خط تولید زغال فشرده در سرعین

خط تولید زغال فشرده در سرعین

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ مرداد ۱۲

خط تولید زغال فشرده در سرعین جزو یکی از بهترین کسب و کارهای جدید در خاورمیانه، به خصوص کشور ایران می باشد.

در گذشته و در نبود تجهیزات و دستگاه های تولید ذغال فشرده، مجبور به واردات از چین بودیم. در حال حاضر هر کسی می تواند با مشورت ،کسب اطلاعات در این زمینه، به این حوزه پرسود وارد گردد. حرارت و ماندگاری بالای ذغال فشرده، به کیفیت آن وابسته است، و اگر ذغال فشرده ای که استفاده کرده اید فاقد این ویژگی است، دارای کیفیت لازم نیست و باید ذغال تولیدی با کیفیت تری تهیه کنید.

روش های تولید ذغال

پخت ذغال در کوره های سنتی و فشرده از راه های تولید ذغال است. در کوره های سنتی مواد اولیه تولید ذغال، چوب بوده و برای خشک کردن چوب، نیاز به انبار های سرپوشیده با پهلوهای باز داریم و فرآیند خشک کردن آن ها طولانی می شود.

کوره های سنتی از خشت و گل ساخته می شوند و برای ساخت کوره سنتی مقادیر بسیاری دود و گاز های سمی وارد جو شده که برای محیط زیست خطرناک است. در برابر مواد اولیه کوره های فشرده خاک اره، پوست گردو یا بادام و خاک ذغال به فراوانی پیدا می شوند. از سوی دیگر برای روشن سازی کوره های فشرده آلودگی وارد جو نمی شود. در کل فرآیند تولید در کوره های فشرده کوتاه است.

خط تولید زغال فشرده در سرعین

در صورتی که می خواهید شغل پرسودی را شروع کنید، راه اندازی خط تولید زغال فشرده در سرعین می تواند انتخابی بسیار مناسب برای شما با هر مقدار دانشی که دارید باشد! ما به شما کمک می کنیم وارد این عرصه شوید و به موفقیت های بزرگی برسید! همین حالا با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم!

درباره شهر سرعین بیشتر بدانیم!

مرکز یکی از جاذبه های جالب ایران یعنی چشمه های آب گرم در سرعین است! سرعین یکی از مقصدهای بسیار پر طرفدار گردشگری این روزهای استان اردبیل است. دیدنی های سرعین و هر آن چه که در آن باید دید در فاصله ی ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد. امروزه تبدیل به یکی از قطب های بی چون و چرای صنعت گردشگری این استان شده است.

ما امروز در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که سرعین کجا است. دیدنی های سرعین چه جاهایی می باشند؟ آب گرم های این شهر کجاها می باشند، بهترین زمان برای رفتن به سرعین کی هست؟ و فاصله ی این شهر تا تهران و اردبیل چقدر هست را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

خیلی ها هستند که به این شهر زیبا سفر می کنند. آن ها از دیدنی ها و جاذبه های این شهر که اصلا هم کم نیست زیاد اطلاعی ندارند.اینگونه فرصت دیدن آن ها را از دست می دهند.

زمان مناسب سفر به سرعین

معمولا شهرهای شمالی کشور متداول ترین مقاصد سفر تابستانی است. اما بیشتر مسافران از آب و هوام گرم و شرجی در این مدت می نالند. در حالی که آن دسته مسافرانی که راهی سرعین و شهرهای مجاور شدند، در تابستان از هوایی دلپذیر و خنک لذت می برند.

به طور کلی باید گفت که در بهار و تابستان و به خصوص اواخر خرداد ماه تا اوایل شهریور، بهترین زمان برای سفر به سرعین است. گرچه به علت زیرساخت های مناسب گردشگری در هر فصلی امکان سفر به سرعین وجود دارد، اما اگر در ماه های خرداد تا شهریور به این منطقه سفر کنید، از آب و هوای دلپذیری لذت بیشتری خواهید برد.

