راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان جم

  • شهر
  • مهر صنعت
  • ۹۹ بهمن ۲۵

احداث خط تولید زغال فشرده در شهرستان جم استان بوشهر

راه اندازی خط تولید زغال فشرده یکی از روش های کسب و کار و کار آفرینی از طریق تولید است.زغال هایی که از مواد چوبی غیر قابل استفاده ساخته می شوند و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رسانند . این زغال ها که به زغال فشرده، زغال چینی و یا زغال قالبی معروف هستند ، علاوه بر سوختن و حرارت خیلی بهتر، آلودگی کمتری ایجاد می کنند. این زغال ها در بازار تقاضای زیادی دارند و می توان با سرمایه ای نه چندان زیاد تجهیزات مورد نیاز برای تولید زغال فشرده را تهیه نمود .

زغال فشرده چیست و چگونه تولید می شود؟

همانطور که گفتیم زغال فشرده از مواد بازیافتی و ثانویه چوب مانند خاک اره ، پوست گردو یا پسته و چوب خرده تولید می شود.ای مواد در خط تولید مورد پردازش قرار گرفته و در نهایت به شکل بریکت (آجری) در آمده و به کوره وارد می شوند تا محصول نهایی یعنی زغال فشرده حاصل شود. ویژگی مهم در تولید زغال فشرده این است که مواد اولیه به راحتی در دسترس بوده و اکنون این امکان فراهم است که در شهرستان جم از استان بوشهر نیز بتوانید خط تولید زغال فشرده خودتان را راه اندازی کنید.

نکته: از طریق گروه مهر صنعت می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز جهت تولید زغال فشرده را تهیه نمایید. همچنین، مهرصنعت مواد اولیه مورد نیاز شما برای تولید زغال فشرده را نیز تامین می کند .

با شهرستان جم در استان بوشهر آشنا شویم

جم یکی از شهرستان های استان بوشهر است که تا مرکز این استاد حدود ۲۶۵ کیلومتر فاصله دارد. این شهرستان به دلیل قرار گیری در ۶۵ کیلومتری عسلویه (که از مهمترین مناطق صنعتی و پتروشیمی ایران است) از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. البته شهرستان جم به علت موقعیت جغرافیایی و وجود کوه های متعدد در اطراف این شهرستان ، بر خلاف عسلویه دارای هوایی تمیز و معتدل است . طبق سرشماری انجام شده در ۱۳۹۵ خورشیدی ، جمعیت این شهرستان با ۳۱.۵۰۰ نفر برابر بوده است .

آب و هوا و جغرافیای جم

شهر جم در منطقه ای کوهستانی و در ارتفاعی ۶۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل دارای آب و هوایی خنک تر از سایر شهر های استان بوشهر است و میانگین دما در این شهر حدود ۲۳ درجه می باشد . در این منطقه وزش باد مناسبی جریان دارد که خود مانع از تجمع آلودگی هوا در یک نقطه می شود . کوه پدری در نزدیکی جم، یکی از معروف ترین قله های این استان است . روستای دره پلنگی و روستای نشان نیز دارای رشته قنات های فراوانی هستند که به توسعه کشاورزی در این شهرستان کمک نموده است .

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان جم

تاریخچه شهرستان جم

جم شهری باستانی است که قدمت آن پیش از اسلام تا دوره هخامنشیان می رسد. علت اهمیت این منطقه در دوره های بسیار قدیم ، نزدیکی به شهر باستانی سیراف است که این منطقه میزبان یکی از مهمترین بنادر ایران با نام “بندر سیراف” بوده است . در پیش و در زمان اسلام ، بندر سیراف گذرگاهی مهم برای تاجران بود. همچنین شهر جم که دارای آب و هوایی مناسب است از همان دوران محلی بسیار مناسب برای کشاورزی بوده که با وجود نزدیکی به این بندر مهم، رونق گرفت. مروارید نیز از مهمترین کالا های تجاری آن دوران بوده که در بازار جم خرید و فروش می شده است .

جمعیت و مردم

در شهرستان جم مردم یه گویش “جمی” صحبت می کنند . بر طبق تحقیقات تاریخی ، گویش جمی نوع دگرگون شده ای از زبان پهلوی است . دین اغلب مردم شهرستان جم مسلمان شیعه است که البته در شهرک های اطراف این شهرستان اقلیت زرتشتی ، مسیحی و اهل سنت نیز زندگی می کنند .

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان جم

اقتصاد جم

جم به دلیل قرار گیری در نزدیکی عسلویه ، از موقعیت های اقتصادی فراوانی برخوردار است . فاصله این شهرستان تا منطقه گازی عسلویه در حدود ۶۵ کیلومتر بوده و به دلیل همین موقعیت ، جم را می توان یکی از شهرستان های مهاجر پذیر دانست . در کوه های نزدیک این شهرستان نیز مقداری معادن گازی وجود دارد . همچنین به علت آب و هوای معتدل در این ناحیه ، امکان کشت مرکبات و به خصوص خرما به آسانی وجود دارد که این خود یکی از مهمترین عوامل اقتصادی شهرستان جم است .

اماکن دیدنی و جاذبه های شهرستان جم

در شهرستان جم مناطق طبیعی و چند کوهستان وجود دارد . جالب ترین این کوه ها، کوه پردیس نام دارد . از جمله سایر قله هامی توان به قله پدری و انارستان و کوه زیر کوه اشاره نمود .معروف ترین مناطق جنگلی طبیعی و سرسبز این شهرستان نیز شامل گلوبردکان و تنگ حنا هستند. حمام جم (معروف به قاجاریه) و آسیاب آبی جم هم دو سازه مشهور و دیدنی شهرستان جم هستند.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان جم

کوه پردیس یا پدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.