کوره ساخت زغال فشرده

کوره ساخت زغال فشرده

کوره ساخت زغال فشرده چیست؟

پس از ساخت بریکت های در دستگاه اکسترودر، بریکت ها در پالت قرار گرفته (چیده شده) و به کوره برده می شوند تا مرحله پخت آن ها انجام شود. پس از پخت بریکت ها دیگر زغال خام نبوده و تبدیل به زغال فشرده می شوند. در واقع کوره ساخت زغال فشرده مرحله ی پخت زغال های خام است که زغال فشرده نهایی را به ما می دهد. 

انواع کوره

کوره زغال فشرده در دو نوع سنتی و صنعتی ساخته می شوند. 

گروه صنعتی مهر، با ساخت چهار کوره سنتی برای خط تولید زغال فشرده به صورت رایگان، در خدمت مشتریان و تولید کنندگان عزیز است.

 

تفاوت های کوره سنتی و صنعتی و مزیت آن

  • پخت و ساخت بریکت ها در کوره های سنتی بسیار کامل تر و بهتر از کوره های صنعتی انجام می شود.
  • زغال های تهیه شده در کوره های سنتی بدون بو و بدون گاز هستند. در حالی که بریکت ها در کوره های صنعتی، در شرایط خلأ پخته می شوند. به همین دلیل دارای گاز و بو می باشند.
  • به دلیل با کیفیت تر بودن زغال پخته شده در کوره های سنتی، قیمت زغال تهیه شده در این کوره بالاتر است.
  • هزینه ی نگه داری و ساخت کوره ی سنتی به مراتب کمتر از کوره ی صنعتی است. (مهر صنعت چهار کوره ی سنتی را به رایگان برای مشتریان می سازد)

 

عملکرد کوره ساخت زغال فشرده

پس از قرار گرفتن بریکت ها در کوره، قسمت های بالا و کناره های کوره با آجر و گل پوشانده می شود. سپس کوره به وسیله مشعل احتراق روشن می شود. لازم به ذکر است که کوره نیازی به سوخت نداشته و تنها با احتراق اولیه، بریکت ها خود سپس روشن ماندن کوره می شوند. نیاز است تا بریکت ها به مدت ۲۴ ساعت در کوره زغال فشرده پخته شوند. پس از گذشت مدت زمان لازم برای پخت بریکت ها  آماده شدن زغال، پالت خفه کن ها روی آن قرار گرفته و زغال ها آماده می شوند.

 

ویژگی های کوره زغال فشرده

  • کوره های سنتی ساخت زغال، بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد دما دارند.
  • ظرفیت هر کوره ۵۰۰ کیلوگرم است.
  • کوره نیازی به سوخت ندارد. 

کوره های ساخت زغال فشرده

ساخت کوره زغال فشرده

برای ساخت کوره سنتی، از مصالح ساختمانی چون آجر و ملات و کاه گل استفاده می شود. افراد مجرب در گروه صنعتی مهر، کوره ها را در ابعاد و شکل های مناسب برای مشتریان می سازند. کوره ها از استحکام کافی برخوردار بوده و دارای اسکلت داخل برای چینش آجر ها سقفی هستند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.