کوره داران زغال صنعتی

کوره داران زغال صنعتی

کوره داران زغال صنعتی

در این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانیم اطلاعات بیشتری در زمینه کوره داران زغال صنعتی در اختیار شما قرار بدهیم؛

از دیر باز تا کنون زغال در زندگی بشر به عنوان یک ماده جدا ناشدنی شناخته می شود. در واقع افراد از گذشته تا کنون از زغال برای کباب کردن و قلیان کشیدن استفاده می کنند. جمع کردن چوب، آتش زدن و در نهایت تبدیل شدن آن به زغال فرآیندی است که زمان زیادی را صرف خواهد کرد. همین امر موجب می شود که افراد ترجیح دهند از زغال برای کباب کردن و کشیدن قلیان استفاده کنند. در گذشته افراد زغال را با روش های ابتدایی و سنتی درست می کردند. در واقع همه افراد اعم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان نسبت به روش سنتی آگاهی داشتند. اما امروزه برای راحتی بیشتر کار، زغال در کوره ها به صورت سنتی و صنعتی تولید می شود.

تاریخچه تولید زغال

در گذشته مردم زغال را به شکل سنتی و با ابزار ساده درست می کردند. درست کردن زغال در گذشته در بیشتر روستاها انجام می شد و افراد، کاری به جز درست کردن زغال نداشتند. آنها با قطع کردن درختان و سوزاندن آن به راحتی زغال درست می کردند. در روش سنتی افراد چوب های جمع آوری شده را در قوطی های حلبی و یا گودی های عمیق می ریختند و با سوزاندن آن زغال درست می کردند. اما سوزاندن این همه چوب علاوه بر آلودگی محیط زیست یکی از عوامل خطر زا برای محیط زیست به شمار می آمد.

با پیشرفت هایی که از گذشته تا به الان در صنعت تولید زغال شده است کمتر کسی برای تولید زغال در پی حفر کردن گودی های عمیق و دردسرهای آن است. با توجه به دانش بشری، امروزه زغال دیگر به شکل ابتدایی به دلیل وقت گیر بودن و ایجاد آلودگی در محیط زیست انجام نمی شود. در این راستا از کوره های صنعتی برای تولید زغال استفاده می شود.

تولید زغال کوره ها به صورت سنتی و صنعتی انجام می شود که زغال در این کوره ها با انجام عملیات به خصوصی صورت می گیرد. در این کوره ها هیچ آلودگی و خطری برای محیط زیست پیش نمی آید. از طرفی زغال های با کیفیت تری نیز تولید می شود. ناگفته نماند؛ که زغال هایی که در گذشته توسط افراد قدیمی تر تولید می شد مانند زغال هایی که الان در کوره ها تولید می شود از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و زود خاموش می شدند. در ادامه با ما همراه شوید تا تولید و کیفیت زغال را در کوره های سنتی و صنعتی با هم مقایسه کنیم.

کوره داران خط تولید زغال فشرده

چگونگی تولید زغال در کوره های  سنتی و کوره های صنعتی

تولید زغال در کوره های سنتی مانند تولید زغال در گذشته انجام می گیرد به همین خاطر به این روش نیز کوره سنتی گفته می شود. در این روش مانند گذشته چوب ها در گودی های عمیق جمع آوری می شود. سپس با مواد شیمیایی اشتعال زا چوب ها را آتش می زنند. به طور مسلم سوزاندن چوب ها توسط مواد شیمیایی عواقب بدی را برای محیط زیست به دنبال دارد و موجب آلودگی محیط زیست و تنفس موجودات در محیط زیست می شود.

این روش تولید زغال بسیار زمان بر می باشد علاوه بر این میزان زغال خروجی در این گودی ها با توجه به حجم زیاد چوب جمع آوری شده بسیار کم می باشد به همین دلیل افراد کمتر به سمت این روش برای تولید زغال روی می آورند.

تولید زغال در کدام کوره ها بیشتر صورت می گیرد؟

تولید زغال بیشتر در کوره های صنعتی انجام می شود. در این کوره ها برای تولید زغال و کسب در آمد مطلوب از متدها و روش های جدید و پیشرفته استفاده می شود. با بکارگیری کوره های صنعتی می توان حجم بیشتری از زغال را در فرآیند چوب های جمع آوری شده به دست آورد و در نهایت رونق کسب درآمد هم زیادتر خواهد شد. در کوره های صنعتی که در نمایندگی ها تعبیه شده است می توان در کمترین زمان زغال بیشتری را تولید کرد. کوره های صنعتی انواع متنوعی دارند به عنوان مثال کوره صنعتی کبابی از پر فروش ترین کوره هایی است که با کیفیت ترین زغال های کبابی را می توان توسط آن تولید کرد. کوره های صنعتی بازدهی بالایی دارند و می توان در مدت زمان کمتری زغال های با کیفیت تری را تولید کرد.

این کوره ها مقرون به صرفه بوده و با به کار گیری آن می توان در مدت زمان کوتاه‌تری حجم وسیع تری از زغال های با کیفیت را مخصوص فعالیت های روزانه خود تولید کرد. زغال های تولید شده در این کوره ها بر عکس زغال های معمولی سریع خاموش نمی شود. این نوع زغال ها در مدت زمان بیشتری روشن بوده و شما می توانید در مدت کوتاهتری کباب های داغ و خوشمزه ای روی آن برای خود و اطرافیانتان آماده کنید.

