زغال فشرده در نسیم شهر

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نسیم شهر

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ آبان ۰۶

اطلاعات مورد نیاز برای تولید زغال های قالبی

قبل از آنکه بخواهیم مزیت‌های تاسیس خط تولید زغال فشرده در نسیم شهر را برایتان بازگو کنیم ابتدا درباره خود زغال‌های چینی اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

زغال‎‌های چینی که بخش عمده آن را خاک اره تشکیل می دهد ، از سه ماده خاک اره ، پوست گردو یا پوست بادام، خاک زغال تشکیل شده است. درصد ترکیب این مواد برای هر نوع زغالی متفاوت بوده و باید دقت کرد که به چه منظور تولید می شود.

در ابتدا این خاک اره و چوب‌ها از کارگاه‌های چوب بری یا مبل سازی تهیه می‌شود. البته به علت اینکه این مواد برای آنها دور ریختنی می باشد، قیمت بسیار پایینی داشته و به راحتی در دسترس قرار می گیرد. پس از آن این خاک اره‌ها به داخل آسیاب‌های بزرگ ریخته می شوند تا به خوبی یک دست و ریز شده باشند. دلیل این کار آن است که در داخل دستگاه فشرده ساز یا اکستردور به مشکل برنخورند. پس از آن باید این خاک اره به داخل دستگاه اکستردور به همراه پوست گردو و خاک زغال برده شوند. سپس به وسیله فشار و دمای بالا به بریکت‌هایی تبدیل شوند که پتانسیل زغال شدن را دارند. مرحله بعد از آن مرحله پخت به داخل کوره می‌باشد که باید بریکت‌ها را برای پخت به داخل کوره راهنمایی کرد تا به خوبی پخته شده و به زغال‌هایی با کیفیت تبدیل شوند.

دستگاه های مورد نیاز تولید زغال فشرده در نسیم شهر

اکسترودر ،دستگاه خرد کن، دستگاه سرند، دستگاه اکسترودر، پالت، کوره سنتی

دستگاه خرد کن یا دستگاه آسیاب:

این دستگاه که وظیفه آسیاب کردن و یک دست کردن چوب‌ها را بر عهده دارد به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد که  خرده چوب‌های استفاده شده و خاک اره‌های تهیه شده یک دست شوند و در دستگاه اکستردور با مشکل روبرو نشوند. تهیه دستگاه آسیاب مناسب برای خط تولید شما می تواند تضمینی برای سلامت بیشتر دستگاه اکستردور بوده تا این دستگاه با ارزش عمر بیشتری داشته باشد. دستگاه خرد کن و آسیاب معمولا چوب های داخل مخزن خود را در یک دوره نیم ساعته خرد می کند. سپس می‌توان مخزن را دوباره پر نمود با این وجود همیشه مخزن را سر خالی راه‌اندازی می‌کنند که به دستگاه فشار زیادی وارد نشود. از طرفی نیز اگر مخزن بیش از اندازه پر شده باشد فرآیند خرد کردن و آسیاب با مشکل روبرو شده یا خاک اره‌های خارج شده از دستگاه به اندازه کافی یک دست نیستند.

 

درباره نسیم شهر

این شهر در استان تهران قرار دارد و مرکز شهرستان بهارستان می باشد. این شهر در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی استان تهران قرار گرفته و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. مساحت این شهر نیز ۸۰ کیلو متر مربع می باشد. نسیم شهر در ابتدای ساخت آن شهر بسیار کوچکی بود و اولین نام آن اکبرآباد می باشد که بعدها به دلیل تغییر نام‌های مختلف نهایتا به نسیم شهر معروف شد. در نسیم شهر بازار بزرگ آن از مکان های پربازدید به شمار می رود که در مرکز شهر قرار دارد. از مکان‌ های پر تردد این شهر نیز می‌توان به باغ امامی و استادیوم ۵۰۰۰ نفری نیز اشاره کرد .

