زغال فشرده کباب

زغال فشرده کبابی

زغال فشرده کبابی چیست و چگونه تهیه می شود؟

زغال کبابی نوعی از زغال است که مصرف آن بیشتر برای طبخ غذا ها به صورت کبابی ، و در واقع کباب کردن است. در گذشته از سوزاندن و خاکستر کردن شاخه های درختان زغال به دست می آمد، اما خوشبختانه زغال فشرده یا زغال قالبی هم اکنون جایگزین زغال های سنتی شده است. یکی از مصارف ساخت زغال با روش صنعتی ، زغال فشرده کبابی است که بسیار برای طبخ و کباب کردن مناسب است.

زغال کبابی باید دارای ویژگی هایی خاص باشد تا برای پخت و کباب کردن یک غذای لذیذ مناسب بوده و طعم آن را خراب نکند.

بنابراین ، زغال کبابی ، باید دارای کیفیتی برتر از زغال قلیان داشته باشد .

یکی از مزایای مهم زغال فشرده ، این است که می توان به راحتی از این نوع ذغال برای پخت و پز و درست کردن کباب هم استفاده کرد.

بنابراین زغال فشرده کبابی جایگزینی مناسب برای زغال کبابی سنتی است.

زغال کبابی چه خصوصیاتی دارد؟

زغالی که برای پخت و پز و درست کردن کباب استفاده می شود باید دارای ویژگی هایی باشد بر کیفیت و طعم غذای کباب شده تاثیر منفی نگذارد. بنابراین هر ذغالی مناسب کباب درست کردن نیست .

اگر زغالی که کباب روی آن درست می شود مناسب نباشد، غذای کبابی ممکن است بد طعم و بد بو شده ، و یا به خوبی مغز پخت نشود در حالی که روی آن بسوزد.

زغال کبابی مرغوب باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • ماندگاری زیادی داشته باشد ، تا کباب به خوبی پخته شود
  • حرارت بالا داشته باشد تا داخل غذای کبابی هم به خوبی بپزد
  • دود و بود نداشته باشد تا غذای کبابی به خود بو نگیرد
  • برای شعله گرفتن و روشن شدن نیاز به باد زدن زیاد نداشته باشد
  • خاکستری زیادی تولید نکند تا کباب نیز آغشته به خاکستر زغال نشود
  • جرقه ایجاد نکند

زغال فشرده تمام ویژگی های گفته شده را دارد، و با نداشتن بو و دود ، و هم چنین ماندگاری و حرارت بالا ، بهترین نوع زغال برای درست کردن کباب است.

در واقع می توان گفت زغال فشرده کبابی ، بسیار مناسب تر و بهتر از زغال کبابی سنتی است .

زغال فشرده کبابی

تفاوت زغال کبابی و قلیان

زغال فشرده کبابی ، تفاوتی با زغال فشرده ای که برای قلیان استفاده می شود را ندارد، چراکه زغال فشرده به خودی خود تمام ویژگی هایی که برای زغال کبابی لازم است را دارند و چه برای پخت و پز و کباب ، چه برای قلیان مناسب اند.

اما زغال سنتی ، در صورتی که مرغوب و مختص به کباب نباشد ، می تواند سبب شود کباب بسوزد، یا ناپز شود، و یا بد طعم و بو دار شود.

بنابراین اگر از زغال کبابی سنتی استفاده می کنید حتما باید از نوع مرغوب و بدون دود و بود باشد ، اما زغال فشرده کبابی محدودیتی ندارد و به هر حال مناسب است.

با توجه به ماندگاری و حرارت بالاتر، و نداشتن گاز و دوده ، و شکل قالبی و مناسبتر ، به طور کلی زغال فشرده برای پخت کباب مناسب تر از زغال سنتی است.

زغال فشرده برای باربیکیو هم مناسب است و استفاده می شود، چراکه در پخت با روش باربیکیو نیاز به زمان پخت بالاست که زغال فشرده با توجه به ماندگاری اش مناسب این امر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.