مشارکت در تولید زغال فشرده

مشارکت در تولید زغال فشرده

مشارکت در تولید زغال فشرده

یکی از راه های افزایش بازدهی و پایین آوردن هزینه های جاری مشارکت برای تولید زغال فشرده می باشد. گروه مهر صنعت تولید کننده زغال فشرده و یکی از تولید کنندگان مهم خط تولید زغال فشرده است که در راستای توسعه و پیشرفت صنعت تولید زغال گام برمی دارد. این شرکت از افراد علاقمند و واجد شرایط دعوت می کند تا برای مشارکت در تولید زغال فشرده  به خانواده مهر صنعت ملحق شوند. گروه تولیدی مهر صنعت با توجه به توان خود شرایطی را به وجود آورده است تا هموطنانی که علاقمند به تولید زغال لیمو و دیگر انواع زغال درختان میوه و مرکبات هستند با پیوستن به تولیدکنندگان زغال فشرده مسیری هموار و مناسب را برای رسیدن به سود دهی معقول در پیش گیرد.

شرایط مشارکت در تولید زغال

خیلی از افرادی که دارای باغ های میوه هستند هر ساله به دلیل هرس درختان و  قلع و قم شاخه ها و درختان خشک شده مقدار قابل توجهی ضایعات چوب تولید می کنند. از طرف دیگر سازمان محیط زیست هر ساله در راستای حفظ منابع طبیعی و جنگل ها  قوانینی  وضع می کند.این سازمان قطع انواع درختان مختلف بخصوص درخت های آسیب پذیری چون تاغ را برای تولید زغال منع می کند.

در این شرایط استفاده از شاخه های هرس شده و قطع درختان خشک می تواند گزینه ای مناسب برای تولید انواع زغال های مرغوب و با کیفیت درختان میوه باشد. این نوع زغال ها از محبوبیت خوبی در بین مصرف کنندگان برخوردار هستند.

گروه مهر صنعت از این ‌توانایی و قابلیت برخوردار است تا با مهیا کردن کوره های مناسب برای سوزاندن چوب های دور ریز و ضایعات درختان میوه و کسانی که سهمیه چوب دارند شرایطی مناسبی برای بهره برداری از این فرصت مغتنم برای رسیدن به سود دهی مناسب را فراهم آورد.‌

گروه مهر صنعت می تواند کوره های ساخت زغال را با ظرفیت های مختلف در اختیار متقاضیان محترم قرار دهد. تا به دین شکل زغالی مرغوب و با کیفیت در کوتاهترین زمان ممکن برای عرضه در بازار تحویل گیرند.

 

مشارکت در تولید انواع زغال فشرده

انواع زغال

زغال ماده ای سیاه و با ارزش است که از گذشته های بسیار دور تا زمان حاضر به وسیله بشر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه با توجه به توسعه فن آوری ها، زغال در انواع مختلفی تولید می شود. زغال چوب یا زغال معمولی ، زغال جکسون، زغال فشرده یا زغال قالبی که با نام های زغال چینی و صنعتی هم شناخته می شود و… از انواع زغال ها می باشند.

زغال های چوب یا زغال معمولی با توجه به نوع چوبی که برای درست کردن آن مورد استفاده قرار گرفته است ممکن است از نظر کیفیت متفاوت باشند. در این میان معمولا زغال درختان مرکبات از زغال های ساده دیگر با کیفیت تر بوده و بیشتر مورد توجه افراد مصرف کننده می باشد.

مثلا زغالی که از شاخه های برش خورده و دور ریز درخت لیو بدست می آید زغالی با کیفیت و بسیار محبوب محسوب می شود. زغال لیمو و درختان مرکبات بیشتر برای استفاده در قلیان کاربرد دارد. البته باید توجه داشت که کیفیت زغال لیو و مرکبات ممکن است با توجه به شرایط تولید متفاوت باشد.

که از آن‌ جمله می توان به نوع کوره، مدت زمان تولید و حرارت آن اشاره کرد. این نوع زغال هرچه درشت تر بوده و کمتر خرد شده باشد کیفیت سوختن و تولید حرارت آن بیشتر بوده و به طبع قیمت گران تری دارد.

