راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر دامغان

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر دامغان

  • شهر
  • مهر صنعت
  • ۹۹ بهمن ۱۴

احداث و راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در شهر دامغان استان سمنان

ذغال فشرده ، نوعی بریکت سوختی پر مصرف است که کاربرد های فراوانی دارد . در نتیجه تولید این محصول که همیشه تقاضای خرید آن وجود دارد ، یک کسب و کار پر سود است . در حال حاضر می توان گفت در داخل کشور کمبود ذغال وجود دارد و حتی چنانچه این کمبود ها جبران شود باز هم می توان این ذغال ها را به کشور های همسایه صادر کرد . اکنون فرصت آن فراهم است تا در استان سمنان و شهر دامغان بتوانید خط تولید ذغال فشرده را توسط گروه مهر صنعت خریداری و راه اندازی کنید .

در مورد ذغال فشرده بیشتر بدانیم

زغال فشرده که زغال چینی یا قالبی هم گفته می شود ، نوعی بریکت سوختی است که معمولا از محصولات ثانویه چوبی مانند خاک اره ، پوست گردو و پسته و موادی از این قبیل ساخته می شود . این ذغال ها هم به لحاظ ارزش حرارتی و هم از نظر اشتعال پذیری کیفیت بسیار بالاتری از زغال های چوبی سنتی دارند. کاربرد های متنوعی از زغال فشرده می توان نام برد ؛ پخت و پز، استفاده برای قلیان و حتی استفاده بعنوان نوعی سوخت برای مصارف کارگاهی ، از کاربرد های مهم این محصول هستند .

نحوه تولید زغال فشرده

همانطور که گفتیم به مواد اولیه همچون خاک اره و پوست گردو برای تولید زغال فشرده نیاز است . لازم به ذکر است که شرکت مهرصنعت این مواد اولیه را برای تولید کنندگان فراهم می کند لذا از بابت تهیه مواد اولیه مشکلی نخواهید داشت . در مرحله تولید مواد اولیه ابتدا وارد دستگاه خردکن شده تا یک دست و ریز شود و سپس به دستگاه فشرده ساز فرستاده می شود تا شکل قالبی آن به دست آید .

در مرحله  آخر که یکی از مهمترین آن هاست ، بریکت های خام وارد کوره های صنعتی یا سنتی می شوند تا پخته و محصول نهایی حاصل شود . چنانچه تمایل به راه اندازی خط تولید ذغال فشرده را دارید ، می توانید با گروه مهرصنعت ارتباط برقرار کرده و ما تمام تجهیزات خط تولید و مواد اولیه را برای شما فراهم خواهیم کرد .

همچنین آموزش نصب و راه اندازی خط تولید برای مشتریان عزیز رایگان بوده و شرکت مهرصنعت ، زغال فشرده های تولید شده توسط شما را خریداری خواهد کرد .

 

نگاهی به شهر باستانی دامغان ؛ پایتخت تاریخی اشکانیان

دامغان یکی از شهر های استان سمنان است که شهری بسیار قدیمی و باستانی محسوب می شود . در دوره اشکانیان دامغان “صد دروازه پایتخت” نامیده می شد و پایتخت پادشاهی اشکانی بود . دامغان به نوعی محل اتصال راه های مهم ایران است که در وسط مسیر تهران به مشهد قرار گرفته است . آب و هوای این شهر در زمستان ها بسیار سرد و مرطوب و در تابستان ها معتدل است .

چشمه علی در شهر دامغان

جمعیت و مردم

بر اساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ، جمعیت دامغان برابر با ۸۶۱۵۶ نفر بوده است . اهالی دامغان به زبان فارسی با لهجه ای مانند خراسانی سخن می گویند .همچنین در برخی مناطق این شهر ، زبان طبری رایج است که شامل گویش های “شهمیرزادی” و “چهاردهی” است .

 

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری دامغان

یکی از قدیمی ترین و مهمترین جاذبه های دیدنی شهر دامغان دیوار بارو می باشد که در زمان های دور برای حفظ امنیت این شهر از خشت ساخته شده بود . البته باقی مانده این دیوار در قسمت های جنوبی و شرقی دامغان دیده می شوند و در نواحی غرب این دیوار به کل از بین رفته است .

دیوار بارو دور شهر دامغان کشیده شده بود.

دومین بنای معروف دامغان ، آتشکده ای به نام تاریخانه است که قدمت احداث آن به دوره ساسانیان می رسد . این بنا که در لیست میراث فرهنگی ایران نیز قرار دارد ، بعد ها به مسجد تغییر کاربری داد. این بنا در دوره های مختلف مورد مرمت قرار گرفته و خوشبختانه در وضعیت خوبی قرار دارد .

نمایی از مسجد تاریخانه

سومین جاذبه عجیب دامغان ، تپه حصار است که در نزدیکی روستای حیدر آباد قرار دارد . این تپه محل سکونت تمدنی تاریخی می باشد که قدمت آن به هزاره اول تا چهارم پیش از میلاد باز می گردد . از سایر جاذبه های توریستی و باستانی دامغان می توان به آرامگاه چهل دختران ، برج مهماندوست ، بنای چشمه علی ، مسجد جامع دامغان . بسیاری اماکن تاریخی و مذهبی دیگر اشاره کرد .

بنای عجیب و تاریخی تپه حصار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.