خط تولید زغال فشرده در قصرشیرین

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اهواز

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ شهریور ۰۹

برای بررسی خط تولید زغال فشرده در اهواز در وهله اول باید بدانیم که زغال فشرده چیست؟ و اطلاعات لازم را به دست بیاوریم.

در صنعت تولید زغال به نوعی بریکت (قالبی) که با خاک زغال چوب تولید می شود زغال فشرده یا زغال قالبی گویند. برای تولید این محصول ابتدا زغال چوب را به خاک اره تبدیل می کنند و ماده حاصل را با چسب مخصوصی همراه با موادی دیگر از قبیل آهک، خاک اره و غیره ترکیب کرده و پس از قرارگیری خمیر در فشار و پرس زیاد، در قالبهای متفاوتی اعم از چهارگوش یا استوانه ای قرار می دهند.

در عملیات بعدی قالب ها را از محیط بسیار گرم (کوره) قرار داده می شود. سپس بریکتها را از کوره خارج کرده و بعد از چند ساعت استراحت، بسته بندی کرده و به بازار ارائه می شود. ابعاد این بریکت ها مابین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر است

برای تولید این زغال از لوازم و تجهیزات مختلفی استفاده می کنند. این وسایل شامل دستگاه اکسترودر، خردکن، سرند (الک)، کوره و سایر تجهیزات است.

از آنجایی که منابع سلولوزی، یک منبع فنا پذیر بوده و افزایش جمعیت و استفاده از زغال چوب هر چقدر هم که از چوبهای صنعتی مثل درخت تبریزی و غیره… و یا از درختهای پیر میوه جات هم تهیه شود، باز ضرر های جبران ناپذیری به منابع سلولوزی وارد میکند به همین علت استفاده از دور ریز چوب برای تهیه زغال فشرده یک ایده بسیار مفید برای تامین انرژی و مصرف جهت پخت و پز است.

ما در این مقاله به بررسی راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اهواز به عنوان یک پتانسیل پرداخته و شهرستان اهواز با ویژگی های که بیان می شود قابلیت خط تولید زغال فشرده را دارا می باشد.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اهواز

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اهواز را دارید و به دنبال یک کسب و کار با درآمد عالی هستید، اگر دانش خاصی ندارید و می خواهی همین حالا یک اشتغالزایی در شهر خود راه اندازی کنید، به خط تولید زغال فشرده فکر کنید! شما می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. مشاورین ما با حوصله ابهامات شما را حل می کنند!

درباره اهواز بیشتر بدانیم…

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از کلان شهرهای ایران بوده که به لحاظ وسعت سومین شهر و به لحاظ جمعیت هفتمین شهر پر جمعیت ایران است.همسایگی این استان با استان لرستان از شمال، کهگیلویه و بویر احمد از شرق، خلیج فارس از جنوب و کشور عراق از غرب موقعیت ویژه و استراتژیکی را به این شهر داده است.

فاصله از شهر های مهم (راه های دسترسی)

اهواز چون از مرکز کشور دور است از بیشتر شهرهای بزرگ کشور فاصله زیادی دارد. به شکلی که نزدیک ترین مرکز استان به اهواز خرم آباد بوده که بیش از ۳۲۰ کیلومتر با اهواز فاصله دارد. همچنین وجود رشته کوه زاگرس در شمال شرقی استان باعث شده است مسیر زمینی اهواز به بیشتر شهرها بسیار پر پیچ و خم باشد.

مثلا اگرچه فاصله مستقیم اهواز تا شهرکرد خیلی زیاد نیست اما نزدیک ترین راه زمینی اهواز به شهرکرد حدود ۴۶۰ کیلومتر است. دیگر مرکز استانی که که حدودا نزدیک به اهواز، بوشهر است. فاصله بوشهر تا اهواز از نزدیک ترین مسیر زمینی ۴۴۰ کیلومتر بوده که با ماشین شخصی حداقل ۵.۵ ساعت طول میکشد. در واقع به جز بوشهر و یاسوج و شهرکرد و ایلام و خرم آباد بقیه مراکز استان فاصله ۵۰۰ کیلومتر یا بیشتر با اهواز دارند. فاصله تهران تا اهواز هم ۸۱۷ کیلومتر بوده و با ماشین حداقل ۹.۵ ساعت زمان می خواهد.

گردشگری

اهواز یکی از شهرهای چهار فصلی بوده که در کنار جاذبه های گردشگری متنوع خود به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل شده است. از مراکز تاریخی گرفته تا بازارها و امامزاده های مختلفی که هر کدام از زیبایی خاص خود برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از مهمترین مناطق دیدنی شهر اهواز آشنا کنیم.

بازار عبدالحمید

یکی از سنتی ترین بازارهای شهر اهواز بازاری به نام بازار عبدالحمید بوده که در بخش شرقی اهواز و بین خیابان های امام خمینی و نادری واقع شده است. در این بازار می توانید از کاروان سرای شیخ خزعل دیدن کنید.

موزه هنرهای معاصر

یکی از جاذبه های گردشگری در شهر اهواز موزه هنرهای معاصر بوده که با گالری های متفاوت خود در ۲ طبقه در حال فعالیت است. این موزه در سال ۱۳۳۸ شروع به فعالیت کرد. در این موزه آثار متفاوتی از هنرمندان استان خوزستان و سایر استان ها نگهداری می شوند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. این موزه در کنار جنبه فرهنگی خود شاهد برگزاری سمینارها، همایش ها و دوره های مختلفی است.

پل سفید

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر اهواز پل سفید نام دارد. البته به آن پل معلق هم می گویند. که به عنوان یکی از پل های مهم شهر اهواز به شمار می رود. قدمت این پل متعلق به سال ۱۳۱۵ بوده که بر روی رودخانه معروف کارون قرار گرفته است. پل معلق از زیبایی زیادی برخوردار است مخصوصا در شب ها که شاهد گردشگران زیادی در کنار آن خواهید بود. این پل به دلیل قدمت تاریخی خود به عنوان یکی از آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

دانشگاه سه گوش

احتمالا درباره دانشگاه سه گوش اهواز زیاد شنیده باشید. دانشگاه سه گوش یا همان دانشگاه ادبیات استان خوزستان در نزدیکی رود کارون واقع شده است. این ساختمان در طی سالیان مختلف با کاربردهای متفاوتی فعالیت کرده است.  هم اکنون این ساختمان بدون هیچ گونه فعالیتی وجود دارد. و به دلیل قدمت زیاد آن دچار آسیب های مختلفی شده بود. که در حال حاضر در حال مرمت و بازسازی آن هستند.

آرامگاه علی بن مهزیار

آرامگاه علی بن مهزیار یکی از مناطق مذهبی و زیارتی شهر اهواز بوده است. که بنای آن در بین قدیمی ترین ساختمان های اهواز قرار می گیرد. علی بن مهزیار از یاران امام رضا (ع) بود که از دانشمندان زمان خود به شمار می رود.

لشکرآباد

لشکرآباد یکی از منطقه های معروف اهواز بوده که در یک محله عرب نشین واقع شده است. در این محله شاهد مغازه های خوراکی مختلفی نظیر فلافل، سمبوسه، قارچ سوخاری خواهید بود.

برای راه اندازی، خرید و فروش عمده زغال فشرده و مشاوره رایگان

همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.