تولید زغال فشرده در ساوه

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در ساوه

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ آبان ۱۰

خط تولید زغال فشرده

امروزه تولید زغال های فشرده یا چینی رونق بسیاری گرفته و به عنوان یکی از پر در آمد ترین شغل ها مبدل شده است. بنابراین در راستای تولید زغال فشرده در ساوه مطالب گران‌بهایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 تولید و راه اندازی خط تولید زغال فشرده هزینه بالایی ندارد و اگر با آگاهی و مشاوره دقیق با مشاوران مهرصنعت صورت بگیرد و به وسیله دستگاه ها و مواد اولیه با کیفیت تولید شود، سود و در آمد بسیار بالایی برای تولیدکنندگان زغال فشرده دارد. همچنین علاوه بر سود بالا باعث کارآفرینی و اشتغال‌زایی افراد زیادی می شود.

تهیه زغال های سنتی قدیمی نیازمند مواد اولیه فراوان و پر هزینه و با آسیب جدی به طبیعت بود زیرا برای تولید زعال های سنتی مواد اولیه مورد نیاز اصلی چوب درختان است.

مواد اولیه تولید زغال های فشرده و یا همان چینی در دسترس و ارزان است زیرا از پسماندهای بازیافتی تهیه می شود و به همین دلیل زغال های فشرده را دوستدار طبیعت و محیط زیست است.

برای اینکه با زغال های فشرده بیشتر آشنا شوید بهتر است بدانید این زغال ها از چه موادی تهیه و تولید می شوند.

مواد اولیه تهیه زغال فشرده عبارتند از خاک اره، پوست گردو و یا پوست بادام، خاک زغال است.

خاک اره، خاک زغال و پوست گردو و گاها چسب و مواد شیمیایی باهم ترکیب و فشرد سازی می شوند و زغال های فشرده تولید می شوند.

بهتر است در تولید زغال فشرده از چسب ها و مواد شیمیایی استفاده نکنید تا زغال تولیدی شما مرغوب و باکیفیت باشد. زیرا استفاده از چسب ها باعث سردرد نیز می شود.

تولید زغال فشرده مرغوب نسبت مستقیم با دستگاه های خط تولید باکیفیت دارد، پس سعی کنید در هنگام خرید دستگاه، دستگاه های با کیفیت را انتخاب کنید.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در ساوه

گروه صنعتی مهرصنعت فعالیت خود را در تولید زغال فشرده گسترش داده و در تمام شهرستان ها فعالیت خود را آغاز کرده است یکی از این شهرستان ها ساوه است.

خط تولید و راه اندازی زغال فشرده در ساوه هزینه بالایی ندارد و با مبلغی کم برای سرمایه‌گذاری سودآور می توان خط تولید را راه اندازی کرد.

برای شروع و راه اندازی خط تولید چیزی در حدود ۴۰ میلیون هزینه اولیه برای مواد اولیه و دستگاه ها نیاز است، حدود ۲۰ میلیون هزینه نیروی کار و ۴۰ میلیون هزینه نیروی برق و در آخر حدود ۵۰ میلیون برای هزینه تعمیرات دستگاه ها، نیروی کار و غیره مورد نیاز است. این هزینه‌های برآوردی تقریبی می‌باشند که در ادامه نتیجه‌گیری خود می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. بر اساس تخمین های زده شده بیشترین هزینه صرف نگهداری دستگاه  های خط تولید است پس بهتر است ابتدا دستگاه خوب و با کیفت خریداری شود که خرابی زیادی نداشته باشد و نیاز به تعمیر هم نداشته باشد.

را اندازی خط تولید زغال فشرده نیاز به تجربه و مهارت و تخصص ندارد. هر فرد بی تجربه به راحتی با مشاوره و گذراندن دوره های آموزشی این گروه صنعتی، خط تولید زغال فشرده را راه اندازی و در آمد زایی کند.

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در ساوه ابتدا نیاز به یک سوله بزرگ می باشد. از این سوله به عنوان کارگاه  استفاده می‌شود. در ادامه تعدادی از دستگاه های لازم برای تولید زغال فشرده را نام میبریم.

  •  اکسترودر
  • دستگاه خشک کن و فن خشک کن
  • دستگاه آسیاب
  • سرند خاک اره
  • مشعل گازی و یا مشعل گازوئیلی
  • کوره سنتی و یا صنعتی
  • سیکلون

روند تولید زغال فشرده در شهرستان ساوه

با مواد اولیه و دستگاه ها و هزینه های راه اندازی خط تولید زغال فشرده در ساوه آشنا شدید. در ادامه توضیح مختصری از نحوه تولید زغال فشرده در اختیارتان قرار می دهیم.

مواد اولیه (خاک اره، خاک زغال، پوست گردو) جمع آوری شده در سوله ها توسط دستگاه خرد کن خرد و به قطعات کوچک تری تبدیل می شوند.

در ادامه به وسیله دستگاه خشک کن رطوبت مواد اولیه را به حد مجاز میرسانند. یکی از مهم ترین عوامل نداشتن ضایعات و مواد اضاقی در مواد اولیه می باشد. به همین دلیل مواد خرد شده را از دستگاه صافی عبور می دهند.

توسط دستگاه ها فشرده سازی انجام می شود و در نهایت زغال خام که در اصطلاح به آن بریکت گفته می شود تولید می شود، در ادامه زغال های خام را درون کوره ها قرار می دهند تا کاملا خشک و پخته شوند.

پس از طی کردن این مراحل زغال فشرده تولید و می توانید در سایز ها و اندازه های دلخواه بسته بندی کنید و به بازار عرضه کنید.

صدور مجوز برای راه‎‌اندازی خط تولید زغال چینی 

یکی از مهم ترین مسائل در راه اندازی هر شغل و حرفه احتیاج داشتن و یا نداشتن به مجوز برای راه اندازی یک کارگاه کوچک تولید زغال می باشد.

همانطور که مشخص است اتحادیه ای برای تولید زغال وجود ندارد و بنابراین داشتن و یا نداشتن مجوز الزامی نیست. برخی از کارگاه های تولید زغال بدون داشتن مجوز مشغول به کار هستند.

البته این نکته قابل ذکر است که نیاز نداشتن به مجوز به منظور این نیست که رسیدگی و بازدیدی در این کارگاه های تولید زغال فشرده صورت نمی گیرد. وزارت بهداشت کارگاه ها را از نظر ایمنی، بهداشت، آلایندگی و… مورد بررسی قرار می دهد.

شهرستان ساوه

ساوه یکی از شهرستان های استان مرکزی و مرکز شهرستان ساوه واقع در ایران و بازمانده دوره ساسانسان است. شهرستان ساوه از سمت شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین، از سمت شرق به استان تهران و قم، از غرب و جنوب غرب به استان همدان و همچنین شهرستان کمیجان و از سمت جنوب به شهرستان قم و تفرش متصل است.

نام شهرستان ساوه در ابتدا به نام کاوه یکی از پهلوانان تورانی به نام کاوه شاه نام گذاری شده بود. در گذر زمان تبدیل به ساوه یعنی سه آبه به معنای مکانی به سه رودخانه تغییر کرد.

جمعیت ساوه

براساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان ساوه حدود ۲۳۳۳۷۷ نفر اعلام شده است.

آب و هوای ساوه

شهرستان ساوه دارای آب و هوای نیمه خشک است که تابستان های گرم و زمستان های نسبتا سردی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.