تولید زغال فشرده طارم

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در طارم

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مهر ۱۴

اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده در طارم را دارید، ما می توانیم در مهرصنعت به شما کمک کنیم! برای تولید انرژی، مواد و متریال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این مواد که به احتمال زیاد حتما نام آن را زیاد شنیده و آن را در جاهای مختلف دیده اید، زغال است. در گذشته برای تولید زغال به سراغ درختانی که در یک جنگل وجود داشت، می رفتند. این درختان تکه تکه شده، در کوره های حرارتی قرار داده می شدند و در نهایت یک ماده سیاه به نام زغال به دست می آوردند.

امروز، روش متفاوتی برای تولید زغال به کار گرفته می شود. در این روش، به جای آنکه جنگل ها دچار تخریب و آسیب های فراوان شوند، از مواد دور ریختنی مانند خاک اره، خرده های چوب، پوست سبز گردو و دیگر مواد افزودنی استفاده می شود. به ماده ای که به این طریق به دست می آید، زغال فشرده گفته می شود. این ماده، خصوصیات و ویژگی های زیادی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای زغال های قدیمی باشد.

مواد اولیه زغال فشرده

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این ماده سوختی، در کشورمان ایران به وفور موجود است. تنها چیزی که ما به آن نیازمندیم به کار گرفتن تلاش و همت برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده است. از آنجایی که نیازی نیست برای خرید مواد اولیه به سراغ واردات رفته و یا از محصولاتی گران قیمت برای تولید آن استفاده شود، در نتیجه فعالیت در این حوزه می تواند سودآوری خوبی به همراه داشته باشد. البته این یک طرف قضیه است. در کل دنیا برای حفاظت از محیط زیست به دنبال ترفندها و راهکارهایی هستند تا بتوان محیط زیست را حفظ کرد. با راه اندازی خط تولید زغال فشرده، تولید و صادر کردن آن به دیگر کشورها می توان درآمد کشور را افزایش داد. این تاثیر خوبی بر رشد چرخه اقتصادی کشور خواهد داشت.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در طارم

در شهرهایی که میزان مواد اولیه برای تولید زغال فشرده به اندازه کافی وجود دارد می توان در جهت راه اندازی خط تولید زغال فشرده اقدامات خوبی انجام داد. همان طوری که در قسمت مقدمه در مورد آن توضیح دادیم، کارگاه هایی که در این حوزه فعالیت می کنند می توانند سودآوری های قابل ملاحظه ای هم برای موسسان کارگاه و برای کشور داشته باشند. بنابراین تلاش دستگاه های دولتی و ارگان هایی که می توانند در جهت تولید زغال فشرده در کشور، تسهیلات خوبی فراهم کنند، به شدت مورد نیاز می باشد. یکی از شهرهای کشور که شرایط خوبی برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در کشور دارد، شهر طارم است.

وسایل و دستگاه های مختلفی برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در طارم نیاز است که از جمله آنها می توان به دستگاه فشرده ساز و یا اکسترودر اشاره کرد. این دستگاه مهم ترین دستگاهی است که برای تولید این ماده مورد استفاده قرار می گیرد. اکسترودر به عنوان هسته اصلی و مرکزی در یک کارگاه زغال فشرده به شمار می رود. کوره زغال نیز از دیگر دستگاه هایی  است که باید در راه اندازی خط تولید زغال فشرده در طارم، هزینه و بودجه ای برای آن در نظر گرفت. از دیگر دستگاه های مورد نیاز می توان به دستگاه خشک کن یا سرند، دستگاه الک، میکسر، مکنده و فیلتر مادر کاهنده دود اشاره کرد.

مزیت زغال فشرده

زغال فشرده مزیت های زیادی دارد و به همین دلیل باید برای راه انداز ی خط تولید زغال فشرده در کشور، تمهیدات زیادی در نظر گرفته شود. از جمله مزیت های این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان رطوبت موجود در زغال فشرده بسیار کم است و به همین دلیل به راحتی می سوزد و سوخت آن با کیفیت بیشتری همراه است.
  • این ماده، گازهای خطرناکی را وارد هوا نخواهد کرد و در مقایسه با زغال هایی که در گذشته مورد مصرف قرار داشته اند، ضررهای کمتری دارند.
  • یکی از مهم ترین مزیت های زغال فشرده، عدم ایجاد خوردگی در سطوحی است که با آن در تماس است.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در طارم، یکی از روش هایی است که می تواند میزان پسماندها را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.این مساله به دلیل فشرده سازی زغال فشرده اتفاق می افتد.

موقعیت جغرافیایی شهر طارم

شهر طارم در شمال استان زنجان قرار گفته است. این شهر در همسایگی استان های قزوین، گیلان و اردبیل بوده و حدود ۴۴ هزار نفر در آن زندگی می کنند. قدمت و تاریخچه زیادی را برای این شهر ذکر کرده اند. از جمله اسنادی که نشان می دهد این شهر، تاریخچه کهنی دارند، آتشکده ها و دژهایی هستند که از گذشته به جای مانده اند. قبل از دوران اسلام، قومیت های مختلف در این قسمت ساکن بوده اند.

