قلیان و تنباکو

نحوه کشیدن قلیان

نحوه کشیدن قلیان

این مقاله صرفا برای اطلاعات عمومی می باشد و سایت ما هیچ فعالیتی در زمینه قلیان ندارد

در بیشتر دانشگاه های دنیا، مطالعهٔ علمی در مورد نحوه کشیدن قلیان می گوید که در قیاس با سیگار کشیدن، استفاده از قلیان باعث  ۱۲۵ برابر دود بیشتر، ۱۰ برابر منواکسید کربن بیشتر، ۲.۵ برابر نیکوتین بیشتر وارد بدن می شود.

گروه متخصصان رشته های علوم پزشکی دانشگاه های آمریکا به نوجوانان و جوانانی که قلیان می کشند هشدار داده اند که مقدار بسیار بالایی از نیکوتین و دیگر مواد سرطانی که در تنباکو  موجود است را به بدن خود وارد می نمایند. گزارش های این مطالعات نشان می دهد که فقط با یک بار کشیدن قلیان، مقدار نیکوتین موجود در ادرار افراد در حدود ۷۳ برابر زیاد می شود.

نحوه قلیان کشی

آداب قلیان کشیدن

پیش از اقدام به هر کاری، می بایست زغال مرغوب و خوب تهیه نمایید. زغال لیمو برای استفاده در قلیان، مناسب است. باید توجه کنید که از زغال‌ بی کیفیت و نامرغوب، مثل بعضی از ذغال‌ های کباب‌، واقعا بپرهیزید.

زغال فشرده مرغوب، زغالی است که پس از سوخته و گداخته شدن، هنگام خاموش شدن، بطور کامل خاکستر شود. لذا گروه مهر صنعت در ارائه زغال فشرده با کیفیت، تجربه و تخصص بسیاری داشته و همواره در جهت رضایت و خشنودی مشتریان خود گام بر می دارد. می توانید جهت سفارش زغال مرغوب به گروه مهر صنعت مراجعه نمایید.

رعایت موارد مهم در کشیدن قلیان

*یکی از مواردی که به عنوان آداب قلیان کشیدن باید رعایت کنید این است که برای تعارف کردن قلیان، شیلنگ قلیان را از انتهای دسته آن به سمت خود خم کرده، و بعد به دیگری تعارف کنید.

* همیشه باید قلیان را در مکانی قرار دهید که احتیاجی به جابجایی آن نباشد. چون در این صورت، زغال‌ها تکان داده می شوند و کام قلیان پایین می آید.

* به همراه کشیدن قلیان، از مواد غذایی شیرین استفاده کنید، چون که قلیان کشیدن باعث افتادن  فشار خون شده و امکان دارد فرد از هوش برود. مانند استفاده از چای‌وخرما، که مرسوم است.

* باید قلیان را با آرامش و آهسته بکشید. از کام‌های تند و پشت سر هم پرهیز نمایید، چون باعث سوختن فوری تنباکو می شود.

* هنگام خارج کردن دود قلیان از دهان، به هیچ عنوان دود را به سمت کسی فوت نکنید. بهترین روش این است که دود را به سمت بالا بدهید.

* معمولا آخرین دور شیلنگ قلیان را باز نمی کنند. در نتیجه  اجازه دهید شلنگ دور قلیان بماند، بعد شروع به کشیدن نمایید.

کاریکاتور قلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.