راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر اهر

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر اهر

  • شهر
  • a.shahandeh
  • ۹۹ اسفند ۲۵

زغال فشرده چیست و چگونه تولید می شود؟

زغال فشرده که به آن زغال چینی نیز گفته می شود، نوع صنعتی زغال است که در حال حاضر جایگزین مناسبی برای زغال سنتی به حساب می آید. چرا که برای تولید این نوع زغال نیازی به استفاده از چوب و قطع درختان نیست و با این وجود حتی ارزش حرارتی و دوام بیشتری نیز نسبت به زغال سنتی دارد. این نوع زغال در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی ساخته می شوند. پیش تر زغال فشرده را زغال چینی نام می بردند چرا که به صورت وارداتی و از کشور چین به ایران وارد می شد. اما در حال حاضر تولید این زغال در حال داخلی سازی است و دستگاه های خط تولید آن نیز توسط شرکت هایی همچون گروه مهرصنعت عرضه و راه اندازی می شوند.

صادرات زغال فشرده

با توجه به تقاضای بالایی که در کشور برای زغال فشرده وجود دارد و همچنین، امکان صادرات آن به کشورهای همسایه، راه اندازی خط  و تولید زغال فشرده را می توان یک کسب و کار پر سود دانست که نسبت به سایر مشاغل صنعتی، نیاز به سرمایه و نیروی کار زیادی هم ندارد. همچنین مواد اولیه برای خط تولید که شامل خاک اره و پوست گردو هستند نیز در داخل کشور به فراوانی وجود دارد و تامین مواد اولیه، خود یک مزیت مهم در تولید است.

توجه : اکنون امکان آن فراهم است تا در شهر اهر بتوانید خط تولید زغال فشرده خود را راه اندازی کنید. شرکت مهرصنعت تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زغال فشرده را برای شما تامین خواهد کرد.

 

شهر اهر از استان آذربایجان شرقی را بهتر بشناسیم

اهر یکی از شهر های استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان اهر است که در بخش شمال شرقی این استان واقع شده است. با توجه به اینکه اهر در مسیر ارتباطی بین تبریز، مشکین شهر و استان اردبیل قرار گرفته، این شهر را می توان گذرگار مهمی در استان آذربایجان شرقی دانست.

پیشینه

با توجه به آثار تاریخی یافت شده، تاریخ این شهر پیش از اسلام، به دوره ساسانیان می رسد. در هزاره اول میلادی از اهر به عنوان شهری آباد یاد شده است. پس از اسلام و در دوران صفویان، اهر مورد توجه حاکمان قرار گرفت و از این شهر دیدن کردند. در دوره قاجار هم این شهر مورد توجه شاهان بود.

طبیعت اهر

اقلیم و جغرافیا

اهر در منطقه ای عمدتا کوهستانی واقع شده و در ارتفاع ۱۳۴۱ متری از سطح دریا قرار دارد که دارای آب و هوایی نسبتا سرد است. دمای هوا در تابستان به حدود ۳۴ درجه بالای صفر و در زمستان حتی به ۲۷ درجه زیر صفر هم میرسد. وجود رود مهمی همچون کیچیک‌چای باعث ایجاد حاصل خیزی و سر سبزی بسیاری در اهر گشته است. با توجه به آب و هوای مناسب در فصل های بهار و تابستان، اهر منطقه ای مناسب جهت امور کشاورزی، دامداری و زنبور داری می باشد.

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری اهر

آرامگاه شیخ شهاب الدین اهری

این آرامگاه مربوط به شیخ شهاب الدین اهری، شاعر و عارف قرن هفتم هجری قمری است که در دوره صفویان بنا شد. دور تا دور این بنا دست نوشته هایی از شیخ بهایی و شاه عباس سوم وجود دارد و در داخل نیز توسط نقاشی و گچ بری ها تزئین شده است.

مسجد جامع اهر

این بنا مربوط به دوره ایلخانی و پس از آن دوره صفویه است که در سال ۱۳۸۱  به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

سد ستارخان اهر، کاروانسراهای گویجه بئل، ییلاقات ایلات قره داغ در شمال و جنوب اهر و قلعه کلهر از سایر اماکن دیدنی شهر اهر هستند.

بخش داخلی مسجد جامع اهر

صنایع دستی و سوغات اهر

صنایع دستی اهر شامل قلم زنی، معرق کاری، گلدوزی و گلیم بافی هستند. بافت نوعی قالی به نام بالان در اهر نیز رواج دارد و از جمله معروف ترین صنایع دستی این شهر به شمار می رود.

بالان نوعی قالی محلی معروف اهر است.

سوغات خوراکی اهر نیز شامل باسلوق، قرابیه، خشکبار و همچنین نوعی شیرینی ساخته شده از عسل و شکر به نام نوقا هستند.

نوقا، از شیرینی های محلی آذربایجان شرقی و اهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.