تولید زغال فشرده در نسیم شهر

با توجه به توضیحات بالا و موقعیت این شهر و همچنین فاصله نسبتا کم آن با شهر تهران می توان گفت نسیم شهر انتخاب خوبی برای ساخت یک کارگاه زغال سازی می باشد. چرا که هم در رفت و آمد و هم در میزان فروش، تاثیر به سزایی دارد. هچنین اجاره سوله نیز در این شهر با قیمت های بسیار مناسب تری نسبت به تهران یا حومه انجام می گیرد. این مسئله برای تولیدکنندگان جوان که به تازگی پا به این صنعت گذاشته اند امری بسیار مهمی بوده که در ابتدای کار زیر بار اجاره های سنگین سوله نروند.

این شهر زمین های آزاد بسیاری دارد که علاقمندان می توانند برای خرید زمین نیز به این شهر مراجعه کرده و به ساخت و توسعه آن بپردازند. البته از همین زمین های آزاد نیز می‌توان برای کارگاه های زغال سازی نیز استفاده کرد و آن را با ساخت سوله بهینه ساخت. نسیم شهر با رشد هایی که در چند سال گذشته داشته است توانسته در چندین منطقه اطراف خود به سازندگی نسبتا خوبی دست پیدا کند و در صنعت نیز تا حدودی رشد داشته باشد.

دولت های پیشین و شهرداری این شهر نیز برای سازندگی شهر چه در گذشته چه در حال حاضر در تلاش می باشند تا در نهایت این منطقه را به آبادانی هر چه بیشتر برسانند. از شهر های اطراف این شهر می‌توان به خیرآباد و صباشهر اشاره کرد. همچنین شهرستان اورین که همگی شهرستان هایی در حال توسعه و در حال ساخت می باشند که می توان آینده روشنی برای آنها انتظار داشت.

 

 

 

تولید زغال فشرده در نسیم شهر و دستگاه ساخت زغال فشرده و فشرده ساز

این دستگاه از مهمترین بخش های یک مجموعه زغال فشرده سازی می باشد. بنابراین باید با دقت برای خرید آن تصمیم گرفت در بهترین حالت شما می توانید از شخصی با تجربه برای خرید این دستگاه کمک بگیرید. اینگونه اگر دستگاه مشکلی داشته باشد این فرد با تجربه شما را مطلع می سازد که در ابتدای کار دچار ضرر نشوید. دستگاه های فشرده ساز در سایزها و برند های مختلف در بازار ایران یافت می شوند. بنا به درخواست شما از دستگاه و میزان کارکرد و نوع زغال تولیدی این دستگاه می تواند متفاوت باشد. این دستگاه به عنوان قلب تپنده کارگاه شما شناخته می شود و کیفیت آن رابطه مستقیمی با کیفیت محصول تولیدی دارد.

دسترسی های شهر نسیم شهر

همانطور که در بالا اشاره کردیم این شهر در ۱۵ کیلومتری تهران واقع شده است. دسترسی بسیار خوبی به شهر پایتخت دارد و از نظر جابه‌جایی و ارسال زغال این امکان را به تولیدکننده ها می دهد تا برای تهران و همچنین تمام ایران ارسال انجام دهند. یکی از مهم ترین ویژگی های منطقه ای برای تولید زغال های قالبی دسترسی محل تولید آنها  می باشد که در میزان تولید و فروش و هچنین ارسال تاثیر به سزایی دارد. دسترسی این شهر از طریق جاده ساوه می باشد و حدود نیم ساعت تا شهر تهران فاصله دارد.

نتیجه گیری

همانطور که قبل هم به آن اشاره کردیم و با توجه به اطلاعات به دست آمده، شهر نسیم شهر پتانسیل بسیار خوبی برای احداث و راه اندازی کارگاه زغال سازی دارد. تولیدکنندگان می توانند به عنوان یک مکان عالی برای تولید زغال چینی به آن نگاه کنند. از نظر تامین مواد اولیه نیز به علت نزدیکی به شهر تهران با هیچ مشکلی مواجه نبوده و به راحتی می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.