و مواد دیگر در تولید ذغال فشرده استفاده نماییم.

اکثر روستاییان در کشور  از چوب برای ایجاد انرژی و گرما استفاده می‌کنند، بنابراین اگر آنها جای چوب از زغال استفاده نمایند، هم آلودگی کمتری در محیط زیست به وجود می آید و هم میزان انرژی و گرمایش بیشتری برایشان ایجاد می شود. در نتیجه با سر مایه‌گذاری اندک و مواد اولیه ارزان می توان محصولات با قیمت پایین تری به روستاییان عرضه نمود.

 مشکلات تولید زغال صنعتی

از مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی که دررابطه با این کار وجود دارد ، بکارگیری نیروی حرفه ای و متخصص است که در بازار کار بسیار معدود می باشند، به همین جهت تلفات در کار، بالاتر از حد استاندارد است یعنی زغال مرغوب به درستی تولید نمی شود. باید در تولید زغال صنعتی مرغوب از مواد اولیه با کیفیت، دستگاه های سالم و قدرتمند ، پرسنل مجرب و حرفه ای استفاده شوند.

با توجه به تجربه و فعالیت چندین ساله گروه مهرصنعت در زمینه تولید زغال صنعتی و فشرده و نیز بکارگیری افراد متخصص و حرفه ای در این کار، اقدام به عرضه ذغال فشرده مرغوب و با کیفیت به بازار نموده و تمام متقاضیانی که قصد راه اندازی خط تولید ذغال چینی را دارند می توانند به مشاورین گروه مهر صنعت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت نمایند.

 

 

 

webmaster

Published by
webmaster

Recent Posts

کوره صنعتی

با پیشرفت دانش بشری و تولید دستگاه های جدید و به روز امروزه شاهد دستگاه…

2 سال ago

طرح توجیهی زغال حبه ای

طرح توجیهی زغال حبه ای، زغال پرسی و زغال خاک زغالی ارائه شده توسط گروه…

2 سال ago

چه کنیم از هزینه برق در کارگاه تولید زغال فشرده بکاهیم؟

هزینه برق در کارگاه های تولید زغال فشرده به دلیل آنکه برای راه اندازی بخش…

2 سال ago

جلوگیری از خسارت احتمالی دینام های دستگاه تولید زغال فشرده

در این مقاله می خواهیم بدانیم که برای جلوگیری از خسارت احتمالی دینام های دستگاه…

2 سال ago

آیا از دیدگاه کارشناسان صنعت تولید زغال فشرده دستگاه اتوماتیک وجود دارد؟

از دیدگاه کارشناسان صنعت تولید زغال فشرده، دستگاه اتوماتیک وجود دارد. امروزه  پیشرفت های زیادی…

2 سال ago

اهمیت ایمنی در کارگاه زغال فشرده

در هر محیط کاری اعم از کارگاه های کوچک تا بزرگ ، کارکنان رابطه ی…

2 سال ago

مسئول فنی : 09127200935