پالت زغال فشرده

پالت زغال فشرده | واگن زغال فشرده

پالت زغال فشرده چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در خط تولید زغال فشرده دستگاه ها و ابزار های ویژه ای وجود دارد که هر یک نقشی مهم داشته و برای مرحله ای از تولید مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از این ابزار ها ، که در واقع یک سازه فلزی است، پالت زغال فشرده است که با نام واگن نیز شناخته می شود.

معمولا نام پالت با پالت خفه کن یا خفه کن همراه است چرا که این دو وسیله ارتباط نزدیکی باهم دارند.

نقش پالت چیست؟

اگر بخواهیم توضیح مختصری از چگونگی تولید زغال فشرده داشته باشیم، ابتدا باید تعریف کوتاهی نیز از خود زغال فشرده ارائه دهیم.

زغال فشرده فرآورده ای سوختی است که جایگزین زغال سنتی است. این زغال با مواد سوختی ضایعاتی، مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شود، که در خط تولید به زغال تبدیل می شود.

برای این منظور ، ابتدا مواد اولیه به اندازه مورد نظر آسیاب شده، در سرند الک شده و یکدست می شوند. سپس در خشک کن قرار می گیرند تا رطوبت زدایی شوند.

پس از آن مهم ترین مرحله ساخت ذغال فشرده یعنی فشرده سازی توسط دستگاه اکسترودر انجام می شود و بریکت یا زغال خام تهیه می شود.

اما این بریکت باید تحت حرارت قرار گیرد تا به زغال تبدیل شود و بدین منظور باید به کوره برده شود.

در اینجا نقش پالت یا واگن زغال فشرده مشخص می شود که وسیله ای است برای قرار گیری و چینش بریکت ها، و برده شدن آن ها به درون کوره .

بنابراین ، به طور خلاصه ، پالت زغال فشرده وسیله ای است برای انتقال بریکت ها به کوره زغال فشرده ، و پخته شده آن ها در کوره و خارج شدن آن.

 

پالت خط تولید زغال فشرده

ویژگی های یک پالت خوب چیست؟

پالت گرچه وسیله ای ساده است، اما نقش مهمی دارد و باید کیفیت ساخت مناسبی داشته باشد.

پالت زغال فشرده مناسب باید دارای تحمل وزن مناسب باشد که بسته به نوع سفارش مشتری و ظرفیت تولید زغال متغیر است. اما حداقل باید بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ کیلوگرم را بدون وارد شدن فشار تحمل کند.

جنس توری و ضخامت و آهن آن ، و هم چنین جوش های اتصال باید محکم و با دوام باشند ، چرا که پالت قرار است در کوره هم وزن زغال ها را تحمل کند و هم تحت گرما و فشار شدید باشد.

پالت باید طبق ابعاد کوره ، میزان تولید زغال و اندازه بریکت ها تهیه شده باشد، بنابراین از خرید پالت های آماده اجتناب کنید و پالت زغالی مناسب با نیاز خود را سفارش دهید.

توجه کنید که ابعاد پالت خفه کن هم باید متناسب به پالت باشد چرا که قرار است پالت خفه کن با خارج شدن پالت از کوره روی آن قرار بگیرد.

داشتن ابعاد استاندارد و مناسب با کوره ، مناسب با میزان تولید و استحکام در برابر وزن و حرارت ، و مناسب با ابعاد پالت خفه کن از ویژگی های مهم برای یک پالت خوب هستند.

 

شرکت مهرصنعت سازنده خط تولید زغال فشرده در سراسر کشور ، انواع پالت و پالت خفه کن را در ابعاد و میزان استحکام مورد نیاز مشتری ، با بالاترین کیفیت ساخت و جوش و فلز برای مشتریان گرامی تهیه می کند.

واگن پالت زغال فشرده

اگر پالت زغال فشرده کیفیت ساخت خوبی نداشته باشد چه می شود؟

پالت ها به طور مداوم تحت گرما و حرارت و فشار وزنی بریکت ها قرار دارند ، بنابراین اگر استحکام کافی را نداشته باشند در برابر حرارت تغییر شکل می دهند.

اگر پالت تاب داشته باشد و بریکت ها با چینش منظم و بدون کجی روی آن قرار نگیرند، پخت زغال ها به خوبی انجام نخواهد شد و برخی قسمت ها ممکن است حرارت را کمتر و برخی قسمت ها بیشتر دریافت کنند.

اگر نقاط جوش و کیفیت فلز پالت خوب نباشد، امکان شکستن آن تحت وزن زیاد بریکت ها وجود دارد که مسلم است موجب بروی خسارت و دردسر می شود.

استاندارد نبودن ابعاد و سایز پالت نیز می تواند منجر با عدم دریافت حرارت کافی و پخت ناصحیح زغال ها ، و یا خاکستر تر شدن آن ها شده ، و کیفیت زغال را از بین ببرد. ضمن اینکه ممکن است عملکرد کوره را هم مختل کند.

 

پالت کارگاه تولید زغال فشرده

با توجه به موارد گفته شده ، به تولیدکنندگان گرامی توصیه می کنیم از ابتدای شروع کار پالت زغال استاندارد و مناسب تهیه کنند تا دچار مشکل در روند تولید و کیفیت محصولشان نشوند.

مهرصنعت ، بزرگترین تولیدکننده زغال فشرده و خط تولید زغال چینی در کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.