زغال فشرده دماوند

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در دماوند

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۰۶

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در دماوند را دارید، ما می توانیم در مهرصنعت به شما کمک کنیم! تولید زغال فشرده یکی از مشاغلی است که به تازگی در خاور میانه رواج پیدا کرده است. ماده ی اولیه این کارگاه ها به راحتی می شود از طریق کارگاه های مبل سازی و چوب بری و… تامین شود. بعد از خرید این مواد، آن ها را به کارخانه تولید زغال فشرده منتقل می کنند. در این صنعت اگر زغال باکیفیتی تولید کنید، به راحتی می توانید از سود خط تولید زغال فشرده بهره مند شوید.

همه چیز درباره خط تولید زغال فشرده در دماوند

برای تولید زغال فشرده دو روش سنتی و صنعتی وجود دارد.

روش سنتی

در روش سنتی، زغال ها با استفاده از کوره هایی که به روش سنتی و با استفاده از مصالح ساختمانی ساخته شده، تولید می شوند. ماده ی اولیه ی استفاده شده در این روش چوب می باشد. در این روش کیفیت کوره بسیار مهم است. بنابراین باید توسط یک شخص ماهر در این زمینه ساخته شود تا کیفیت زغال تضمین شود. زغال هایی که با این روش ساخته می شود کیفیت بالاتری دارند. از این جهت روش سنتی بیشتر از روش صنعتی رواج دارد.

روش صنعتی

در این روش با کمک کوره های صنعتی به تولید زغال می پردازند. این کوره به شکل اتاق مکعبی شکلی است که با استفاده از حرارت غیر مستقیم زغال ها را می پزد. کوره ها می توانند ابعاد و اندازه ی متفاوتی داشت باشند. از کوره های صنعتی بیشتر در کارگاه هایی استفاده می شود که در خط تولیدشان دستگاه زغال ساز دارند. در کارگاه هایی که به روش صنعتی فعالیت می کنند از خاک اره، پوست گردو، پوست بادام و خاک زغال به عنوان مواد اولیه استفاده می شود.

زغال چگونه تولید می شود؟

برای اینکه زغال با کیفیت بالا تولید شود، به تجهیزات و دستگاه هایی مناسب این کار احتیاح دارید. برای تولید زغال، ابتدا خاک اره را با موادی دیگر ترکیب و سپس در قالب هایی به شکل دلخواه (معمولا مکعبی) می ریزند. در مرحله بعد قالب ها را درون کوره قرار می دهند و مواد به هموژن تبدیل می شوند. یعنی از لحاظ خواص فیزیکی به کربن تبدیل می شوند. در نهایت پس از تبدیل شدن به زغال، نوبت به مرحله ی بسته بندی و عرضه ی محصول می رسد.

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده به چه دستگاه وتجهیزاتی نیاز است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر بخواهید در این صنعت به سود خوب برسید باید زغال باکیفیتی تولید کنید. برای تولید با کیفیت بالا، شما به تجهیزات مناسب نیاز دارید.

تجهیزات خط تولید زغال فشرده

کوره: از تجهیزات خط تولید زغال فشرده است که در بالا به آن اشاره کردیم.

اکسترودر: این دستگاه از مهم ترین تجهیزات در بخش راه اندازی خط تولید زغال فشرده است. عملکرد این دستگاه ارتباط مستقیمی با مرغوبیت یا ضعیف بودن بریکت تولید شده دارد.

خشک کن و سرند: این دستگاه رطوبت مواد وارد شده به دستگاه را گرفته و آن ها را خشک می کند. خشک کن و سرند یا منبع حرارتی از گازوئیل یا گاز برای تولید این گرما استفاده می کنند.

درآمد خط تولید زغال فشرده

ما در کشوری زندگی می کنیم که شما می توانید به راحتی به مواد اولیه دسترسی داشته و با قیمتی ارزان خریداری کنید. همچنین بازار فروش زغال در کشور های خاورمیانه بالاست. پس به راحتی می توان اقدام به صادر کردن محصول تولیدی کرد. البته باید این را هم در نظر بگیرید که برای هر کاری باید دانش و آگاهی کافی داشت. صرف اینکه شما دستگاه و تجهیزات را خریداری و شروع به تولید کنید، سود شما را تضمین نمی کند.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در دماوند

دماوند یکی از شهر هایی است که صنایع چوبی گسترده ای دارد. پس تولید زغال فشرده در این شهر می تواند سود آور باشد.

مواد اولیه لازم برای تولید زغال فشرده به روش صنعتی که در بالا به آن ها اشاره شد شامل پوست گردو، خاک اره، پوست بادام می شود. پوست گردو به دلیل اینکه چرب است باعث می شود تا زغا هنگام سوختن دوام بیشتری داشته باشد. خاک اره از مهم ترین مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید زغال فشرده است. هر چقدر مرغوبیت خاک اره مصرفی بیشتر باشد، زغال مرغوبیت بیشتری خواهد داشت. مزیت تولید زغال با استفاده از این روش این است که درختی قطع نمی شود و تنها از ضایعات چوبی که در دیگر صنایع استفاده شده، استفاده می شود.

 

شهرستان دماوند

شهرستان دماوند، در قسمت شمال شرقی استان تهران واقع شده است و جز این استان می باشد. قسمت بزرگی از این شهرستان کوهستانی می باشد. در شمال این شهرستان کوه های مرتفع سیاه چال و چنگیز چال قرار دارد. در قسمت جنوبی این شهرستان کوه های قره آغاج و در قسمت میانی جلگه های گیلاوند، رودهن و بومهن قرار دارند.

به دلیل قرار گیری این شهرستان در میان کوه های برف گیر و فراوانی آب، باغ های متعدد و حاصلخیزی را در خود دارد. شغل اصلی مردم دماوند، کشاورزی و دامپروری است. علاوه بر این صنایع دیگری نیز در این شهرستان وجود دارد.

صنایع و معادن شهرستان دماوند

صنایع در این شهر شامل صنایع دستی، کارگاهی و ماشینی می باشد. کارگاه هایی همچون درب و پنجره سازی، آهنگری، تراشکاری و مبلمان سازی در این شهرستان فعالیت دارند. این شهرستان معادن فعال زیادی دارد که از آن ها در زمینه های مختلف همچون کاشی و سرامیک، سنگ ساختمانی، ماسه و ریخته گری استفاده می شود.

کشاورزی و دام داری

آب مورد نیاز برای کشاورزی در این شهرستان از چشمه ها، رودخانه ها و چاه های پر آب تامین می شود. کشاورزی در این ناحیه به دو صورت آبی و دیمی صورت می گیرد. از محصولات اطراف این شهرستان می توان به لوبیا سبز، سیب زمینی، سیب درختی و دیگر میوه ها اشاره کرد.

دام داری در این شهرستان به دو صورت سنتی و صنعتی انجام می شود. دام داری صنعتی شامل گاوداری با گاوه های اصیل می باشد. همچنین مراتع پر علف و سرسبز این شهرستان محل مناسبی برای چرای ییلاقی دام ها در فصل بهار و تابستان را فراهم کرده است.

با توجه به فراوان بودن مواد اولیه برای تولید زغال فشرده در شهرستان دماوند و حضور صنایعی همچون مبل‌‌‌‌‌سازی در این شهرستان، می توان گفت دماوند یکی از مکان های مناسب رای راه اندازی خط تولید زغال فشرده می باشد.

 

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در دماوند همین حالا با ۰۹۱۲۷۲۰۰۹۳۵  تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.