زغال فشرده در بوگیری یخچال

زغال فشرده و نقش آن در بوگیری یخچال

کاربرد زغال فشرده در بوگیری یخچال

زغال فشرده چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ آیا زغال فشرده در بوگیری یخچال می تواند نقش خوبی داشته باشد؟

ما در این مقاله همراه شما هستیم تا شما را با زغال فشرده و کاربرد های آن بیشتر آشنا کنیم اگر در مورد زغال فشرده اطلاعات زیادی ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید :

زغال فشرده یا زغال قالبی ، با به کار بردن بعضی از فرآورده های چوبی و قرارگیری در خط تولید و دستگاه ها تهیه می شود. یکی از مرحله های اصلی و مهم و دستگاه هایی که در خط تولید ذغال فشرده استفاده می شود کوره می باشد . در اصل  دستگاه های دیگر برکیت را که زغال خام می باشد آماده می کنند و پخت و تهیه ی زغال در کوره انجام می شود. اما کوره ها در انواع متفاوتی می باشند که در کل به دو دسته کوره های صنعتی و سنتی تقسیم می شوند .

صنعت تولید زغال فشرده در حدود سال ۹۰ به ایران آمد  و به عنوان یک صنعت تازه محسوب می شود که پیشرفت خوبی هم داشته است . به همین علت بازار آن خوب و رو به بالا می باشد . زغال فشرده ترکیبی فشرده شده از خاک اره (خاک اره خشک و خاک اره مرطوب) خاک زغال و پوست گردو است .

زغال فشرده در بوگیری یخچال

 

مزایای استفاده از زغال فشرده چیست و چه فرقی با بقیه ی زغال ها دارد ؟

۱ _ هزینه تولید کم و سود بالایی دارد.

۲ _ از مواد دور ریز و و در دسترس تهیه می شود.

۳ _ حرارت بالایی دارد.

۴ _ بدون گاز و بدون بو است.

۵ _ ماندگاری و مدت زمان سوختن بالایی دارد.

۶ _ مانع از سردرد می شود.

۷ _ کمترین دود را تولید می کند.

۸ _ دارای کمترین رطوبت است.

زغال فشرده چگونه درست می شود و نحوه ی تولید آن به چه صورتی می باشد :

بعد از ساخت و تهیه شدن مواد اولیه ، نوبت مرحله ی سرند کردن آن می باشد .

سرند باعث الک شدن مواد می شود و موادی یک دست درست می کند . پس از تمام شدن این مرحله با کمک‌ گرفتن از دستگاه های خشک کن مواد اولیه مرطوب را رطوبت گیری کرده و مواد حاصل را به درون دستگاه اکسترودر انتقال می دهیم .

دستگاه اکسترودر با فشرده سازی مواد اولیه بریکت را تولید می کند . دستگاه اکسترودر به طرزی عمل می کند که مواد اولیه به هم بچسبند بدون نیازی به هیچ نوع چسبی.

 

زغال فشرده برشی چیست ؟

زغال فشرده برشی ، اکثرا زغال برشی به صورت مربعی و خاص تولید می شود. در بخش میانی بعضی از زغال ها، یک سوراخ وجود دارد تا عملیات اکسیژن رسانی به خوبی انجام شود. در تولید زغال فشرده برشی از انواع خاک اره کمک می گیرند . این خاک اره ها از لحاظ رطوبت، اندازه و جنس با یکدیگر متفاوت می باشند . این فاکتورها بر روی کیفیت زغال فشرده هم تاثیر زیادی دارد .

زغال چینی اصل دارای چه ویژگی هایی می باشد و از نظر کیفیت باید چگونه باشد ؟

زغال های مرغوب بدون باد زدن روشن می شوند و همچنین دود نمی کند. از ویژگی های مهم زغال این است که جرقه نمی زند . و این که زغال های اصل دارای هیچ گاز و بو نمی باشند و در هنگام استفاده، دارای حرارت خوب و مناسبی می باشند . حرارت بالای زغال های چینی برشی، راندمان کار را بالا می برد . در تولید زغال فشرده اصل به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. زغال فشرده با کیفیت بدون ترک چه ریز و چه درشت می باشد، و ترک های زیادی نباید روی یک زغال خوب وجود داشته باشد .

ذغال فشرده ای اصل و مرغوب می باشد که نه خیلی سفت و زبر باشد، و نه خیلی سست و شل و به قول گفتنی ترد باشند .

زغال فشرده اصل و با کیفیت ، به اندازه ای روی آن سفیدک وجود دارد که این سفیدک ها نشانه ی پخت کامل تر و بهتر زغال در کوره می باشند .

زغال فشرده ای که به کشور ما وارد می شود دارای کیفیت خوب و اصل می باشد هم چنین قمیت مناسبی هم دارد . هم چنین زغال فشرده در مصرف قلیان هم استفاده می شود ، زغالی برای قلیان خوب است که بعد از کشیدن آن دچار سردرد نشوید و زغال حسابی پخته باشد و دچار جرقه یا حرارت بالا یا کم نباشد .

قیمت زغال فشرده و تاثیر آن بر بوگیری یخچال

باید گفت که قیمت زغال به نوع آن بستگی دارد هرچقدر که اصل تر و باکیفیت تر باشد قیمت آن هم بیشتر است اما به طور کل زغال دارای قیمت مناسبی می باشد . حالا که به صورت کامل با این زغال آشنا شده اید ، می خواهیم به سراغ زغال فشرده و نقش آن در بوگیری یخچال برویم همان طور که می دانید ، یخچال یکی از مهم ترین لوازم خانه می باشد ، و به علت نگه داشتن مواد غذایی و خوراکی ، همیشه باید از آن مراقبت کرد ، به این علت که خوراکی های گوناگونی در یخچال وجود دارد ممکن است بعضی اوقات یخچال دارای بوی نامطبوعی شود به همین علت بیشتر خانم ها در یخچال شان از بوگیر ها استفاده می کنند.

حالا می خواهیم بدانیم آیا قرار دادن زغال در یخچال باعث بوگیری آن می شود یا خیر ، زغال به دلیل وجود حفره های بسیار زیادی که در خود دارد باعث می شود تا بو را به خود جذب کند ولی نقش و تاثیر چندانی در بوگیری یخچال نخواهد داشت ، شاید کمی بتواند به جذب بو کمک کند ، ولی نمی تواند به صورت کامل بوی یخچال را رفع کند ، نوعی زغال فعال وجود دارد که به علت فعال بودن آن در بوگیری تاثیر بیشتری دارد ، شما می توانید برای رفع بوی نامطبوع یخچال خود از این نوع زغال استفاده کنید .امیداوریم که اطلاعات لازم در مورد زغال فشرده را در اختیار شما قرار داده باشیم و این‌ مطلب برای شما‌ مفید واقع شده باشد .

 

زغال فشرده در بوگیری یخچال

زغال به عنوان بوگیر درون یخچال می تواند کاربرد داشته باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که زغال تنها قادر است میزان اندکی را در بوگیری داشته باشد و نباید انتظار معجزه از آن را داشت مگر آنکه از حجم بیشتر زغال در یخچال استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.