راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان ممسنی استان فارس

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۹۹ اسفند ۲۷

در مورد زغال فشرده و تولید آن بیشتر بدانیم

زغال فشرده که به آن زغال قالبی یا چینی نیز گفته می شود، نوع صنعتی و مدرن زغال است که از موادی مانند پوست گردو و خاک اره ساخته می شود. این نوع زغال مزایای قابل توجهی مانند سوختن یکنواخت، حرارت بهتر و عدم تولید گاز های سمی نسبت به زغال های سنتی دارد. همچنین برای تولید زغال فشرده نیاز به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نمی باشد. با توجه به اینکه زغال فشرده هم داخل کشور و هم در خارج، محصولی پر مصرف و پر تقاضا می باشد، راه اندازی خط تولید آن کسب و کاری پر رونق و سودآور است که نیاز به سرمایه زیاد و نیروی کار فراوانی ندارد.

همچنین مواد اولیه برای تولید زغال فشرده نیز به فراوانی داخل کشور وجود دارد و از این بابت نگرانی نخواهید داشت. امروزه زغال های سنتی در حال جایگزینی با زغال های فشرده هستند و به همین دلیل امکان صادرات محصولات تولید شده نیز فراهم است. اکنون می توانید در شهرستان ممسنی نیز تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده را توسط گروه مهرصنعت تهیه کرده و خط تولید زغال فشرده خود را احداث کنید .

 

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان ممسنی استان فارس

زغال

توجه : شرکت مهرصنعت علاوه بر فروش تجهیزات خط تولید، مواد اولیه مورد نیاز شما را نیز فراهم خواهد نمود و زغال فشرده تولید شده ی شما را نیز خریداری می کند. همچنین گروه مهر صنعت آموزش های لازم برای راه اندازی خط تولید را نیز در اختیار شما عزیزان می گذارد.

شهرستان کهن ممسنی را بهتر بشناسیم

ممسنی شهرستانی در استان فارس است که مرکز آن شهر نورآباد می باشد. قدمت این شهر به دوره هخامنشیان می رسد به علت قرارگیری در ناحیه ای با آب و هوای مناسب و فراوانی آب شیرین، از دوران قدیم منطقه ای آباد بوده است.

پیشینه

تاریخچه این منطقه به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد. شهرستان ممسنی به علت دارا بودن جنگل و منابع طبیعی غنی، یکی از قدیمی ترین تمدن های ایران را دارد. نام ممسنی برای اولین بار در اسناد تاریخی مربوط به دوره زندیه به چشم میخورد . در دوره سامانیان به علت تزلزل حکومت وقت، ممسنی به شدت مورد تخریب قرار گرفت ولی در دوره سلجوقیان مجددا بازسازی و آباد شد. پس از اسلام و در دوران صفویه، ممسنی به عنوان نام رسمی این شهرستان انتخاب شد.

اقلیم و جغرافیا

ممسنی از شمال با استان کهکیلویه و بویر احمد، از جنوب با شهرستان کازرون و از شرق با شهرستان سپیدان همسایه است. ممسنی دارای سه نوع اقلیم و آب و هوا در قسمت های مختلف است. بخش های شرقی این شهرستان ، دارای آب و هوایی سرد و بخش های شمالی و همسایه با شهرستان کازرون دارای آب و هوایی معتدل و بخش جنوبی ممسنی که با بوشهر همجوار است دارای آب و هوایی گرم و خشک می باشد. میانگین دمای تابستانی ممسنی در حدود ۴۵ درجه و در زمستان ها حدود ۴.۵ درجه سانتی گراد است.

طبیعت ممسنی

جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی ممسنی

منطقه باستانی لیدوما

نام لیدوما به عنوان شهری مهم در نوشته های هخامنشی به چشم می خورد. لیدوما در مسیر اصلی تخت جمشید و شوش قرار داشته و از این بابت برای پیشینیان دارای اهمیت فراوانی بوده است. قدمت دقیق این منطقه در سلسله هخامنشیان مشخص نیست ولی به نظر می رسد در دوره خشایارشاه به اتمام رسیده باشد.

نقش برجسته سراب بهرام

قدمت این نقش برجسته یا سنگ نگاری باشکوه به دوران ساسانیان باز می گردد. سراب بهرام شامل نمایی از ۵ نفر است که با توجه به نوع تاج پادشاهی، به نظر میرسد فرد میانی بهرام دوم باشد . این سنگ نگاره ی زیبا در سال ۱۳۱۵ به ثبت ملی رسیده است.

سنگ نگاره سراب بهرام

سنگ نگاره کورانگون

این سنگ نگاره نیز مربوط به دوران عیلامیان است و در حدود یک کیلومتری منطقه باستانی لیدوما قرار دارد. این اثر تاریخی نیز از جاذبه های مهم ممسنی می باشد که در سال ۱۳۱۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.

البته شهرستان ممسنی دارای جاذبه های طبیعی فراوانی هم از جمله منطقه تنگ بوان، روستای هرایرز و روستای جوزار است  که روستای جوزار دارای امکانات رفاهی برای گردشگران نیز می باشد.

سوغات و صنایع دستی ممسنی

کلوچه مسقطی یکی از معروف ترین خوراکی های سوغاتی شهرستان ممسنی و استان فارس است. از سایر سوغات ممسنی می توان به نان یوخه، بهار نارنج و زعفران اشاره نمود.

در بخش صنایع دستی نیز قالی بافی از دوران قدیم در شهرستان ممسنی رواج داشته است. عمدتا این قالی ها دارای طرح های انحصاری لری هستند. بجز قالی ، جاجیم و گلیم بافی نیز سایر صنایع دستی شهرستان ممسنی هستند.

کلوچه مسقطی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.