فاصله این شهر از تبریز ۲۳۰ کیلومتر و از تهران ۶۱۹ کیلومتر است. ســرعـین در فـرهنگ لغت فـارسی به مـعـنی سرچشمه است. در ادوار گذشته از این منطقه به نام های ساری قیه٬ سارقین٬ سرائین و سرقین یاد می شده است. متوسط حداکثر درجه حرارت هوا ۲۵ درجه سانتی گراد و حداقل متوسط دمای آن ۷/۸­ درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی سالیانه حدود ۵۲۰ میلیمتر است. نظام حمل و نقل سرعین تابعی از سفرهای گردشگری است و مهمترین واسطه حمل و نقل٬ اده ای است. شهر سرعین دارای مهمترین منبع اقتصادی منطقه است که جاذبه های گردشگری این شهر است.

جاذبه های گردشگری شهر سرعین آب های گرم این شهر و طبیعت زیبای سبلان است. این خود عامل اصلی در جذب توریست است. از لحاظ کشاورزی محصولات بعمل آمده در منطقه سرعین اعم از میوه جات (سیب٬ گلابی٬ آلوچه٬ آلوچه وحشی٬ گیلاس٬ زردآلو و گردو) و حبوبات و غله (سیب زمینی٬ گندم٬ جو٬ عدس٬ لوبیا٬ شلغم وغیره) است. بیشتر به مصرف مردم شهر و روستاهای منطقه می رسد.

آبگرم گاو میش گلی

این آب گرم در شهر سرعین و در ارتفاع ۱۹۴۰ متری از سطح دریا واقع شده است.آن پر آب ترین چشمه معدنی شهر سرعین از لحاظ آبدهی و وسعت است. آبدهی آن ۱۴۰ لیتر در ثانیه و دارای استخری روباز به مساحت ۴۰۰ متر با عمق ۱۳۰ سانتی متر می باشد. آب آن به صورت دائمی و جوشان در جریان است. دهانه آن پراکنده و دمای آب در حوض ۴۶ درجه سانتی گراد است.

آب گاومیش گلی ترش مزه بیرنگ و کمی بودار است. آنیونهای آن کربنات٬ بیکربنات٬ کلروره٬ سولفات و کاتیون های آن کلسیم٬ مهمیم٬ سدیم و پتایسم است. هدایت الکتریکی برای ۲۵ درجه حرارت ۱۳۰۰ و PH آن ٬۵۸/۶ باقیمانده مواد خشک شده از تبخیر آب آن ۶۸۷ میلیگرم در لیتر بوده و آب آن در ردیف آبهای کلروره٬ بیکرنات سدیک و کلسیک گرم است.

آب گرم سبلان

مجتمع آبدرمانی سبلان به عنوان بزرگترین آبدرمانی خاورمیانه در داخل شهر سرعین واقع شده است. با امکانات و استخرهای متعدد سرپوشیده و حوضچه های جکوزی٬ سونای خشک و بخار٬ دوش ها و وان های انفرادی متعدد٬ خدمات پزشکی و درمانی مجزا برای مردان و زنان٬ پارکینگ اختصاصی و سایر امکانات آماده ارایه خدمات به مسافران است.

آبگرم بش باجلار

آبگرم بش باجیلار یکی از قدیمی ترین آبگرم های سرعین می باشد. بین اهالی در قدیم به دره لر سویی معروف بوده است دره ای سرسبز که اطراف آبگرم چمنزار و پر از درختان چنار و سپیدار بوده است. وجه تسمیه نام آن به خاطر جوشیدن آبگرم از پنج مظهر در محل چشمه بوده که آن ”پنج خواهر“ یا همان بش باجیلار به زبان ترکی نام گرفته است. آب این مجتمع از ۵ دهنه چشمه ی فوق الذکر و پمپاژ مقداری از آب گاومیش گلی تأمین می شود که آبدهی آنها روی هم رفته ۱۳ لیتر در ثانیه است و به صورت دائمی و جوشان است.

دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران 

دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران در حدود پنج کیلومتری جنوب و جنوب غربی سرعین و در نزدیکی جاده اردبیل – نیر قرار گرفته است. خانه های سنگی در قوردی قیه٬ تپه چله خانه٬ قره قیه و مسجدیری قرار گرفته اند. ویند کلخوران دهکده ای سنگی با مجموعه ای از خانه های سنگی منفرد که اغلب در زیر تپه ای به نام چله خانه قرار دارد.  آن به صورت یک پدیده معماری تاریخی و باستانی استثنایی و کم نظیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.