مزایای استفاده از پوست گردو در تولید زغال فشرده

چرا در تولید زغال فشرده از پوست گردو استفاده می کنیم؟!

زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است که از مواد اولیه ی بر پایه چوب ساخته می شود. این نوع از زغال مزایای بسیاری نسبت به انواع ذغال های سنتی دارد. از جمله این مزایا می توان به حرارت یکنواخت و بیشتر، سرخ شدن سریعتر و آلودگی کمتر اشاره نمود. زغال فشرده که به آن زغال چینی یا قالبی نیز گفته می شود، در خطوط صنعتی و از طریق به کار گیری چند دستگاه قابل تولید است. طبخ غذا، استفاده در قلیان و حتی به عنوان نوعی سوخت برای گرمایش برخی از کاربرد های زغال فشرده هستند. این کاربردهای متفاوت و روزمره سبب شده تا زغال فشرده به یک نوع سوخت با تقاضای بالا بدل شود.

 

پوست گردو در تولید زغال فشرده

اما از مهمترین مزایای این زغال های صنعتی، عدم قطع درخت برای تولید آن هاست. در حقیقت زغال های فشرده از مواد ثانویه چوبی مانند خاک اره، پوست گردو و پوست پسته ساخته می شوند. نتیجتا هیچ آسیبی متوجه محیط زیست نمی شود و این مواد نیز تبدیل به زغال های با ارزش شده و به هدر نمی روند. اما در این مقاله قصد داریم تا مزایای استفاده از پوست گردو برای تولید زغال فشرده را بررسی کنیم.

توجه: توسط گروه مهرصنعت می توانید مواد اولیه مورد نیاز و حتی خط تولید و تجهیزات تولید زغال فشرده را به راحتی تهیه نمایید.

ماده اولیه زغال فشرده : خاک اره

خاک اره اصلی ترین ماده اولیه برای تولید زغال فشرده است. حتی اگر قصد داشته باشید از ماده ای مانند پوست گردو زغال تولید کنید، می بایست آن را به نسبت مناسب با خاک اره مخلوط نمایید. این خاک اره ها از مراکز صنعتی که در تولیدات چوبی فعالیت دارند تهیه می شوند.

خاک اره می بایست رطوبت مناسب و متعادلی داشته باشد. اگر این ماده بیش از حد رطوبت داشته باشد، محصول نهایی کیفیت مناسبی نخواهد داشت و ممکن است بریکت ها کج شوند. همچنین این رطوبت می تواند در بلند مدت به تجهیزات خط تولید نیز آسیب زند. اما خشک بودن خاک اره نیز به همان اندازه کیفیت محصول را پایین خواهد آورد. اگر ماده اولیه شما بیش از حد خشک باشد، بریکت های خارج شده از اکسترودر حالت شیشه ای پیدا می کنند و حتی در مرحله پخت داخل کوره نیز دچار ترک خوردگی خواهند شد. توجه داشته باشید که خاک اره مورد استفاده کهنه نباشد. نوع نگهداری از این خاک اره ها نیز مهم است.

خاک اره به همراه پوست گردو

پس از خاک اره، پوست گردو دومین ماده مفید برای تولید ذغال فشرده است. البته برای اینکه پوست گردو را برای تولید آماده کنید ، می بایست ابتدا آن ها را با استفاده از دستگاه آسیاب پودر نمایید.  استفاده از پودر پوست گردو در ماده اولیه زغال فشرده، مزایای قابل توجهی دارد. بطور مثال، به علت وجود روغن و چربی طبیعی در پوست گردو، استحکام بریکت ها افزایش یافته و دوام سوختن زغال های محتوی پوست گردو نیز بیشتر است. هر چند که برای وارد کرد پوست گردو به خاک اره ابتدا باید توسط دستگاه های سرند و آسیاب کمی پردازش روی آن صورت گیرد، ولی در مجموع وجود پوست گردو در بریکت ها، کیفیت آن ها را افزایش می دهد.

تولید زغال فشرده بدون استفاده از پوست گردو

اما آیا می توان بدون استفاده از پوست گردو زغال فشرده تولید نمود؟ پاسخ این سوال مثبت است. همانطور که پیش تر گفتیم ماده اولیه ی اصلی همان خاک اره است ولی چنانچه قصد داشته باشید بدون پودر پوست گردو بریکت سازی کنید، باید از اکسترودر های گیرباکسی در خط تولید خود استفاده کنید. علت این موضوع هم عدم وجود چربی و روغن طبیعی پوست گردو، در خاک اره است. اکسترودر گیربکسی از انواع تسمه ای توانایی فشرده سازی بیشتری دارند و می توانند تنها از خاک اره هم بریکت های محکم بسازند.

البته حتی بدون استفاده از پوست گردو نیز حرارت و دوام زغال فشرده بسیار بالاتر از ذغال های سنتی (چوبی) می باشد. ولی با به کار بردن پوست گردو ، می توان باز هم کیفیت زغال های فشرده را افزایش داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.