موردی که باعث شده این شهر در جریان جنگ ها و درگیری هایی که در کشورمان اتفاق می افتاده نباشد، دور بودن از مسیر و جاده ای بوده که کاروان های تجاری در آن رفت و آمد داشته اند. به همین دلیل است که نام این شهر در اسناد تاریخی، آنچنان به چشم نمی خورد. در سفرنامه ای که ناصر خسرو آن را تدوین کرده است می توان نام این شهر را مشاهده کرد. ناصر خسرو در این سفرنامه به انجیر این شهر اشاره و ذکر کرده این شهر آب و هوای خوب مطبوعی دارد.

شهر طارم در شمال استان زنجان قرار گرفته و وسعتی بیش از ۲ هزار کیلومترمربع را به خود اختصاص داده است. در این شهر ناهمواری های فراوانی را می توان مشاهده کرد. از جمله رودخانه هایی که در این شهر جریان دارند می توان به قزل اوزن اشاره داشت. این رودخانه یک دره عمیق در طارم ایجاد کرده است و اطراف آن نیز قله هایی قرار دارند که ارتفاع برخی از آنها به ۳ هزار متر می رسد.

جایگاه کشاورزی

رودخانه قزل اوزن و عبور آن از این شهر توانسته تغییرات زیادی را در حوزه کشاورزی به وجود آورد. این شهرستان به واسطه همین رودخانه توانسته به دستاوردهای زیادی در کشاورزی دست پیدا کند. لذا رشد و توسعه فراوانی در منطقه به همین واسطه ایجاد گردد. این شهرستان، یکی از شهرستان های فعال در تولید زیتون به شمار می رود و ۴۰ درصد از زیتون کشور در طارم تولید و کشت می شود.

مردم شهر طارم، با زبان ترکی آذربایجانی صحبت می کنند. در میان صحبت هایشان کاملا مشخص است که لهجه آنها طارمی است. در ۸ روستا از این شهر که عمدتا در شمال طارم قرار دارند، مردم به زبان تاتی با هم گفتگو می کنند.

آب و هوای شهر طارم

این شهر از نظر آب و هوا و اقلیم در شرایط خاصی به سر می برد. بافت مکانی در این روستا، دره ای است. به دلیل آنکه حدود ۴۰۰ متر از سطح دریا بالاتر قرار گرفته، این منطقه به صورت دشت در آمده است. با این اوصاف می توان گفت که شهر طارم از نظر آب و هوایی تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل دارد.

میزان بارندگی سالانه این شهر حدود ۲۰۰ میلی متر است که بیشترین بارندگی در فصل زمستان اتفاق می افتد. این منطقه به دو منطقه کوهستانی و کوهپایه ای تقسیم شده و می توان اقلیم های معتدل و سردسیر را در این مناطق مشاهده کرد.

تنوع جانوری در شهر طارم

یکی از مهم ترین مناطقی که پلنگ ایرانی در آن می زیسته، منطقه طارم است. در این منطقه جنگل های انبوه و فراوانی وجود دارد و به دلیل وجود حیواناتی ماند بز و خرگوش که از غذاهای اصلی پلنگ ایرانی به شمار می روند، این حیوان در این منطقه به راحتی زندگی می کند. متاسفانه در سال های گذشته به دلیل شکارهای بی رویه و غیراصولی که انجام شده، نسل این حیوان در حال نابودی و انقراض است.

از دیگر حیواناتی که در زیستگاه های شهر طارم زندگی می کنند می توان به خرس، گوزن، روباه، آهو و گراز اشاره کرد. البته تنوع حیات وحش در زیستگاه های طارم، تنها به این حیوانات ختم نشده است. گونه های مختلفی از پرندگان را نیز می توان در آن مشاهده کرد. از جمله پرندگانی که در این شهر زندگی می کنند می توان به عقاب و انواع جغد اشاره کرد.

تولید زغال فشرده طارم

نواحی دیدنی شهر طارم

همان طوری که گفتیم این شهر زیبایی ها و جاذبه های فراوانی دارد. به همین دلیل، بستر مناسب برای گسترده تر کردن صنعت گردشگری در شهر طارم به خوبی فراهم شده است. آثار تاریخی و طبیعی زیبایی در این شهر وجود دارد و دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

یکی از زیبایی های این شهر، روستای شیت است. این روستا، کوهستانی بوده و به دلیل احاطه شدن با کوه ها، اقلیم بسیار دنج و دوست داشتنی در آن به وجود آمده است. طبیعت زیبای این روستا در نوع خود بسیار زیبا و چشم نواز است.

از دیگر جاذبه های این روستا می توان به آتشکده ها اشاره کرد. آتشکده تشویر، آتشکده الزین، آتشکده پیرچم، آتشکده گیلانکشه و آتشکده گیلوان از جمله آتشکده هایی هستند که از گذشته به جای مانده اند.

ازجمله زیبایی های طبیعی این شهر نیز می توان به آبشار هشترخان و رود قزل اوزن اشاره کرد. یکی از محصولات کشاورزی که در روستاهای این شهر کشت می شود، برنج است. این برنج از جمله با کیفیت ترین مصحولات کشت شده در کل کشور بوده و طعم و عطر بی نظیری دارد. این برنج در شهر طارم کشت می شود و از سایر گونه های برنج، مقدار محصول کمتری تولید می کند.

 

برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده درطارم همین حالا با ۰۹۱۲۷۲۰۰۹۳۵  تماس بگیرید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.