افراد در نقش کوره داران زغال صنعتی

در گذشته افراد زیادی در تولید زغال به صورت سنتی فعالیت داشتند. این افراد شغل به خصوصی نداشتند و به دلیل راحتی و نیاز نداشتن به سرمایه برای تولید زغال با قطع کردن چوب های درختان زغال تولید می کردند. زمان بر بودن و همچنین تولید آلودگی از جمله معایبی بود که افراد کمتر تمایل داشتند از روش سنتی برای تولید زغال استفاده کنند. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه تولید زغال شده و همچنین مصرف بالای زغال، بیشتر افراد در نقش کوره داران صنعتی در تولید زغال به شکل صنعتی فعالیت می کنند. نیاز بالای افراد در مصرف زغال از جمله دلایلی است که افراد به عنوان کوره داران صنعتی در تولید زغال این روزها فعالیت می کنند.

بهتر است نسبت به این قضیه صادق باشیم که اکثر افراد در مصرف قلیان زیاده روی می کنند. بنابراین زغال بیشتری جهت کشیدن قلیان خریداری می کنند. زغال های کبابی و زغال های مصرفی قلیان از جمله پر فروش ترین زغال های تولید شده در کوره های صنعتی هستند. درآمد بالا از تولید و فروش زغال این روزها افراد را به سمت فعالیت در کوره های صنعتی سوق می دهد.

پیامدهای ناشی از تولید زغال برای کوره داران صنعتی

همان طور که در متن بالا بیان کردیم به دلیل درآمد مطلوب تولید و فروش زغال، بیشتر افراد در کوره های صنعتی فعالیت می کنند. افرادی که در کوره های سنتی اشتغال دارند افراد قشر ضعیف و کم درآمد جامعه هستند. کارگرانی که در کوره های سنتی فعالیت می کنند هیچ دانش و مهارت خاصی ندارند. در واقع به شکل تجربی فعالیت می کنند و از اثرات منفی فعالیت در کوره های سنتی بر سلامتیشان بی خبر هستند. این کارگران توجهی به سلامتی خود ندارند و صرفا برای کسب در آمد در کوره های سنتی فعالیت می کنند.

تولید زغال سنتی در کوره های سنتی سختی های مخصوص به خود را دارد. کارگران مدت زمان بیشتری از وقت خود را با فعالیت کردن در این کوره ها می گذرانند. گاهی حتی شب ها نیز برای تولید این محصول تا خود صبح بیدار می مانند. به طور مسلم این همه فعالیت در کوره های سنتی اثرات منفی زیادی بر سلامت افراد خواهد گذاشت.

آسم، تنگی نفس،  قطع نخاع ، قطع عضو و سوختگی‌های شدید از نوع درجه‌ی ۲ و ۳ از جمله مشکلاتی است که برای کارگران در حین فعالیت در چنین کوره هایی به وجود می آید. در کنار این همه آسیب های جدی که برای کوره داران سنتی به وجود می آید بهتر است به بیمه نداشتن و حتی مجوز نداشتن این کارگاه های تولید زغال نیز اشاره کرد. برخی از کارگاه های صنعتی بدون مجوز و به صورت غیر قانونی افراد زیادی را به کار می گیرند و مخفیانه زغال تولید می کنند. کوره داران سنتی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که هر لحظه امکان تعطیل شدن کارگاه و بیکار شدن آنها وجود دارد.

مکان کوره‌ها

مکان کوره های صنعتی از جمله مواردی است که کوره داران باید از همان ابتدای راه اندازی خط تولید خود توجه داشته باشند. همان طور که گفتیم بعضی از کارگاه های تولید زغال بدون گرفتن مجوز و به صورت غیر قانونی در بعضی از اراضی ملکی مردم فعالیت می کنند. این کارگاه ها بدون توجه به سلامت کوره داران در اراضی مردم از خط تولید نامناسبی استفاده می کنند. همین امر آلودگی محیط زیست را در پی خواهد داشت. کارگاه های غیر قانونی در نزدیکی باغات و مزارع کشاورزی احداث می شود که آثار سوء آن برای مزارع کشاورزی و باغات مردم خواهد بود.

علاوه بر کارگاه هایی که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند کارگاه هایی هم هستند که با توجه به ارائه خط تولید مناسب مجوز قانونی خود را از مراکز دولتی به صورت قانونی می گیرند. با توجه به سلامتی کوره داران و همچنین کاهش آلودگی در محیط زیست، این کارگاه ها در مکان هایی شروع به احداث و راه اندازی می کنند که هیچ عاملی محیط زیست را تهدید و یا آلوده نکند.

سخن پایانی

امروزه تولید زغال در کوره های صنعتی انجام می شود. در کوره های صنعتی می توان حجم وسیع تری از زغال را از چوب های جمع شده درختان در کوره ها تولید کرد. همین امر بازدهی بیشتر کار تولید و درآمد حاصل از زغال را افزایش خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.