راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بندرانزلی

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۰۰ فروردین ۱۷

مزایای تولید زغال فشرده

زغال فشرده که نوع صنعتی زغال است، محصولی با کاربرد های گسترده و تقاضای بالا می باشد و به همین دلیل راه اندازی خط خط تولید آن را می توان کسب و کاری پر سود دانست. راه اندازی خط تولید زغال فشرده مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه مواد اولیه مورد نیاز آن به طور گسترده داخل کشور فراهم است و به سرمایه عظیمی هم نیاز ندارد. همچنین برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده به نیروی کار فراوانی هم احتیاج نخواهید داشت.

 

 

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بندرانزلی

زغال قلیان

زغال فشرده چیست و چگونه تولید می شود؟

زغال فشرده که به آن زغال قالبی هم گفته می شود از ضایعات چوبی مانند پوست گردو و خاک اره ساخته می شود. این محصول مزایای قابل توجهی نسبت به زغال های سنتی دارد از جمله اینکه برای تهیه آن ها نیاز به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نمی باشد. همچنین دوام سوختن آن بیشتر و تولید گاز های سمی کمتری دارد. در گذشته به آن زغال چینی گفته می شد چرا که بصورت وارداتی و از کشور چین به ایران می رسید اما اکنون خوشبختانه تجهیزات صنعتی برای تولید آن در داخل کشور تولید می شود و با توجه به فراوانی مواد اولیه، تولیدات داخلی این نوع زغال رونق گرفته است. امروزه زغال فشرده در حال جایگزینی با زغال های چوبی و سنتی است که در پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی مصارف صنعتی و گرمایشی کاربرد دارد.

اکنون می توانید خط تولید زغال فشرده خود را در شهر بندر انزلی راه اندازی کنید.گروه مهر صنعت علاوه بر تامین تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شما، زغال های تولید شده توسط شما را نیز خریداری می کند.

با شهر بندر انزلی در استان گیلان آشنا شویم

بندرانزلی دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و مرکز شهرستان انزلی است. این شهر به علت دسترسی به دریا از موقعیت مهمی برخوردار است و نهمین بندر مهم و پرترافیک شمال کشور می باشد. بندرانزلی به دلیل دسترسی به دریا از دیرباز محل تردد بازرگانان و تجار بسیار بوده است. مطابق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵، بندرانزلی جمعیتی برابر با ۱۵۹.۵۶۳ نفر دارد.

نمایی از تالاب انزلی

جغرافیا و اقلیم

بندرانزلی شهری با بارش بسیار و از جمله پر بارش ترین شهر های ایران است و به همین علت به شهر باران معروف می باشد. آب و هوای این شهر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان نسبتا سرد است. شهر بندر انزلی در ناحیه ای کاملا جلگه ای قرار گرفته و دارای یک خط ساحلی به طول ۴۴ کیلومتر با دریای خزر است. بندرانزلی از شمال با دریای خزر، از جنوب با تالاب انزلی ، از شرق با خمام و از غرب با رضوانشهر همسایه است. فاصله این شهر تا تهران نیز ۳۸۰ کیلومتر می باشد.

بناهای تاریخی  و اماکن دیدنی بندر انزلی

تالاب انزلی

تالاب یا مرداب انزلی از جذاب ترین و مهمترین زیستگاه های جانوری ایران شناخته می شود که در حدود ۲۰ هزار هکتار وسعت دارد. این تالاب میزبان مهاجرت های عظیم پرندگان است که معمولا از کشورهای شمال دریای خزر به این ناحیه می رسند. همچنین این تالاب محل رشد گیاهان متنوع و متعددی بوده که هم در حاشیه مرداب و هم در روی سطح آن بصورت شناور وجود دارند.

مناره انزلی

مناره انزلی

این مناره زیبا که اکنون به آن برج ساعت گفته می شود، در گذشته دارای کاربری به عنوان فانوس دریایی شهر بود و امروزه در چهار وجه به ساعت مجهز شده است. قدمت ساخت این بنا به سال ۱۱۹۴ هجری شمسی می رسد و توسط حاکم آن زمان گیلان پایه گذاری شده است. این مناره در ابتدا مجهز به سیستم روشنایی بود تا ملوانان و کشتی های نزدیک بندر را مطلع کند ولی در سال ۱۳۰۷ و پس از بازسازی، به یک برج ساعت تغییر کاربری داد. این مناره را می توان قدیمی ترین بنای بندرانزلی دانست.

کاخ میان پشته

کاخ میان پشته در سال ۱۳۱۲ ساخته شد و اکنون دارای کاربری به عنوان موزه نظامی است. در این بنای تاریخی سلاح های بسیار قدیمی حتی از دوران صفویه نیز در معرض نمایش قرار دارند.

سوغات بندرانزلی

انواع سبزیجات محلی، ترشی های محلی و سیر از جمله مهمترین سوغات بندرانزلی هستند. همچنین پخت نوعی شیرینی با نام حلوای عسلی نیز در بندرانزلی رواج دارد و از جمله سوغات این شهر است. بجز ره آوردهای خوراکی، صنایع دستی غالبا چوبی را نیز نیز می توان از سوغات بندرانزلی به شمار آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.