زغال فشرده چیست

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده چیست؟

در صنعت تولید زغال به نوعی بریکت (قالبی)  که با خاک زغال چوب تولید می‌شود  زغال فشرده یا زغال قالبی گویند. برای تولید این محصول ابتدا زغال چوب را به خاک اره تبدیل می کنند و ماده حاصل را با چسب مخصوصی همراه با موادی دیگر از قبیل آهک ، خاک اره و غیره  ترکیب کرده و پس از  قرارگیری خمیر در فشار و پرس  زیاد، در قالبهای متفاوتی اعم از چهارگوش یا استوانه ای قرار می دهند.

در عملیات بعدی قالب ها را از محیط بسیار گرم (کوره) قرار داده می شود. سپس بریکتها را از کوره خارج کرده و بعد از چند ساعت استراحت، بسته بندی کرده و به بازار ارائه می شود.  ابعاد این بریکت ها مابین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر است.

برای تولید این زغال از لوازم و تجهیزات مختلفی استفاده می کنند. این وسایل شامل دستگاه اکسترودر، خردکن، سرند (الک)، کوره و سایر تجهیزات می باشد.

زغال فشرده

 

البته لازم به ذکر است که گروه مهر صنعت در تولید زغال فشرده از هیچ گونه چسبی استفاده نمی نماید زیرا چسب یک ماده شیمیایی بوده و هنگام سوختن برای محیط و انسان بسیار ضرر دارد . متاسفانه بعضی از تولید کنندگان این موارد را در نظر نمی گیرند و چسب را در مواد اولیه بکار می برند.

گروه مهر صنعت در تولید زغال چینی و همچنین خط تولید آن و نصب و راه اندازی خط تولید فعالیت دارد و البته در خرید و فروش زغال فشرده و همچنین تهیه مواد اولیه با کیفیت نیز فعال است.

این مجموعه سالها تجربه در صنعت تولید زغال چینی دارد و همواره در جهت رضایت و خشنودی مشتریان عزیز گام برداشته و محصولاتی بسیار با کیفیت تولید کرده و به بازار عرضه می نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.