دستگاه برش زغال

دستگاه برش زغال فشرده

دستگاه برش زغال فشرده چیست؟

در تهیه زغال فشرده پس از مراحل سرند کردن مواد اولیه (خاک اره، پوست گردو و خاک زغال) و بعد از خشک کردن و تهیه بریکت در دستگاه اکسترودر، بریکت ها پخته شده و برای بسته بندی روانه بازار فروش می شود. اما برخی از سازندگان برای راحت تر بودن هرچه بیشتر مشتری، زغال های ساخته شده را در دستگاه دیگری به نام دستگاه برش زغال فشرده قرار می دهند تا قطعات زغال با ابعادی یکسان و مناسب جهت مصرف مشتری ارائه شوند.

عملکرد دستگاه

دستگاه برش زغال فشرده ، با دارا بودن طرح ها و مدل خای متفاوت نیاز های مختلف تولید کنندگان زغال را برطرف می سازد.

این دستگاه با داشتن یک سینی مخصوص قرار گیری قالب های زغال، آن ها را به سمت تیغه های دستگاه فرستاده و به قطعات یکسان در ابعاد از پیش تعیین شده تقسیم می کند.

این دستگاه خود ابعادی به اندازه یک متر در یک متر و با ارتفاع حدود ۷۰ سانتی متر دارد، بسته به نوع طراحی و ساخت، دستگاه ممکن است دارای مکنده باشد و یا فاقد آن. وظیفه مکنده در دستگاه برش زغال فشرده، جمع آوری و جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار خاک زغال است.

 

انواع دستگاه برش زغال فشرده

این دستگاه در انواع مختلف از نوع ۱ تیغه تا ۱۶ تیغه متغیر است.

رایج ترین ابعاد مورد استفاده بین ۸ تیغه تا ۱۶ تیغه می باشد که مدل های هشت تیغه دارای دینام (موتور) ۲.۵ اسب بخار بوده، و نوع ۱۶ تیغه آن با دینامی با قدرت ۳ اسب بخار کار می کند.

نوع دینام های استفاده شده در این دستگاه موتوژن است.

هم چنین دستگاه های تولید شده با توجه به نوع نیاز مصرف کننده، با برق سه فاز و یا تک فاز تولید می شوند، تا امکان استفاده از آن هم در کارگاه های بزرگ و هم مکان یا کارگاه های کوچک تر نیز فراهم باشد.

ایمنی و بدنه دستگاه

دستگاه های تولید شده توسط گروه مهرصنعت، با دارا بودن پوشش محافظ و کاور، نهایت ایمنی را برای اپراتور فراهم می کند، بدین معنی که اپراتور به طور مستقیم با تیغه ها یا حتی سینی مخصوص قالب های زغال تماس نداشته و خطری از جانت تیغه ها وی را تهدید نمی کند.

بدنه دستگاه از جنس فلزی است و تیغه های فلزی آن نیز در دو نوع سرامیک بر و استیل بر موجود است.

لازم به ذکر است که تیغه ها نیازی به تیز کردن ندارند و با هربار برش زغال ها خود تیز می شوند.

ابعاد برش های دستگاه برش

دستگاه های برش، قابلیت تغییر ابعاد برش را دارند و مصرف کننده می تواند به دلخواه ابعاد را به اندازه ی از پیش تعیین شده تغییر دهد.

ابعاد معمول برای برش قطعات ذغال، بین ۲ تا ۳ سانتی متر می باشد که استاندارد ترین اندازه ۲.۵ سانتی متر برای برش های زغال فشرده است.

 

میزان(تناژ) تولید روزانه دستگاه برش زغال فشرده

دستگاه های تولید شده قادر خواهند بود  که روزانه در هر نوبت کار(۸ ساعت) بین یک و نیم تا دو تن زغال را برش بزنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.