تولید زغال فشرده در قرچک

احداث خط تولید زغال فشرده در قرچک

  • شهر
  • مدیر سایت
  • ۰۰ آبان ۱۳

تولید زغال فشرده

صنعت تولید زغال بسیار قدیمی است. در گذشته زغال های سنتی از بریدن شاخه های درختان و با آسیب رساندن به طبیعت تولید می شدند.  امروزه در تولید زغال‌های صنعتی که اصطلاحا به آن ها زغال چینی و یا زغال فشرده گفته می شود از چنین شیوه‌هایی استفاده نمی‌گردد . در این مقاله در مورد احداث خط تولید زغال چینی در قرچک با شما سخن خواهیم گفت.

تولید این زغال ها بسیار آسان است و نیاز به مهارت و تخصص چندانی ندارد. همچنین مواد اولیه این زغال ها نیز بسیار فراوانند و تهیه آن ها هزینه چندانی ندارد، زیرا از پسماند صنایع دیگر هستند و همچنین آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند و دوستدار طبیعت هستند.

بهتر است در تولید زغال ها از مواد شیمیایی و چسب های شیمیایی استفاده نشود، زیرا کیفیت کار را از بین میبرد.

برای آَشنایی بیشتر با هر محصولی ابتدا لازم است مواد اولیه تشکیل دهنده آن را بدانیم و بشناسیم تا با محصول تولیدی آشنایی کامل داشته باشیم.

این نوع زغال ها از ترکیب سه ماده خاک زغال، خاک اره و پوست گردو تولید می شوند؛ این سه ترکیب مواد اولیه پایه و استاندار هستند ولی برخی از کارخانه‌ها از ترکیب‌هایی مانند پوست بادام و پوست پسته و یا چسب‌های شیمیایی که غلظت بالایی دارند و یا سوخت‌های بایومسی نیز استفاده می کنند.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در قرچک

برای تولید زغال خوب و با کیفیت و مرغوب نیاز به راه اندازی خط تولید با کیفیت با دستگاه های با کیفیت نیاز داریم.

در راه اندازی خط تولید زغال چینی در قرچک ابتدا خاک اره ها تبدیل به بریکت ها می شوند. بریکت همانطور که در مقالات پیش تر گفته شد به فرآیند ترکیب حاک اره با مواد دیگر که در قالب های فشرده به شکل های مربع و معکب است.

سپس پس از مرحله تولید داخل کوره ها قرار می گیرند و به ماده هموژن تبدیل می شوند و پس از تبدیل شدن به زغال بسته بندی و به بازار فروش عرضه می شود.

 

تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در قرچک 

برای سرمایه گذاری در بخش تولید زغال و سود دهی باید زغال مرغوب و باکیفیت تولید کنید، برای این کار نیاز به دستگاه های با کیفیت و پیشرفته دارید، این دستگاه ها عبارتند از

 

دستگاه اکسترودر

مهم ترین دستگاه در بخش تولید زغال فشرده دستگاه اکسترودر می باشد، داشتن بریکت خوب و مرغوب رابطه مستقیمی با کیفیت این دستگاه دارد.

خشک کن و سرند

برای راه اندازی خط تولید زغال چینی در شهرستان قرچک یکی از دستگاه های لازم و موجود دستگاه خشک کن و یا  منبع های حرارتی است که توسط گاز و یا گازوئیل کار می کنند و باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مواد اولیه و تولیدی می شوند، زیرا وجود رطوبت در زغال های تولیدی باعث کاهش کیفیت و مرغوبیت زغال های چینی می شود.

 

کوره

شامل دو نوع سنتی و صنعتی می باشند.

در کوره های صنعتی بریکت ها پخته می شوند و تبدیل به زغال فشرده می شود. پس نسبت به کوره های سنتی خاکستر کم تری از خود به جای میزارند.

زغال های تولیدی در این کوره ها حجم و اندازه بزرگتری نسبت به زغال های کوره های سنتی هستند.

کوره هایی که برای تهیه زغال چینی مورد استفاده قرار می گیرند دارای ۳ الی ۴ دیواره هستند. این کوره‌ها مجهز به سیستم برق تمام اتوماتیک با سنسور ها و نمایشگر های حرارتی و یا گازی و گازوئیلی هستند. در کم ترین زمان ممکن حداقل در کمتر از یک روز زغال‌ها پخته می شود.

 

دستگاه چوب خشک کن

این دستگاه در خط تولید زغال چینی با تبدیل چوب به خاک اره مواد اولیه تولید زغال را فراهم می کند.

 

دستگاه بسته بندی

برای بسته بندی زغال های چینی نیاز به دستگاه مخصوص آن دارید، تا محصول تولیدی خود را به بازار عرضه کنید.

 

هزینه لازم برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در قرچک

یکی از مهم ترین مسائل برای شروع و راه اندازی هر حرفه و کاری میزان هزینه های اولیه و در ادامه میزان سود دهی است.

اولین و مهم ترین هزینه مواد اولیه است که ۲۵% درصد از بودجه کل شما را در بر می گیرد، ۲۵% دیگر هزینه نیروی برق می شود. ۱۰% درصد هزینه نیروی کار است و ۴۰% درصد از هزینه ها نیز متغیر هستند و شامل رسیدگی به بخش تولید، خرابی دستگاه ها، اجاره سوله و … می باشد.

 

شهرستان قرچک

شهرستان قرچک واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق استان تهران است. این منطقه از سمت شرق و جنوب شرق به شهرستان ورامین و از سمت شمال شرق نیز به شهرستان پاکدشت و همچنین از سمت غرب، جنوب غرب و شمال غرب به شهرستان ری متصل است.

 

جمعیت شهرستان 

جمعیت منطقه بر اساس آخرین سرشماری انحام شده در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۶۹۱۳۸ نفر تخمین زده شده است.

 

آب و هوای قرچک

آب و هوای شهرستان قرچک خشک و نیمه بیابانی است، قرچک دارای تابستان هایی گرم است و زمستان های سردی با بارش کم دارد.

 

تقسیمات کشوری

بر اساس تقسیمات کشوری شهرستان قرچک دارای یک شهر قرچک، یک بخش مرکزی و دو دهستان به نام های قشلاق جیتو و ولی آباد، ۱۱ آبادی به نام های محمد آباد، امین آباد، داوود آباد، صالح آباد، قشلاق اول، قشلاق دوم، ولی آباد، قشلاق و جیتو، محمود آباد، رستم آباد و رضی آباد می باشد.

 

جاذبه های گردشگری 

پل باقرآباد 

مسلما تصویر ذهنی شما از این شهرستان کوره پز خانه ها است ولی پل تاریخی باقرآباد یکی از آثار باستانی و تاریخی این منطقه است که بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد و حدود صد سال مسیر رفت و آمد مردم از قرچک و تهران بوده است.

تپه فردیس 

روستای فردیس در نزدیکی شهرستان قرچک دارای تپه ای با قدمت هفت هزار ساله است، تپه فردیس دارای دو بخش گورستان عصر آهن و تپه مرکزی است، قدمت هفت هزار ساله این تپه نشان از قدمت این شهر می باشد.

تپه میل پوئینک 

این منقطه دارای تپه ی تاریخی میل پوئینک می باشد. قدمت این تپه به دوران سلجوقیان باز می گردد. گورستان های کنار تپه باعث جذابیت این گردشگری شده و سالانه مردم زیادی را راهی این خطه برای دیدن این آثار تاریخی می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.