 

زغال درختان میوه بخصوص مرکبات

زغال درختان میوه بخصوص مرکبات

در خیلی از مناطق کشور باغ های بزرگ مرکبات مانند لیمو، پرتقال، نارنج، ترنج و … وجود دارد. هر ساله به دلایل مختلف مثل هرس سالانه یا خشک شدن درختان آفت زده یا پیر مقدار زیادی شاخه و تنه برش خورده به شکل ضایعات تولید می کنند.این امر از نظر اشغال جا یا آتش سوزی برای صاحب باغ و درختان میوه می تواند مشکل ساز باشد.

یکی از بهترین و با منفعت ترین کارها برای استفاده از ضایعات چوب درختان در باغ های مرکبات تبدیل این شاخه و تنه ها به زغال است. در ادامه سعی می شود  زغال های با کیفیت و محبوب درختان میوه و مرکبات به شکل مختصر بررسی شوند.

 

  • زغال لیمو

از جمله مهمترین زغال های مرکبات زغال درخت لیمو است. این زغال به دلیل تولید حرارت بالا و ماندگاری مناسب از زغال های با کیفبت و مرغوب محسوب می شود. و طرفداران خاص خود را دارد. خیلی از افراد برای قلیان کشیدن ترجیح می دهند به دلیل کیفیت مناسب از زغال لیمو استفاده کنند.

  • زغال بلوط

از دیگر زغال های با کیفیت درختان میوه زغال بلوط است که از چوب و درختان بلوط تولید می شود. البته باید توجه داشت به دلیل آنکه در خیلی از مناطق غرب کشور درختان بلوط به شکل خودرو و وحشی رشد می کنند که استفاده از چوب های خشک شده و هرس شده  آن ها برای تولید زغال نیاز به مجوز سازمان منابع طبیعی دارد.

با تمام این تفاسیر زغال تولید شده از درخت بلوط به دلیل داشتن حرارت بالا و نداشتن جرقه و دود جزء با کیفیت ترین زغال های چوب محسوب می شود.

  • زغال انجیر

چوب درخت انجیر هم برای تولید زغال مورد استفاده قرار می گیرد که جزء زغال های با کیفیت و لاکچری محسوب می شود. زغال شکل گرفته از نوع انجیر به دلیل کیفیت زغال از گران قیمت ترین انواع زغال محسوب می شود. این زغال از گرما و ‌حرارت خوبی برخوردار بوده و زود آتش گرفته و می سوزد.

در خصوص زغال انجیر باید به این‌ نکته توجه داشت زغال تولید شده از چوب درخت انجیر در صورتی با کیفیت تر است که با فن آوری جدید و در کوره های صنعتی تولید شده باشد. به همین دلیل قیمت تمام شده این زغال به روش صنعتی نسبت به نوع سنتی گرانتر است.

  • زغال چوب تاغ ( طاق)

از معروفترین زغال های غیر صنعتی می توان به زغال استخوانی یا تاغ (طاق) اشاره کرد که از مرغوب ترین زغال های ساده می باشد.

درختان تاغ نقش مهمی در بیابان زدایی و جلوگیری از گسترش بیابان دارند. بنابراین می توانند مانع خوبی برای جلوگیری از شکل گیری ریزگرد‌ها باشند. براساس قوانین جاری کشور هرگونه خرید و فروش و تولید این نوع زغال جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

بریدن درختان تاغ به هر دلیلی که باشد قلع و قم منابع طبیعی محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

درج نام درخت و زغال تاغ در این سطور فقط جنبه اطاع رسانی و تکمیل مطلب را دارد. بنابراین گروه مهر صنعت به تبعیت از قوانین منابع طبیعی در تولید این نوع زغال مشارکت نمی کند. همچنین تولید آن را به دیگران توصیه می کند.

سخن ‌پایانی

گروه تولیدی مهر صنعت ترجیح می دهد فرصت مشارکت برای تولید زغال از چوب درختان میوه را تنها برای افراد دارای سهمیه چوب و باغداران دارای مجوز فراهم آورد و تمایلی برای مشارکت در تولید زغال از چوب درختان با ارزش و دارای منع قانونی نداشته و آن را از نظر اخلاقی غیر موجه می داند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.