فرمول ساخت زغال فشرده

فرمول ساخت زغال فشرده | زغال چینی

فرمول ساخت زغال فشرده

می دانیم که انواع زغال در زندگی روزمره انسان استفاده های بسیاری دارد که  می توان به روشن کردن شعله و آتش جهت طبخ غذا و کاربرد در در شومینه و غیره اشاره نمود و نیز برای تولید و ساخت ماسک های ضدگاز به کار می رود. همچنین از ماده گرافیت سفت و پودر شده در آثار هنری به کار گرفته می شود.  این ها مواردی از کاربرد انواع زغال در زندگی انسان ها می باشد که به آن اشاره نمودیم. حال توضیحاتی در رابطه با فرمول ساخت زغال فشرده خدمت شما ارائه می دهیم.

در تولید و ساخت زغال‌ فشرده از مواد اولیه خاک اره، خاک زغال و پوست گردو یا بادام استفاده می شود. در شروع کار، ماده اولیه اصلی خاک اره  و دیگر ضایعات دورریز چوب در کارخانجات، توسط دستگاه مخصوص جداسازی و سرند شده و در مرحله بعد به داخل دستگاه فشرده‌سازی هیدرولیک می روند.

برای فشرده کردن مواد اولیه ترکیب شده با هم و فشار زیاد اعمال شده در این عملیات، ماده خاک اره و خاک زغال بی هیچ گونه مواد اضافی و چسبناک، خیلی خوب به یکدیگر می چسبند و بنابراین مواد بعد از مرحله فشرده سازی به صورت مستطیلی یا چهارگوش‌ به قطعات کوچکتر و جداگانه ای مبدل می شوند.

فرمول  و نحوه ی تولید زغال فشرده

مواد اولیه ساخت زغال چینی

خوشبختانه در کشورمان ایران مواد اولیه زغال فشرده به وفور یافت می شود زیرا این ضایعات و پسماند های باقی مانده در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی وسایل چوبی مانند مبلمان، صندلی ، تخت و کمد و دیگر لوازم چوبی منزل ، دیگر قابل استفاده نیستند و از این رو جزو مواد دورریز به حساب می آیند پس در این هنگام تولید کنندگان زغال فشرده به سراغ آنها رفته و مواد اولیه اصلی خود را که خاک اره می باشد، تهیه می نمایند.

زغال فشرده شده (صنعتی) دارای قابلیت کاربردی در شومینه ها با مدت عمر سه برابر چوب های معمولی می باشد. زمانی که خاک‌‌ اره فشرده شده و به صورت چهارگوش در آمده است، در کوره‌‌ هایی با قابلیت کنترل و نیز عدم وجود هوا تبدیل به زغال‌ می گردد. دودی که از تبدیل خاک اره به زغال‌ چوب ایجاد می شود، به سرکه چوب تبدیل می گردد.

دستگاه های خط تولید زغال فشرده عبارت است از:

 

۱-دستگاه سرند

۲-دستگاه آسیاب کن

۳-دستگاه اکسترودر

۴-کوره

۵-دستگاه خشک کن که شامل :

  •  مشعل دمنده گازی یا گازوئیلی
  •  مخزن
  • لوله کشی سینوسی
  • مکنده توربینی
  • سیکلون گریز از مرکز

 

2 پاسخ به “فرمول ساخت زغال فشرده | زغال چینی”

  1. داوود گفت:

    سلام
    هزینه احداث یک خط تولید چه مقدار میباشد و چه فضایی نیاز دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.